Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
jjarda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.06.2009 21:00

Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od jjarda »

Dobrý den,

mám problém s klimatizací na Golfu IV.

Koncem léta klimatizace přestala chladit, ale už jsem to nestihl řešit, tak jsem si řekl, že to nechám na jaro, kdy provedu kompletní servis.
Jenomže cca. před měsícem při klidné jízdě se začalo z motoru ozývat hlasité rachoceni, že jsem si myslel, že je v háji něco v převodovce, ale dělala to el.mag. spojka klimakompresoru, po jejím dotlačení směrem ke kompresoru rachot přestal.
Myslel jsem si, že je v háji jen spojka, ale nakonec jsme zjistili, že nejde ani z kompresoru sundat s tím, že tisícihran přenášející krouťák ze spojky na kompresor se ukroutil a protáčí se.
Sehnal jsem si starší kompresor, nechal si jej přehodit a myslel si, že vše bude OK, ale při plnění klimatizace nastal problém, že na místo předepsaného množství chladiva 750 +/-50 g jsme do okruhu dostali jen 616 g.
Po zapnutí klimatizace se kompresor sepne, začne tlačit a klima chladit, ale po pár minutách dojde k tomu, že se motor na volnoběhu sám zadusí a chcípne. Servisák mi říkal, že tlaky, po jejich přeměření v systému zapnuté klimatizace, byly hodně nad přípustné tolerance.
Taky mi říkal, že z diagnostiky vyčetl, že tam byla hlášená nějaká chyba motorku klapky (???) klimatizačního systému.

Potřeboval bych poradit od někoho, kdo se s něčím podobným setkal a nebo, kdo má nějaký tip čím to může být.

Já mám dvě možné varianty:
Nejjednodušší je, že kompresor, který jsem koupil je špatný, ale zase když přemýšlím, že ten původní odešel z toho důvodu, že se ukroutila hřídelka mezi el.mag. spojkou a kompresorem, tak mě to svádí ke druhé variantě a to je to, že systém je někde ucpaný, tomu by napovídalo i nemožnost natlakování systému pedepsaným množstvím chladiva a vysoký tlak v systému se zapnutou klimou. Kompresor se potom po sepnutí snaží tlačit chladivo, ale dojde k tomu, že necirkuluje tak jak má, tlak roste a až je jeho míra neúnosná, tak zadusí volnoběžící motor.

Nemáte náhodou někdo nějaké tušení, kde by to mohlo být přicpané, nebo zda je tam opravdu nějaká klapka, tak ja to prý psala dianostika, která nefunguje optimálně (neotvírá) a tím narůstá tlak?

Díky moc za Vaše rady a nápady.

Dejv212
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 252
Registrován: 11.08.2009 21:34
Bydliště: Olomouc

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od Dejv212 »

Ventilator pri zapnuti klimatize bezi?Popripade chladic,vyparnik a kontrola snimacu tlaku.pak nechat celej system procistit.Nic jinyho me momentalne nenapada.

jjarda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.06.2009 21:00

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od jjarda »

Ventilátor běží, klima se dle mých informací pročistí při plnění a v tlakových sensorech to není, to že je v tom systému vysoký tlak nám vyhodnotilo zařízení na plnění klimatizace.

Dejv212
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 252
Registrován: 11.08.2009 21:34
Bydliště: Olomouc

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od Dejv212 »

Klima se neprocisti pri plneni,nejdriv se naplne z klimatizace odsaji potom se celej system proplachuje specialnim pripravkem trva to asi dohromady den a pul a pak se opet naplni.Resivame to v praci.

jjarda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.06.2009 21:00

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od jjarda »

aha, tak to jo, já si myslel, že to pročistění trvá kratší dobu a probíhá před vlastním naplněním, tak mi to bylo i řečeno

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od Pilotek »

jjarda píše:Ventilátor běží, klima se dle mých informací pročistí při plnění a v tlakových sensorech to není, to že je v tom systému vysoký tlak nám vyhodnotilo zařízení na plnění klimatizace.
Neviem ci sa bavime o tom istom ventilatore. Ked das na Climatronicu AUTO, musia sa rozbehnut oba ventilatory za chladicom (na niektorych VW jeden) v motorovom priestore. Ked stlacis ECON, musia zastat.
Ak by chladicove ventilatory nebezali, tlak v klime by stupal. (Za chladicom motora je dalsi tensi "chladic" - kondenzator klimatizacie.)

Ked sme mali na Sharane II 1.8T vadnu RJ dochladzovania (nesli prve rychlosti oboch ventilatorov), na plnicke klimy bolo krasne vidiet ako tlak v klime stupa. Potom sa zopla druha rychlost velkeho ventilatora a tlak zas klesal. A tak to robilo stale dokola.

Keby si bol na VAGu, hod sem vsetky chyby vo vsetkych RJ ktore tam budu.

jjarda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.06.2009 21:00

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od jjarda »

Ventilátory běží, ale nevím na jakou rychlost, je možné, že tam může být taky chyba v řídicí jednotce a nepřepínají na rychlost druhou. Tlak potom roste, až to motor neutáhne a vypne. S mechanikem jsem domluvený, že až bude mít čas, tak mu ho tam znovu dovezu a mrkne na celý systém.

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od Pilotek »

Ked bezia oba, bude to asi OK. Myslim, ze "dvojku" ma iba velky a on by nabiehal na dvojku iba ak by bolo treba dochladzovat motor alebo ak by tlak v klime stupol nad nejaku medzu (to sa dialo nam ked na jednotku nesiel ani jeden) - za normalnych vonkajsich teplot k dvojke (z dovodu klimy) zrejme nedojde.

alesak1188
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 16.11.2011 13:33

Re: Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému

Příspěvek od alesak1188 »

Já bych to viděl spíš na vlhkost v systému, pak zamrzá expanzní ventil a problém je na světě. Vyměn vysoušeč a mělo by to být ok.

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“