Stránka 1 z 3

Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 16.06.2009 22:23
od 1Pawell
Zdravím všechny, kdo čtou a dovoluji si poprosit o radu - má-li někdo nápad na řešení:
GolfIV 4moton 110kW TDI r. 2001. Haldex spojka zůstává spojena po zapnutí klíčku, tzn. hned se rozjede čerpadlo oleje v haldexu, tzn. "vrazí" to tam náhon na všechny 4 a projevuje se to smýkáním kol v ostrém rejdu (např při vyjíždění ze řady vozidel). Když (při chodu motoru, tj. "zapalování" na ON vytáhnu pojistku Haldexu (v poj. skřínce) jde jako dvojkolka. Když tam hned tu pojistku vrazím zpět - chová se to jak má, tzn. jede jak dvojkolka a zadek se zařadí (Haldex sepne) až když dostane povel od řídící jednotky (tzn. když je rozdíl v otáčkách kol - info od ABS).
Jinými slovy - kdybych třeba "vložil" před napájení Haldexu - před pojistku - tlačítko a krátce vždycky po zapnutí zapalování to tlačítko stisknul - Haldex by fungoval jak má.
Jsem z toho už tumpachovej a moc prosím všechny, kdo by mohli poradit - o pomoc. Díky

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 13.07.2009 15:32
od fero.janik
Ahoj,

mam rovnaky problem Golf IV, 1.9 TDI 96 kW 4 motion, len musim skusit ci to cerpadlo toci hned ako si to popisal.
Kazdy mechanik nad tym lamentuje a nevedia si dat rady. Menil som vonkajsie homokinety, ci to nema nejaky suvis, lebo aj tak isli z nich nejake zvuky, ale nepomohlo, je to stale rovnake.

Kto poradi.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 13.07.2009 15:45
od Biblbrox
Já jsem měl kleklou řídící jednotku a koupil jsem celý Haldex. Tam se mi projevila závada, kterou tu popisujete. Při ostrém rejdu a jízdě vpřed nebo při couvání a to i rovně, se mi jakoby přibrzďovali kola. Nakonec jsem tam provedl další výměnu, tentokrát jen řídící jednotky. Zatím to vypadá dobře, ale musím tam nechat vyměnit olej, protože při výměně mi trochu oleje vyteklo. Teď se auto chová úplně jinak.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 13.07.2009 20:55
od 1Pawell
No jo, ale to se prodraží ... měnit celý _Haldex, pak zase celou řídící jednotku... Nevydržel jsem to a napsal do technického oddělení Haldexu do Švédska. Odpověděli, že skutečně popisované symptomy svědčí o závadě v řídící jednotce Haldexu - že prostě zůstává zavřená jehla, tzn. permanentní tlak oleje do spojky. Současně mi sdělili sladké tajemství, a sice - že žádné díly do řídící jednotky se nedodávají, pouze řídící jednotka jako celek. Raději ani nesdělili - kolik bude stát.
Mám chuť Haldex odpojit a jezdit s autem jako s dvojkolkou. Event. si vyvedu kabel někam pod volant, dám tam přepínač a když budu potřebovat 4x4 tak to tam ručně majznu.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 13.07.2009 21:17
od Biblbrox
1Pawell píše:No jo, ale to se prodraží ... měnit celý _Haldex, pak zase celou řídící jednotku... Nevydržel jsem to a napsal do technického oddělení Haldexu do Švédska. Odpověděli, že skutečně popisované symptomy svědčí o závadě v řídící jednotce Haldexu - že prostě zůstává zavřená jehla, tzn. permanentní tlak oleje do spojky. Současně mi sdělili sladké tajemství, a sice - že žádné díly do řídící jednotky se nedodávají, pouze řídící jednotka jako celek. Raději ani nesdělili - kolik bude stát.
Mám chuť Haldex odpojit a jezdit s autem jako s dvojkolkou. Event. si vyvedu kabel někam pod volant, dám tam přepínač a když budu potřebovat 4x4 tak to tam ručně majznu.
Buď trpelivý. Jednotku seženeš. A to ovládání napřímo lze řešit třeba mechanicky. Poradil mi to Čajíček z Durbo Devils, který to má ve Fabii. Odstraní krokový motorek a davají tam nějaké ozubené kolečko a ovládání řeší údajně bovdenem a přehazovačkou z kola. Podle potřeby si otevře nebo zavře Haldex např v sedmi stupních až 50:50. A s řídící jednotkou se spojíš? Komunikuje? Mě ta druhá jednotka komunikovala, ale stejně byla špatná.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 14.07.2009 11:47
od 1Pawell
Zdá se, že přes VAG - komunikuje - tzn. čerpadlo vypíná a zapíná. Haldex Švédsko ale v popisu uváděli, že by mělo být slyšet i cvakání otevírání a zavírání jehly ventilu. To tam nějak postrádám.
Nemáš ponětí zda a jak by se dala "skousnutelně" sehnat řídící jednotka Haldexu?

