PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Já nemyslel abys to kontroloval podle budíků, ale podle teploměru třeba někde na okně. Zkrátka zda ti na studeným motoru okruh pro motor hlásí stejnou teplotu jaká je ve skutečnosti.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Niektore diely v dobrom internetovom obchode (porovnavam original - original) su aj 4x lacnejsie ako v znackovom servise.fojt píše:Hmm, na skoda dily mi cidlo prijde az pristi tyden, ale cidlo za necelé 200,-Kč
Porhlidl jsem si http://www.rall.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a mohu mit toto cidlo buď od značky VEMO 10-72-0955 s cenou do 300,-
nebo od značky EPS s cenou do cca 600Kč (kód 1.830.258), to samé v auto Kelly.
http://i-obchod.rall.cz/Default.asp?Page=ArD&ArtID=" onclick="window.open(this.href);return false;{88B1240D-4F26-48CE-AC76-6FB8DD897D1E}&Seq=8441
anebo UNICAR originál (originál Škoda VW kód 059 919 501A za 685,-).
Tak to mi řekněte, zda je v těchto čidlech opravdu takový rozdíl.
Cidlo si kup originalny diel presne podla Tvojho cisla dielu (ETKA podla VINu), aby si nemal dalsie pochybnosti potom. Radsej par dni pockaj.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Jo jo, nechám dnes přes noc promrznout a ráno zkontroluji:-)
Také jsem se již rozhodl pro originál s GROUP VW - koupím příští týden na skoda-dily.cz
Zkusím ještě nastartovat a pohýbat při problému s konektorem na čidle
Také jsem se již rozhodl pro originál s GROUP VW - koupím příští týden na skoda-dily.cz
Zkusím ještě nastartovat a pohýbat při problému s konektorem na čidle
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Taky je dobrý kupovat originál, ale na Superba. Jsou to ty samé díly, jen cena je o třetinu nižší. Na audi naopak ještě vyšší.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Je to tady. Snímač teploty jsem vyměnil, také filtry a stále to samé. VAG nic nehláší
Už jsem hovořil s jedním technikem, kterému se ale do PD motoru nechce. Říkal, že pokud komunikace mezi tryskou funguje tak mi to nic nenapíše a jediné jak mohu zjistit, zda je či není chyba v tryskách je ve VAGU prověřit tlaky nebo nějaké takové hodnoty??????,
Víte někdo jak na to? co tím myslel a jak diagnostikovat vstřikování a vůbec motor - spalování nafty?
Také mi prozradil????? že bílý kouř může být tím, že kape olej do turba a pak to smrdí.
Takže první věc - co s únikem oleje do turba? vyčištění a přetěsnění EGR ventilu a také sání? - menší kouřivost ??? /bílý kouř/
Co s tím vstřikováním? Jak to vyřešit s VAGEM ???
Už jsem hovořil s jedním technikem, kterému se ale do PD motoru nechce. Říkal, že pokud komunikace mezi tryskou funguje tak mi to nic nenapíše a jediné jak mohu zjistit, zda je či není chyba v tryskách je ve VAGU prověřit tlaky nebo nějaké takové hodnoty??????,
Víte někdo jak na to? co tím myslel a jak diagnostikovat vstřikování a vůbec motor - spalování nafty?
Také mi prozradil????? že bílý kouř může být tím, že kape olej do turba a pak to smrdí.
Takže první věc - co s únikem oleje do turba? vyčištění a přetěsnění EGR ventilu a také sání? - menší kouřivost ??? /bílý kouř/
Co s tím vstřikováním? Jak to vyřešit s VAGEM ???
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Hoď sem hodnoty z motoru ze skupiny 13.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
taky můžeš vstřiky proměřit orientačně ohmmetrem v konektoru na hlavě. měly by mít všechny cca 0,5 Ohm
jinak jak píše majkl1 - to ti prozradí jak na tom jsou vstřiky a nebo i komprese apod.
případně můžeš za běhu ještě kouknout do skupiny 18, jestli jsou u všech 4 vstřiků nuly.
co se týče náhr. dílů, tak objednávám na http://www.cc-autodily.cz" onclick="window.open(this.href);return false; jsou většinou i levnější jak skoda-dily.cz
konkrétně třeba to teplotní čidlo origo za necelé 200!
jinak jak píše majkl1 - to ti prozradí jak na tom jsou vstřiky a nebo i komprese apod.
případně můžeš za běhu ještě kouknout do skupiny 18, jestli jsou u všech 4 vstřiků nuly.
co se týče náhr. dílů, tak objednávám na http://www.cc-autodily.cz" onclick="window.open(this.href);return false; jsou většinou i levnější jak skoda-dily.cz
konkrétně třeba to teplotní čidlo origo za necelé 200!
no abs, no klima, no servo -> no problem
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Ahoj,
sjel jsem to na VAGU, v příloze jsou logy a screeny.
