automaticky sytic predelat na mechanicky

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Vocko8
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 31.05.2011 10:54

automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od Vocko8 »

Zdravím, poradil by mi někdo jak předělat automatický sytič na mechanický?
Strašně dlouho mi jde auto na sytič a nějak už nevím co s tim. Zkusim ještě
vyměnit to čidýlko na karburátoru, ale jestli ani to nepomůže chtěl bych řešit
vypínání sytiče ne-automatickou cestou. Máte nějaký tip jak na to?
Co s tou hadičkou co šla do čidla? Mám motor 1,6 benzín 55kw.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od lister »

asi by bylo dobrý napsat o jakej motor, nebo ještě líp karburátor se jedná..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od Peťas »

Jak bylo napsáno, bez konkrétních informací těžko radit přesně.

Obecně - ty ovládací prvky sytiče byly vyhřívané jak elektricky, tak vodou z chlazení a podle toho jak byla voda horká, buď jelo auto na sytič nebo ne. Celým tím modulem jde po povolení pár šroubků pootočit a tím docílit (podle toho na kterou stranu se pootočí), že sytič buď vypne dřív, nebo později. Celý princip sytiče je vlastně pouze o tom, že je více otevřená škrtící klapka.

Na golfech jsem s tím nikdy nějaký větší problém neměl, ale už z principu jsme je pootáčel tak, aby vypínaly dřív.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Vocko8
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 31.05.2011 10:54

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od Vocko8 »

Karburátor pierburg 2E. Motor 1,6benzín bez vstřiku.
přesně tohle tam mám
Přílohy
Schéma hadičiek1.JPG

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od Peťas »

Sytič je ale přesně na druhé straně obrázku.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od lister »

Peťas píše: Celý princip sytiče je vlastně pouze o tom, že je více otevřená škrtící klapka.
ona to vlastně není škrtící klapka, ale jiná klapka nad škrtící klapkou, a není ani moc otevřená, spíš bych řekl zavřená (postupně se otevírající).
když je motor studenej, klapka se zavře (přivře), tím se zvýší podtlak v difuzoru a ten vysává víc benzínu přes trysky = bohatší směs.

starší karbecy PIC 31 nebo jak se jmenovali byly jak s manuálním tak automatickým sytičem, u toho 2E už to asi bude jen v automatu, takže jak psal Peťas..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Vocko8
Řidič
Řidič
Příspěvky: 164
Registrován: 31.05.2011 10:54

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od Vocko8 »

Jo to já vim, kde je ten obrázek byl někde tady na fóru a už tam bylo to zakroužkování.. :) Tak se omlouvám za to že to bylo matoucí. Jen jsem chtěl ukázat jak je tam to čidlo.. takže zkusit ho pootočit?

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: automaticky sytic predelat na mechanicky

Příspěvek od Peťas »

Povolíš ty tři šroubky na kroužku, přes který ten sytič drží a můžeš s ním pootočit. Na modulu a karburátoru jsou rysky a když jsou proti sobě, tak je to poloha z "výroby". Hlavně zkontroluj, jestli funguje ten elektrický "ohřev" termostatu.

Důležitá podmínka dobře fungujícího sytiče je, že je správně seřízený karburátor a funguje na něm všechno jak má.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Motor“