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 14.07.2009 12:07
od Biblbrox
1Pawell píše:Zdá se, že přes VAG - komunikuje - tzn. čerpadlo vypíná a zapíná. Haldex Švédsko ale v popisu uváděli, že by mělo být slyšet i cvakání otevírání a zavírání jehly ventilu. To tam nějak postrádám.
Nemáš ponětí zda a jak by se dala "skousnutelně" sehnat řídící jednotka Haldexu?
To je vždycky o štěstí. Zkus si to dát do poptávky. Já jsem se díval i na Škoda forum. Já jsem použil jen část jednotky, kterou jsem sehnal (víčko a uvnitř je tišťák v takové želatině) a složil jsem z té původní jednu funkční jednotku. Ta první jednotka původně psala, že je vadná.
Když jsem měl zapojenu tu druhou jednotku, tak jsem při zapnutém klíčku slyšel neustálé, pravidelné cvakání a dokonce bylo vidět pulzaci textu na maxidotu.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 15.07.2009 11:58
od fero.janik
Ked som dobre pochopil, tak staci vymenit riadiacu jednotku Haldexu?
Alebo este nieco ine?
Zataial jazdim ako dvojkolka. Da sa nejako diagnostikovat riadiaca jenotka Haldexu?

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 15.07.2009 13:49
od Biblbrox
fero.janik píše:Ked som dobre pochopil, tak staci vymenit riadiacu jednotku Haldexu?
Alebo este nieco ine?
Zataial jazdim ako dvojkolka. Da sa nejako diagnostikovat riadiaca jenotka Haldexu?
Ano, je dost možné, že je to řídící jednotkou. Doporučoval bych po její výměně ještě provést výměnu oleje, popř. filtru, pokud už se blíží jeho výměna. Zdiagnostikovat lze pře VAG v položce "pohon všech kol".

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 28.07.2009 14:21
od fero.janik
Zdravim.

Su riadiace jednotky na haldex spojku rovnake v oktavkach, leonoch, golfoch atd. rovnakych rocnikoch, napr. moj golf je 2001, 2002.
Vie niekto poradit alebo ma skusenosti s rozobratim haldexu, kvoli uzavretej ihle, o ktorej sa tu pisalo, ako odpoved od fy. HALDEX, ze by to mohla byt pricina.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 28.07.2009 14:37
od Biblbrox
fero.janik píše:Zdravim.

Su riadiace jednotky na haldex spojku rovnake v oktavkach, leonoch, golfoch atd. rovnakych rocnikoch, napr. moj golf je 2001, 2002.
Vie niekto poradit alebo ma skusenosti s rozobratim haldexu, kvoli uzavretej ihle, o ktorej sa tu pisalo, ako odpoved od fy. HALDEX, ze by to mohla byt pricina.
Ty jednotky jsou stejné. Jen je podle ročníků více variant označení (koncové písmenko písmenko kódu jednotky B,C nebo D). Nafta a benzín by mělo být taky jedno. Řídící jednotku jsem měl rozebranou. Ale myslím, že příčina zavření jehly je závada přímo na tišťáku jednotky a ne třeba v krokovém motorku. Alespoň u té mojí to tak bylo. Jestli chceš, tak mám doma fotky rozebrané jednotky.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 29.07.2009 10:19
od 1Pawell
No určitě - jakákoli dokumentace, tedy i foto by se mi hodila. Budu to muset rozebrat a pokusit se dát do pořádku. Jinými slovy - považoval bych si všech poznatků, rad, doporučení, co by mi třeba mohly pomoci. Díky předem. Jestli můžeš - pošli mi tedy fotky na 1pawell@seznam.cz. Dík.
Pokud se týká těch verzí/typů řídících jednotek - víš, měl jsem za to, že by tam nějaký rozdíl moná mohl být - přeci jen - jednotlivé generace Haldexu (1.-4.) se od sebe dost podstatně liší. Když nic jiného, tak třeba zdroji dat (z ESP, ABS...), jejich využitím (distribuce trakce na nápravy, nebo kola, nebo oboje) atd. Nevím to určitě, praktické zkušenosti nemám, ale z dostupných schémat by to docela vyplývalo.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 29.07.2009 11:05
od Biblbrox
1Pawell píše:No určitě - jakákoli dokumentace, tedy i foto by se mi hodila. Budu to muset rozebrat a pokusit se dát do pořádku. Jinými slovy - považoval bych si všech poznatků, rad, doporučení, co by mi třeba mohly pomoci. Díky předem. Jestli můžeš - pošli mi tedy fotky na 1pawell@seznam.cz. Dík.
Pokud se týká těch verzí/typů řídících jednotek - víš, měl jsem za to, že by tam nějaký rozdíl moná mohl být - přeci jen - jednotlivé generace Haldexu (1.-4.) se od sebe dost podstatně liší. Když nic jiného, tak třeba zdroji dat (z ESP, ABS...), jejich využitím (distribuce trakce na nápravy, nebo kola, nebo oboje) atd. Nevím to určitě, praktické zkušenosti nemám, ale z dostupných schémat by to docela vyplývalo.
Fotky ti pošlu. Generace Haldexu se určitě liší, ale my se bavíme o verzích řídící jednotky jedné a téže generace. I v etce jsou verce C a D uvaděni jako náhrada verze B, ale nevím, možná tam nějaký rozdíl bude.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 29.07.2009 17:16
od Biblbrox
Přidávám foto.

Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku

Napsal: 29.07.2009 18:05
od 1Pawell
Dík za ty fotky, alespoň mi dávají nějakou představu -- co tam na mne pak "vykoukne".