PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Všechny modely.
fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Ahoj všichni,
vím, bylo toho napsáno spousty, ale rád bych problém vyřešil rychle.
Po jízdě na lyře do Itálie, po cca 1.000km, jsem auto odstavil na místě lyžování, již při parkování docela "smrdělo".
Příští startování v -15stC bylo na dvakrát a s nechutí motoru. To by se dalo přežít, pak jsem nalil aditiva a startování je relativně v pořádku při mrazech. Nicméně smrad a snad bílý kouř zůstal a s ním i vynechávání válce v duchu propadu otáček a to nejen na volnoběhu, ale je to i cítit škubnutí prostě v nižších otáčkách kolem 2000ot/min. a to i po zahřátém motoru na 90st a hodině jízdy....
Ten nechutný smrad jsem měl i loni, kdy při mrazech se auto chovalo podobně, ale mráz byl snad jen pár dní.
Ještě chci dodat, že auto má špatný běh i nyní, kdy bylo +14st.
Výpis chyb je následující:
Poprvé to napsalo:
1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
64-10 - momentalne nelze vyzkouset - Sporadicky
1 Nalezeny chyby:
01044 - rid.jedn. chybne kodovana
35-00 - -

Podruhé to napsalo (cca po 5ti minutách od prvního logu, klíč stále zapnutý v zapalování):
1 Nalezeny chyby:
19456 - Kontrolka doby predzhaveni (K29) Hlaseni zavady od sdruzenych pristroju
P3000 - 35-00 - -

1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
64-10 - momentalne nelze vyzkouset - Sporadicky

1 Nalezeny chyby:
01044 - rid.jedn. chybne kodovana
35-00 - -

Jak začít odstraňovat závadu? Snímač teploty jsem měnil před dvěmi lety, kdy jsem mylně vyměnil nejdřív snímač teploty, ale nakonec byla chyba v termostatu.
Odkud začít? Znova od snímače teploty, nebo jít cestou gumiček na tryskách? Výměna gumiček na tryskách - zvládnu sám v garáži bez speciálních nástrojů a rovnou měnit i těsnění? :?:

MOTOR PASSAT r.v.2000, ATJ 1.9TDI PD
Naposledy upravil(a) fojt dne 30.12.2009 11:14, celkem upraveno 1 x.
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Uživatelský avatar
mobilik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 16.04.2008 20:30
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od mobilik »

Snimac teploty kvapaliny vymen urcite, ma velky suvis so startovanim v zime... A kludne ti mohol odist aj po 2 rokoch. :wink:

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

O.K., pokud jsem to dobře nastudoval, snímač teploty má 4 konektory - dva pro řídící jednotku a dva pro budíky. Ty pro budíky jsou asi dobré, jelikož budík ukazuje klasicky nárůst tepl. na 90st a pak drží. Tj. může být zkrat/chyba/ na druhé části - pro řídící jednotku?
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Tak měnil jsem ho nakonec před rokem, a dal tam tento:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... |SD=0|ST=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
a co říkáte na tento:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... |SD=0|ST=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
je mi jasné, že rozdíl je v odporu=hodnotách, nicméně doufám že ten první byl správný... :-)
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Uživatelský avatar
mobilik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 16.04.2008 20:30
Bydliště: Košice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od mobilik »

no tak ja by som ine cidlo ako original s VW nekupil... Znamy kupoval tiez vselijake a sadlo az tretie dobre... Origo ani nieje drahe... Ano ma 4 piny opre RJ a pre budiky. Kym nenapojis na vag tak na to neprides ci je dobre alebo vadne...
da sa este zmerat ohmmetrom:
napájecí napětí: 5 V (konektor odpojen)
odpor: 2 500 - 3 500 ohmů/20 °C
odpor: 300 - 350 ohmů/90 °C
:wink:

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Tak,
už jsem zjistil, že to zelené, 258 na konci je to, co jsem bral i naposled.
Nicméně asi nejdříve na radu známého nejdříve vyměním palivový filtr, a pak dále...
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od majkl1 »

Tak koukni při studeným motoru do řj motoru na teplotu a srovnej jí s okolím. Když bude stejná, tak je čidlo v pořádku.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Aha :-)
ještě mi řekni jak mám kuknout, pak se kouknu u studeného ale i u teplého motoru :-)
VAG mám.
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od majkl1 »

motor - skupina 1 - blok 4. Teplota chladící kapaliny. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od Pilotek »

Mozno mas poskodene kable/konektor k snimacu teploty chladiacej kvapaliny G2/G62. Bolo by treba poriadne to prezriet a premerat az po piny do RJ (hybat s kablami ci to nezaparuje).

