Stránka 1 z 1

Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 22.12.2009 21:41
od mino350
Ahojte,
asi sa na tuto temu pisalo uz mnoho,ale s mojim dieslom si uz neviem rady.
V kuse mi pada nafta (motor AKE). Pritom je palivova sustava cista,nikde nic nepresakuje, palivovy filter meneny nedavno spolu s rozvodmi a ostatnymi filtrami. Tiez su nove prepadove hadicky so spatnymi ventilmi, holanderky, medene podlozky, proste vsetko, co by mohlo sklamat.....
Je to dost neprijemne, ked rano auto nenatocim, privodna hadicka od filtra k cerpadlu prazdna, pritom pred par hodinami bolo vsetko OK. Stalo sa to uz min. 10x, zacinam mat obavy o cerpadlo, ze jedneho dna vstrekne naposledy :|
Vopred vdaka vsetkym za pomoc.

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 23.12.2009 08:44
od majkl1
Jelikož v přívodu je při běhu podtlak, tak se ti v místě netěsnosty neudělá mokrá skvrna. Musel bys naopak vytvořit tlak. Zkus pokud máš u někoho takovou možnost, odpojit u nádrže přívod, napojit to na nějakou pumpičku a jenom krapet natlakovat naftou přívodní systém. V místě netěsnoty by to pak už prosakovat mělo. Není možnost nějaké nečistoty pod gumou palivového filtru? :roll:
V6 nemá zpětný ventil? :thk: V etce jsem to nenašel, ale jiný V6 maj ten zpětný ventil aspoň dle etky u čerpadla v nádrži, ale nevím, zda o čerpadlo nemaj jen čtyřkolky a PD?

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 23.12.2009 14:25
od mino350
Cerpadlo je v nadrzi len jedno, ktore preklapa naftu medzi lavou a pravou polovicou nadrze (quattro). Ziadny spetny ventil tam nie je.
Od filtra po cerpadlo to neprepusta (pri "ozivovani" zavzdusneneho cerpadla tam silno tlacim naftu aby vytlacilo vzduch). Netesnost pod ventilom na filtri (spatne vedenie nafty do nadrze), to neviem. Ale tam je skor tlak ako podtlak a nepresakuje von nafta.

Este ma napadlo, ze vacsinou to zavzdusnilo, ked auto stalo naklonene dozadu ("cumakem vzhuru"). Nema to nejaky vplyv?

Taktiez moze byt mala bublinka vo filtri, ale mne vysusi komplet cely privod k cerpadlu (ta priesviitna hadicka je prazdna). Odvzdusnovaci srob na filtri je k nicomu, kedze v nadrzi nie je cerpadlo, ked ju povolim, padne nafta komplet.

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 23.12.2009 15:01
od Pilotek
Neriskuj a daj v dobrom dieselservise skontrolovat vstrekovacie cerpadlo (ak si vsetko ostatne skontroloval, problem moze byt aj v nom), aby Ti neodislo chodom bez nafty.

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 23.12.2009 16:04
od majkl1
To, že máš syncro jsi nepsal, pak je to jinak. U předokolky je ten zpětný ventil v nádrži.
Ale až k čerpadlu je v přívodním potrubí podtlak, nikoliv tlak. Naftu si nasává vstřikovací čerpadlo. Tlak je až za ním. Netěsnost v samotném čerpadle se mi nezdá. Tam je už dost velký tlak na to, aby jsi při netěsnosti měl poblitý od nafty všechno okolo (ale úplně to nevylučuji). Když zdechneš motor, bublinky v tej průhlednej hadici se začnou objevovat za jak dlouho? A jdou od spoda nebo jenom klesá hladina? Pokud jdou bubliny, je netěsnost před touto hadičkou, pokud klesá hladina, bude problém za tím, čili v čerpadle. :roll:

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 23.12.2009 20:12
od mino350
Ono to je tazko popisat, ci klesa hladina, alebo jdou bublinky..... Auto cely tyzden frci bez problemov (namatkovo to kontrolujem, a sem-tam sa premelie nejaka mala bublinka, ale nic hrozne, motor nezadrhava, ani cerpadlo hlucne "necvaka"). A po tyzdni bezchybnej prevadzky je z vecera do rana sucho, privodna priesvitna hadicka od filtra k cerpadlu je uplne prazdna!!!
Z vysokotlakoveho ohkruhu nic neprepusta, to by bolo ozaj cele zafrckane. Este ma napada vzduchova bublina vo filtri (co je bez spatneho ventilu v nadrzi problem odvzdusnit odvzdusnovacim sroubom na filtri), alebo ako pisal Pilotek, asi je v cudu cerpadlo :cry:

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 23.12.2009 22:00
od Pilotek
Nemusi byt v cudu - v dobrom diesel servise na to pridu a mozno to spravia za rozumnu cenu.

