16V do GI (scirocca, cabria, caddy)

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

16V do GI (scirocca, cabria, caddy)

Příspěvek od lister »

byla by škoda přijít o tuto plodnou diskuzi kolektivu autorů....



lister :
poslední dobou se začay množit dotazy na téma zástavba 16V do G1
tak sem se rozhodl o tom něco napsat abych to nemusel popisovat každýmu zvlášť

motor - blok je zvenku stejnej jako 1,5 - 1,8 8V takže držáky motoru z G1 se použijou bez úprav, držák na straně rozvodů na G1 se dělal se silentblokem buď 64 mm nebo 76 mm podle motoru a roku výroby, doporučuju sehnat si ten větší a dát novej silentblok nejlíp TD nebo 1,8GTI, 16V motor má v G2 navíc ještě kapalinovej pístovej tlumič mezi motorem a kastlí ,ale jede to i bez něj

spojka & převodovka - 16V má jinej tisícihran na lamele, jinak je spojka stejná jako jiný 1,8 8V spojky (210mm).
kdo chce použít origo 16V převodovku (AGB/2Y) nemusí se spojkou nic dělat, kromě výměny gufera jak na motoru tak i na převodovce (dopručuju)
nevýhoda 16V převodovky jsou dost krátký kvalty (na 5ku ve 4000ot 130km/h) a komplikace s poloosama - 16V přev má příruby poloos 100mm ty je potřeba vyměnit za 90mm pak pasujou poloosy G1, nebo si sehnat poloosy s kloubama 100mm ze scirocca (G2 ne)
kdo chce použít původní převodovku použije lamelu z 1,8 8V a nemá problém.

výfuk - nejednodušší je koupit výfuk ze scirocca 16V a zkrátit koncovku, ale taky je to nejdražší varianta ,teď vážně, já jsem měl první díl výfuku svařenej z původního výfuku a pár trubek, jezdil jsem s tím asi 2 roky, pak začal praskat ve svárech a udělal jsem vejfuk komplet novej - s vlnovcem (aby nepraskal), bez katu, ale s lambdou (na trubce navařená matka M18x1,5 v ní lambda)

zásobení palivem - nejjednodušší je to u auta který mělo K-jetronik, není třeba nic měnit , čerpadlo dodává dostatečný množství i tlak.
pokud to bylo auto s karbecem je potřeba vymněnit nádrž , za nádrř z GTI (nebo jinou nádrž z G1 s K-jetronikem,gti nebyl jedinej) nebo nádrž z diesla (měla by být stejná) ,předělávka karbecový nádrže není dobrá.
dál je potřeba sehnat čerpadlo - venkovní provedení je to hliníkovej válec cca 15cm dlouhej 7cm průměr má 12mm vstupní nátrubek a výstup buď se šroubením (dutej šroub) nebo trubičku na hadici 6mm (tlak v poho udrží) tlak kolem 7 bar , na vrakáči se něco najde, jinak Bosch to prodává za 4000,-

elektrika - motor KR má míň elektriky - ty základní věci jako je podpora studenýho startu a vyhřívání nastavovače tlaku (to má i 1,6gti) navíc stabilizace volnoběhu, plně elektronický zapalování a některý KRka mají i řízenej kat.
PL má tý elektriky trochu víc ,ale je to zvládnutelný, schéma dodám

to bude zatím všechno , případný dotazy smerujte sem (ne na SZ) ať to poslouží i jinejm, Bechy to pak vydá knižně a bude v balíku

LeeBa :
moooc moooooooc pekny ....