Ak ho budes kupovat, tak radsej original VW presne do Tvojho auta (podla VINu).

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Vyměnil jsem palivový filtr, pohýbal s konektorem na čidle. Vyjel z teplé garáže a bylo to O.K., pak za chvilkuzačlo auto zae cukat, ale je to lepší než to bylo.
Projel jsem to VAGem, žádnou chybu nenašel..... o čidle již nic. Kucká, pravidelněji a snad jen na volnoběh a když turuju, tak žádný bílý kouř,.. až na volnoběh pěkně jde vidět bílý kouř.
Co teď, byť VAG nic o čidle neřká, tak vyměnit teď čidlo chl. kapaliny, anebo zkusit vyčistit nádrž nebo snad nalít "čistič trysek" což snad má být nějaká přísada do nafty?

Jo a ještě jsem se podíval na tu teplotu čidla pro řídící jednotku - funguje docela v souladu s budíky, díval jsem se i při jízdě, otáčkoměr v prvním políčku, teplota v posledním chlívečku.
To majkl1 - akorát informace jsou ve skupině 02 a né v 1. Pro skupinu 01 mi to hází chybu - žádná není.... :roll:
Mám zkusit vyměnit i to čidlo teploty, byť mi VAG tentokrát neukázal žádnou chybu a podle majkl1 návodu vypadá, že teplota chodí do řídící jednotky cca stejná jak se ukazuje na budících?
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od Pilotek »

Ja co som mal haprujuce cidla teploty chladiacej kvapaliny na VW Group autach benzin (Fabie, Sharan II benzin...), "vzdy" ukazovali dobre, ale obcas sposobovali neochotu auta nastartovat ked bolo horuce, iniokedy horsie stratovalo ked bolo studene a ked chytilo islo nepravidelne a pod.
Vzdy sa PO CASE zapisala sporadicka chyba.

Raz sa mi (na inom cidle - teploty nafty (Touran)) stalo to, ze tenke skrutene kabliky iduce k nemu v originalnej ciernej plastovej chranicke sa vibraciami o vnutorne steny chranicky predrala izolacia a zapisalo to sporadicku chybu. Po poriadnom zaizolovoni (teplom zmrstitelna buzirka na celom rizikovom useku kazdy kablik zvlast) to je OK.

Ak cidlo teploty chladiacej kvapaliny nemas original VW, asi by som (vzhladom k jeho cene) kupil nove orig.VW. Ak sa to nepotvrdi, stare Ti zostane do nahrady.

Konektor k RJ motora si nekontroloval (odpojena baterka)? Ak by si ho pozeral, skus zistit na ktore piny ide cidlo teploty a pre istotu pomeraj tie dva vodice ohmmetrom na vzajomny skrat.

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Ahoj Pilot,
rozumím, jak mi kolegve tady poslali odkaz na cidlo za 200Kč original, tak nemam co řešit (pokud to na skoda-dily.cz original je), jelikoz normalne original v obchodě je za 600Kč, takže proč jej nevyměnit. Dobře.
Ke kablíkům se špatně dostanu, ale mohu ještě jednou sundat kryt, baterkou to prohlédnout, až k ŘJ motoru. Mimochodem ta je v té krabici mezi motorem a řidičem u předního skla? 8O
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od Pilotek »

So skoda-dily aj cc-autodily mam zatial len dobre skusenosti. Ked pisali original, prisiel original. Najlepsie je kupovat veci s presne odpisanym cislom dielu z povodneho (alebo aspon ETKA a vyhladane podla Tvojho VINu).

RJ motora by mala na Tourane byt niekde v priestore pod stieracmi viac na strane spolujazdca - mozno bude musiet ist von cierny tvarovany plech (cca 5 skrutiek od motora) s tepelno-zvukovou "vatou" - deliaca stena motoroveho a podstieracoveho priestoru.

fojt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 13.02.2008 13:57

Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku

Příspěvek od fojt »

Hmm, na skoda dily mi cidlo prijde az pristi tyden, ale cidlo za necelé 200,-Kč
Porhlidl jsem si http://www.rall.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a mohu mit toto cidlo buď od značky VEMO 10-72-0955 s cenou do 300,-

nebo od značky EPS s cenou do cca 600Kč (kód 1.830.258), to samé v auto Kelly.
http://i-obchod.rall.cz/Default.asp?Page=ArD&ArtID=" onclick="window.open(this.href);return false;{88B1240D-4F26-48CE-AC76-6FB8DD897D1E}&Seq=8441
anebo UNICAR originál (originál Škoda VW kód 059 919 501A za 685,-).
Tak to mi řekněte, zda je v těchto čidlech opravdu takový rozdíl.
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“