za tepla vyšší volnoběh jak za studena

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od zdenda.88 »

ahoj kluci a holky, u mého Golfu 1.8 K-Jetronic jsem měl problém s vysokými otáčkami na volnoběh, za studena 1200, za tepla 1500 min, trochu jsme volnoběh poladili a mám ted za studena pouhých 500 a za tepla 700, takže to budu ještě nastavovat víc, ale otázka z ní, co může být špatně, když to má za tepla větší volnoběh jak za studena, auto jezdí normálně, nekouří, má sílu, tah, volnobeh nekolísá, spotřeba asi ok, nemám jak změřit.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od lister »

motor evidentně nedostává extra vzduch když je studenej, takže začni šoupátkem přídavnýho vzduchu..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od zdenda.88 »

lister píše:motor evidentně nedostává extra vzduch když je studenej, takže začni šoupátkem přídavnýho vzduchu..
já jsem celkem laik, co mám dělat s tím šoupátkem?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od lister »

zkontrolovat ne ? co bys chtěl dělat jinýho :wink:

šoupátko je ovládaný bimetalem, za studena pouští extra vzduch na zvýšení volnoběhu, za tepla má být zavřený.

zkouší se tak, že u studenýho běžícího motoru stiskneš kleštěma jednu z hadic šoupátka tak aby přes ni nic neprošlo.
pokud šoupátko funguje správně a pouští dodatečnej vzduch do motoru, měly by otáčky klesnout nebo rovnou motor chcípnout.
stejnej test je i u teplýho motoru, ale s tím že otáčky klesnout nesmí, protože šoupátko je za tepla zavřený a tak stisknutí hadice nic neudělá.

BTW: 700 otáček je málo, měl bys tam mít cca 900
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od zdenda.88 »

jj díky, zkusím se na to podívat, mechanik když na to koukal, tak říkal, že by to chtělo udělat podtlakovy hadicky, má to s tím nějakou souvislost?

Uživatelský avatar
Lucas
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od Lucas »

Jasne ze ma, zpuchrelou podtlakovou hadickou to muze prisavat falesny vzduch ;) To je zaklad ze je vsechno tesne ;)

Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od zdenda.88 »

tak vysoký otáčky se vyřešili, ale furt se mi to nějak nezdá.. auto jede jak má, má sílu, nakucká se, chytá na brnknutí, ale když za studena nastartuju tak chvilku kolísají otáčky mezi 400 až 800ot/min tak to zlehka proturuju a srovná se to, pak když je to zahřátý tak někdy to drží 800 ot, jindy 700ot, někdy 900ot, co by mohlo byt špatně?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: za tepla vyšší volnoběh jak za studena

Příspěvek od lister »

k první části otázky : vzhledem ke stáří auta bych mu něco toleroval :wink:
k tomu volnoběhu : když jsem měl ještě 1,6 gti, tak vždycky když dostal trochu čočku, byl vyšší volnoběh, povoloval se šroubek na nastavení volnoběhu, kapka loctite to spravila...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motor“