Haus :
Díky za odpověd´ Ještě se tě chci zeptat, v jaké cenové relaci se tato předělávka asi pohybuje (když si tam nechám původní převodoku, spojku (210mm) taky a výfuk si nějak udělám)? Vím, že je to dost relativní, protože záleží na tom, za kolik si seženu potřebný díly. Pro mě bude nejtěžší ta palivová soustava, protože momentálně je to karburátor. Předem děkuji za odpověd´

lister :
lamelu si nenecháš protože 1,6 karbec má ,pokud se nepletu lamelu 190mm a ta by mezi setrvákem a přítlačákem 210mm neměla ten pravej kontakt ,takže lamelu použiješ z 1,8 8V

pokud jde o cenu ,hodně záleží na ceně motoru, kterej včetně vstřikování a elektriky se dá koupit od cca 6000,- (sleduj annonci, bazar atd.) , pak budeš potřebovat tu nádrž (to by nemělo bejt drahý) , čerpadlo (čerpadlo G2 je nevhodný, protože je v krabici, kterou není kam dát, navíc potřebuje další čerpadlo v nádrži na doplňování krabice) ideální je venkovní čerpadlo spojený s nádrží krátkou hadicí, který je plněný samospádem (G1 gti), spojení mezi čerpadlem a vstřikováním - gumový hadice 6-8mm 10bar ,dál potřebuješ filtr 200-500,- rozvoďák + kladka 1500,- , olej ,filtr možná svíčky.....

mě to vyšlo na cca 12000,- motor+přev.+elektrika - 7000,-
vstřikování 2000,- rozvody,lamela,lambda a další drobnosti jen než jsem to rozchodil..

Haus :
S tou lamelou se určitě nepleteš, že 1,6 má 190mm, ale já jsem si ji už raději vyměnil na 210mm, takže v tom by problém být neměl. Takže říkáš, že nejlepší je si sehnat nádrž z G1 Gti k vůli tomu čerpadlu a ty hadice nemusejí být nějaký speciální, stačí gumový do 10Bar. A ještě se chci zeptat ohledně toho čerpadla, jestli je lepší koupit nové (což je docela drahá investice) nebo sehnat použitý, protože občas se stává, že když to čerpadlo není nějakou dobu v provozu, tak "zatvrdne". A doufám, že když tam nechám převodovku FM, tak s tím nebude nějaký problem...

Wari :
Jen takovej dodatek Tu poloosu ze Scirocca musi bejt to Sciro taky 16V protoze 8V ji maj taky jen 90mm.
Jinak super clanek a vice takovejch

pov :
Proste nic slozityho, uz abych to mel za sebou...

Haus :
to pov: přesně tak

lister :
to Haus : nový čerpadlo je nový čerpadlo, jestli máš možnost koupit jetý a domluvíš se na vyzkoušení můžeš ušetřit.
hadice normální odolný olejům a benzínu ,tlak do 10bar - v každý mototechně.
nádrž dieslová nebo K-jetronic, protože stříkačku nemělo jen gtíčko
když už máš tu velkou spojku, co brzdy? máš taky připravený na vyšší výkon ?

to Wari : jasně máš pravdu, jenom dodám že poloosa s kloubem 100mm je kratší, takže nestačí jen vyměnit kloub.

to Pov : teď už víš, jak na to, tak se do toho pusť

pov :
to lister: Dyt ja na tom nic slozityho nevidim, jen bych potreboval nejakou financni injekci, ted pres zimu to zas bude kruty

Lada :
Jen ještě k tomu čerpadlu, doporučoval bych nový, ale přece jen to není levný tak když nějaký splašíš tak určitě možnost vyzkoušet a taky bych doporučoval nechat na něm změrit tlak...

VWendys :
já tam zatím mám poloosy origo co byly na převodovce v G2,a nedošlo k žádnýmu problému,ale pro sichr tu mám připravený i ze šíra(co kdyby)

Wari :
Nevite nekdo za kolik by se dali sehnat poloosy ty 100mm nejak me ruplo v bedne a chtel bych postavit Sciro 16V

lister :
tady je to schema na PL

http://sweb.cz/golfista76/vw/schema16v.gif
_________________

pov :
to Lister:Jelikoz uz se to zacina nenavratne blizit, mem jeste dotaz, mas chlasic oleje i s vymenikem voda-olej? Pasuje vymenik na prirubu s termostatem bez uprav? Nikdy jsem vymenik na zadnym motoru nemel sundanej, tak nevim jak je uchyceny.


A jeste jeden dotaz, nezabyval jste se nekdo prodlouzenim 5teho qaltu na 8v prevodovce?


