VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Ahoj všem!

Po zimě sem nastartoval CABRIO a neběží jak by mělo... Studený start jakžtakž běží a nezhasne - ale dým z výfuku, neběží pravidelně, po ohřátí se třepe a zhasíná.... Svíčky černé jak uhel, provedena výměna za nové BOSCH.... Beze změny, po chvíli zase černé jak uhel... Motor jde do táček, ale běží nepravidelně, z výfuku šedo-černý dým, volnoběh neudrží. Výměna benzínu za nový, lepší ale volnoběh neudrží nebo občas jo ale třepe se celé auto... I v otáčkách běh nepravidelný, u výfuku citelně poznat, že motor vynechává....


Jinak motor dle TP 1.6 ale označení JB (což je asi 1.5 ??) Na hlavě je označení 1.6 (asi není origo), karburátor Pierburg 2E....

Před zimou motor chytal na první otočení a držel volnoběh krásně, jezdil jsem s ním...

Nějaké rady???

Děkuji
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Jinak jsem z Brna, takže pokud se najde nějaký srdcový service man, co by pomohl nebo měl nějaké nápady + díly na vyzkoušení, případně na prodej vítán...
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
Martin S.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 07.04.2008 21:53
Bydliště: Frýdlant

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od Martin S. »

Bohata směs, zasekl se sytič nebo neco

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od lister »

nebo si myši udělali hnízdo v sání :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Provedena výměna kabelů + svíček, demontáž a vyčištění karburátoru - nic nenalezeno (ani myši ani vosy :-)), po složení kolísají otáčky +- 500 rpm, po chvíli se ustálí, po přidání a ubrání plynu se zase volnoběh rozhoupe. Jinak z výfuku opět bohatá směs... vypadá to na repasi, resp.výměnu všech těsnění, ale nevím kde ho sehnat.

Nemá někdo tovární nastavení karburátoru? mysím třeba šroubu bohatosti směsi na volnoběh? dorazu plynu + dorazu sytiče.

Karburátor Pierburg 2E3...


díky
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od Peťas »

Na motoru JB by měl být karburátor 34 PICT-5 (do 7/79), nebo 1B3......

Každopádně i na tom karburátoru 2E3 je ventil bohatosti (kosočtverec přišroubovaný dvěma šrouby) a v něm ráda praská membrána. Potom blbne volnoběh, celkem to žere a v podstatě to nejde rozumně seřídit. Ten ventil pasuje s Favorita a stojí pár korun, tak začni s ním. Taky je nutné mít plně funkční veškeré podtlakové ovládání a jeho hadičky.
Přílohy
Ten ventil je díl "H".
Ten ventil je díl "H".
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Super díky, ještě pro úplnost, jaký je to písmeno na tom obrázku???

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od Peťas »

Máš to napsané přímo u toho obrázku - H ;-)
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Supr, díky mooc

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Děkuji moooc za tip!

Dneska jsem objednal těsnění + membrány v autokelly na "františka", demontoval karburátor, vyměnil vše potřebné a zítra namontuji a uvidím..
Jinak membrána obohacovačě byla K.O....

Foto v příloze....

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
pattuning
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 297
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno City
Kontaktovat uživatele:

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od pattuning »

Tak karburátor namontován a běží to jak má... seřízen jen od od oka teda od ucha... jak bude možnost nechám přeměřit CO.. potom ještě seřídit předstih jelikož sem vše rozdrbal.. Ale už teď běží hezky...

Konečně.. děkuji za technickou podporu...

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk
Prostě VW je životní styl....

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od Shorty »

Ahoj, s dovolením se tady přiživím. Mám trochu podobnej problém s 1.8 8V kde je karbec 2E2. Normálně ještě před pár dny to jelo hezky, ale teď nově to začíná houpat po zahřátí a volnoběh padnul někam z 500rpm, občas si to i chcípne. Doposud žádný problém nebyl. Zkoušel jsem různě povytahovat kabely od senzorů teploty a hadičky na 3/4 jednotce, ale vliv na otáčky žádný. Palivo tam jde, výhřev a horká voda do sytiče taky. Těsnění na sání vyměněno. Příruba na sání byla v zimě ok (teď jsem jí ještě nesundal). Nějaký tip čím to může být?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od Peťas »

Z hlavy už si absolutně nepamatuji, jaký je rozdíl mezi 2E3 (řešeným v předchozích příspěvcích) a 2E2, ale velké rozdíly tam nebudou a určitě tam je i ten volnoběžný ventil.

Zkontroloval jsi tu membránu? Zkontroloval jsi veškeré podtlaky?

Pokud karburátory nepřisávaly vzduch někde kde neměly, tak vždycky jely celkem v pohodě. Mohlo to třeba víc žrát, když to bylo bohaté, nebo to třeba nemělo výkon a lehce pocukávalo při větším zrychlování, když to naopak bylo chudé.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: VW GOLF I Cabrio po zimě problém s během motoru

Příspěvek od Shorty »

Podtlaky ok, příruba na sání taky (stříkal jsme pod ní i benzín a otáčky to nezvýšilo). Kanál v sání už má vyměněné těsnění, takže voda do sytiče jde. Jestli mám správně zapojený dráty do veškerý periferi na karbecu, tak to nevím, ale 3 roky mi to takhle jelo bez problémů.

Teď nevím, jestli myslíš volnoběžný ventil (tu krabičku vzadu na kerbecu) nebo ten kosočtverec na boku (čili obohacovací ventil částečné zátěže)?

Nicméně jsem našel vypálenou 10A pojistku na pozici 17. Podle všech EU schémat to má být prázdná pozice, v US je tam ECU na digifant. Vyměnil jsem a uvidím - teď není čas (dovolený) a počasí příliš jezdit kabrioletem.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“