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 24.12.2009 09:07
od majkl1
Ještě mně napdá jedna možnost. Nádrže u čtyřkolky u passata měly konstrukční vadu. Hodně majitelů si to nechalo bezplatně opravit poté, co byli osloeni od výrobce, ale spousta aut opravena nebyla ať již z důvodu neinformovanosti, nebo již druhého majitele apod. Chyba spočívala ve špatném ukazovaní stavu hladiny paliva. Problémy se projevovaly i tím, že auta nešla nebo šla ale špatně nastartovat, za jízdy chcípala apod. Doporučil bych ti ve chcvíli, kdy se ti objeví bubliny, respektive až budeš mít přívod na suchu oddělat zadní sedačku, oddělat kryty plováků a vyndat samotné plováky, abys mohl mrknout kolik máš ve skutečnosti paliva. Další možností je ucpaný sací koš. A v neposlední řadě špatné odvětrávání nádre, kdy ti při jízdě vunikne značný podtlak v nádrži, který potom když i nafta vychladne a tím se podtlak ještě zvětší, vytáhne naftu z potrubí. Taky nemusí správně fungovat přečerpávání nafty v nádrži a pravá část nádrže (sací) může být prázdná a tím se může dostat vzduch do potrubí.
Pokud bys měl v háji nějaké mechanické součástky (těsnění) v čerpadle asi by ti to nejezdilo tejden v pohodě a pak bác a zase tejden v klidu. Dle mně máš chybu buď v nádrži nebo v potrubí od nádrže až k čerpadlu. :wink:

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 02.01.2010 20:09
od mino350
Diky majkl1, to odvetranie nadrze ma zmysel, fyzika nepusti. Skontrolujem to, a dam vediet, ta netesnost ma tiez stale trapi. Ostatne vylucujem, naftu medzi polkami nadrze mi precerpava spravne, a tiez je tam plavak na min.hladinu paliva, ktory nedovoli cerpadlu nasat vzduch (vypne zapalovanie).
Este ma zaraza jedna vec. Toto je obrazok z etky. 16 je privod nafty cez teplotny ventil, 17 je vyvod spat do nadrze. Je to spravne? Lebo ak ano, tak akonahle sa zohreje nafta, tak ju taha priamo z nadrze do cepradla, a filter by filtroval vychadzajucu naftu z cerpadla do nadrze. Ja to mam v aute zapojene presne naopak. TAK AKO TEDA????

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 03.01.2010 02:43
od biboG60
mino350 píše:Diky majkl1, to odvetranie nadrze ma zmysel, fyzika nepusti. Skontrolujem to, a dam vediet, ta netesnost ma tiez stale trapi. Ostatne vylucujem, naftu medzi polkami nadrze mi precerpava spravne, a tiez je tam plavak na min.hladinu paliva, ktory nedovoli cerpadlu nasat vzduch (vypne zapalovanie).
Este ma zaraza jedna vec. Toto je obrazok z etky. 16 je privod nafty cez teplotny ventil, 17 je vyvod spat do nadrze. Je to spravne? Lebo ak ano, tak akonahle sa zohreje nafta, tak ju taha priamo z nadrze do cepradla, a filter by filtroval vychadzajucu naftu z cerpadla do nadrze. Ja to mam v aute zapojene presne naopak. TAK AKO TEDA????
nestahoval ti niekto naftu?
u 2.0TDI octavia II opačné založenie hadičiek sposobovalo svojvolné zhasínanie po roznych kilometroch.opačné založenie preto,lebo bývalému majitelovi bolo luto plnej nádrže a este k tomu to aj naopak založil.nevedeli si poradit nikde s tým,až nakoniec sme sa museli s tým sami potrapit a nakoniec sme to porovnávali náhodne s golfomV 2.0TDi.až potom bol problem vyriesený.opačne otočené hadičky o ktorých nikto ani len netusil

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 03.01.2010 21:26
od mino350
Od kedy som kupil auto, mam to zapojene opacne, ako na tom obrazku z etky. A to ma dost pletie.
Motor mi nezhasina, len niekedy padne nafta, uplne vysusi tu priesvitnu hadicku od filtra k cerpadlu.

Tak ako teda? Nikto tu nema 2.5 TDI, kto by sa na to mrkol, ako to ma zapojene u seba? Vopred vdaka vsetkym...

Re: Padanie nafty 2.5 TDI

Napsal: 19.10.2013 10:01
od siskaSC
ja to mam zapojene rovnako ako ty...uz som vymenil hadicu co ide z nadrze, orig. palivovy filter , spätny ventil, prepadove hadicky a stale sa mi objavia bublinky v tej priesvitnej hadicke za filtrom k cerpadlu...ked mi stoji auto dlhsie ako den tak mi to uz nenastartuje...