Peťas :
to pov:A co takhle převodovka 4+E? Ta by Ti mohla stačit.

pov :
to Peťas :
Mno ja nevim jaky ma moje prevodovka pomery, takze ti asi nereknu jestli by to byla delsi nebo kratsi a nevim jak jsou znaceny prevodovky 4+E. Pokud nekdo vi budu jen rad...


Ted mam prevodovku 9A...

Peťas :
to pov : Převodové poměry jsou i tady: http://www.doppel-wobber.de" target="_blank ale 9A tam zrovna není rozepsaná. Převodovky 4+E jsou třeba FF, FH, FJ, FN

pov :
Mno prave, doslo mi ze 4+E budou tyhle, ale nevim jaky prevody ma ta moje takze to nemuzu porovnat

pov :
Ha tak 9A je vypsana u prevodovek z G2, zda se ze nejdelsi jsou opravdu prevodovky 4+E, mno ale ted jeste na nejakou slusnou narazit

Peťas :
A přepočítaval jsi to? Ty 4+E mají zase lehčí stálý převod, tak aby to nakonec nebylo tak nastejno.

Já jsem loni koupil FF za 500,-

pov :
Zrovna na to cucim, radej pockam az se k tomu vyjadri nekdo jiny, shaneni prevodovky podle tybu by stejne asi nekdlaplo a mezi tema prevodama budou minimalni rozdily.Napada me seskladat 2 prevodovky dohromady

lister :
přírubu na filtr mám z g1gti, pod ní je olejovej chladič (výměník) z g216v a pak teprve filtr, pasuje to bez úprav.
to že mám dva chladiče nebyl záměr, jenom jsem se nedostal k tomu abych zaslepil ty vodní hadice.
termostat byl nefunkční, mám tam vložku která pouští všechen olej přes chladič.

pokud jde o tu převodovku, jsem si jistej že se dá poskládat dle libosti, kromě 1 a 2 který jsou přímo na hřídeli jsou ostatní páry kol (kvalty) na tisícihranu a spousta dílů je stejných.

pov :
lister napsal : to že mám dva chladiče nebyl záměr, jenom jsem se nedostal k tomu abych zaslepil ty vodní hadice.

Ja mam v umyslu nechat oba, jistota je jistota.

Mno s tou prevodovkou si asi budu muset trochu pohrat, mno uvidime. Uz me nebavi mit pri 90ti km/h 3000ot

lister :
taky mám FF, na 5ku jede 100 při 2500, jenže brzo půjde do kytek (hučí diferák+vůle na unašečích+teče olej) doma se mi válí převodovka z 16V (2Y) jediný co mi brání v tom abych ji dal do auta jsou ty unašeče který nemůžu sehnat
2Y je o dost kratší než FF ,přesněji 5ka u 2Y zhruba odpovídá 4ce u FF, tak z toho mám trochu strach, ale na duhou stranu když to tak soudruzi v NSR vymysleli....

Haus :
Ahoj, já mám převodovku FM, ale chtěl bych ještě kratší. Jak tady Lister psal, že není problem si poskládat převodovku dle libosti, pouze 1. a 2. stupeň musí zůstat zachován (tak jsem to pochopil), tak mě napadlo, jestli jde udělat, že bych si ponechal svoje první tři převody a 4. bych si dal jako trojku např. z FF a mojí čtverku bych si dal místo pětky? Snad jsem to nějak "srozumitelně" sesmolil Předem děkuji za odpovědi

pov :
Ja mam ten problem, ze vuci seriovemu kolu maji moje kola obvod kratsi asi o 15cm, takze pri 2500ot mam na tachometru 100, ale jedu asi 80 Nezbyva nez experimentovat

Haus :
To já mám docela podobnej problém, mám taky docela malý kola oproti normálu, ale to měnit nechci. Nevíte o někom, kdo by tu převodovku dokázal přeskládat, jak potřebuji? Nikomu z mého okolí se do toho nechce

pov :
Tak ted resim vyfuk....
Lister: ty mas postaveny vyfuk az od zbernyho potrubi? Jaky prumer?

Mno a nema nekdo planek na svody pro Sciro 16V? Myslim kopletni svody. Jaky pouzit trubky na svody?

Uz jsem slysel o nekom v brne kdo postavy svody za 5000, ale to se mi nechce davat

Haus :
Na co chceš svody na Scirro? 5000 je fakt docela dost, ale zas když to pak má ten "správnej" účinek, tak proč ne

pov :
Protoze svody ze scira by mely pasnout do golfa... Mno supersprint dela svody pro 16V do g1 ale chtelo by to nejaky planek, varit to od oka se mi nechce

Haus :
to pov: přeji hodně úspěchů s 16V...

pov :
Dik, uz se tesim jak maly decko

Haus :
A v jakým to máš stádiu přípravy?

pov :
Ted kucham ventilera, musim udelat gufera na ventilech, tesneni pod vikem, pod hlavou a chtel bych vylestit kanaly, 1,6ka uz je venku, cekam az mi prijde gufero na prevodovku... mno a pomalu se bude kutit, do jara jeste nejaky cas zbyva...

Haus :

Tak ještě jednou hodně štěstí při přípravě na "jaro"...

lister :
mám původní litinový sběrný potrubí, vlastnoručně vyrobenou přírubu, na ní navařený dvě rubky 48x2 (svařovaná konstrukční trubka) ,trubky se spojují do jedný 55x1,5 nad stabilizátorem, v tom spoji je lambda, pak je vlnovec ,rezonátor, nějaký zatáčky a hlavní tlumič s jednou koncovkou

v mojí galerii by měly bejt fotky, doufám

VWendys :

těch 5000 není tolik,pokd to bude dobře udělaný,nedá se sehnat druhovýroba a originál?? bych radši ani nechtěl slyšet co stojej

harros :
Přpojuji se s přáním hodně štěstí a zábavy!

lister :
pov: jakej 16V to je KR, PL nebo, nedej bože 2.0 16V ?

pov :
Puvodne to mel byt 2,0 16V z pasata, ale nakonec jsem sehnal PL. Jinak moje predstava - vylestit kanaly, vacky z KRka a casem DCOE, DHLA nebo neco podobnyho , 60mm vyfuk(rezonator + pruchozi konec), mno a to je asi tak vsechno

lister :
lepší KKK v hrsti než dva webery na střeše

pov :
to muzu zrovna shanet spodek z g60ky, do toho nejdu, uz jsem to s jednim klubakem probiral, chci karburatory, vzdycky jsem chtel karbecy

harros :
Ty chces dávat na PLko karbeci?Tak to bude mazec.Plánuješ,že bys dával na net průběžně foto?Bylo by to super!

pov :
Jj, jeste je za nejakou rozumnou cenu sehnat. Prubezny foto davat nebudu protoze se stydim jak to vypada u me v garazi a nemam fotak

Peťas :
Můžu tě ujistit, že u tebe v garáži to vypadá líp, než u mě v pokoji.

pov :
Pššššššššššš Teda nechtěl bych vidět tvůj pokoj

Zjistil jsem že mám prasklé sběrné potrubí, čímž se situace lehce komplikuje

harros :
To je škoda,že nechceš dávat foto...jinak v garáži má bordel asi každej,hlavně,když se něco dělá...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

Kdyby si nekdo nevedel rady s elektrikou...

Obrázek

Uživatelský avatar
zviratko
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10523
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moje zlatá Praha .........
Kontaktovat uživatele:

Re: 16V do GI (scirocca, cabria, caddy)

Příspěvek od zviratko »

Tady docela pěkný návod na zapojení , co to trošku oživit a přidat další poznatky ??? Myslím že je vás tu dost :mrgreen:
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

♀♂

14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*

Uživatelský avatar
Svobin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 146
Registrován: 08.01.2010 16:15
Bydliště: Ivančice

Re: 16V do GI (scirocca, cabria, caddy)

Příspěvek od Svobin »

Super téma,docela jsem nad tím začal přemýšlet a tohle se hodně hodí :good:

Odpovědět

Zpět na „Motor“