Pokusil jsem se udělat screeny obrazovky u vypleho motoru - nuly a pak u zapleho. Pak jsem obe skupiny dal do logu, proturoval chvili motor.
dalsi dotaz jsem umistil zde
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 8&start=15
Vypada to normalne?
sjel jsem to na VAGU, v příloze jsou logy a screeny.
Pokusil jsem se udělat screeny obrazovky u vypleho motoru - nuly a pak u zapleho. Pak jsem obe skupiny dal do logu, proturoval chvili motor.
dalsi dotaz jsem umistil zde
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 8&start=15
Vypada to normalne?
- Přílohy
-
- log.rar
- (731 bajtů) Staženo 48 x
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Vstřiky i tlaky vypadaj v cajku.
Začni vyčištěním nebo ještě lépe zaslepením EGR ventilu.
Kontakty na vstřikách jsi už napružil?
Začni vyčištěním nebo ještě lépe zaslepením EGR ventilu.
Kontakty na vstřikách jsi už napružil?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Ne na kontakty na vstřikách jsem ještě nešahal - trochu obava, ale pokud je to jednoduché
udělám v tuto chvíli cokoliv, chci mít auto pojízdné, potřebuji jej. který návod na napružení kontaktů je nejlepší? Dále by mě zajímalo, zda nemusím mít strach při sundání víka hlavy - těsnění, můžýu být v klidu? Pokud jsem si všiml, je tam gumové...
Jinak z těch logů jsi zjistil co? 18ctka jsem pochopil když je 0 (co to znamená?) tak je to v pořádku (co?) a co 13tka?
Na příští pondělí jsem byl objednaný na diagnostiku vstřiků a čerpadla, takže tam v tuto chvíli nemusím??? vše je O.K.? tj. vstřik.čerpadlo a vstřiky (rozprašování nafty,..).
udělám v tuto chvíli cokoliv, chci mít auto pojízdné, potřebuji jej. který návod na napružení kontaktů je nejlepší? Dále by mě zajímalo, zda nemusím mít strach při sundání víka hlavy - těsnění, můžýu být v klidu? Pokud jsem si všiml, je tam gumové...
Jinak z těch logů jsi zjistil co? 18ctka jsem pochopil když je 0 (co to znamená?) tak je to v pořádku (co?) a co 13tka?
Na příští pondělí jsem byl objednaný na diagnostiku vstřiků a čerpadla, takže tam v tuto chvíli nemusím??? vše je O.K.? tj. vstřik.čerpadlo a vstřiky (rozprašování nafty,..).
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
v 13 jsou rozdíly dávky v mg pro jednotlivé válce oproti referenční hodnotě. ideální stav je všude 0mg/R čehož nedosáhneš nikdy.
jinak tolerance je myslím +/-2mg. pokud je tam -xx, tak se ubírá palivo, protože je válec "silnější", pokud je tam +xx, tak se přidává oproti ref. hodnotě, protože je válec slabší. u tebe jsou hodnoty pěkné. pokud by na jednom válci bylo třeba +3mg/R, tak může být špatná komprese nebo i vstřik.
o 18 skupině se toho nikde ani moc nedočteš. pouze to, že musí být za běhu u všech 4 válců nuly. při startu tam probliknou teď nevím jistě jestli čtyrky. pokud by tam bylo něco jiného než nula, tak např. špatný vstřik nebo vzduch v palivu
zkus udělat log z jízdy - nastavíš si ve vagu skupiny 3,10 a 11, zajedeš někam k dlouhému kopci, rozjedeš auto na 3.kvalt a 1500ot., zapneš logování, plyn na podlahu a podržíš plnej plyn do 4000 ot/min. potom vypneš logování a výslednej soubor dáš k rozboru
jinak tolerance je myslím +/-2mg. pokud je tam -xx, tak se ubírá palivo, protože je válec "silnější", pokud je tam +xx, tak se přidává oproti ref. hodnotě, protože je válec slabší. u tebe jsou hodnoty pěkné. pokud by na jednom válci bylo třeba +3mg/R, tak může být špatná komprese nebo i vstřik.
o 18 skupině se toho nikde ani moc nedočteš. pouze to, že musí být za běhu u všech 4 válců nuly. při startu tam probliknou teď nevím jistě jestli čtyrky. pokud by tam bylo něco jiného než nula, tak např. špatný vstřik nebo vzduch v palivu
zkus udělat log z jízdy - nastavíš si ve vagu skupiny 3,10 a 11, zajedeš někam k dlouhému kopci, rozjedeš auto na 3.kvalt a 1500ot., zapneš logování, plyn na podlahu a podržíš plnej plyn do 4000 ot/min. potom vypneš logování a výslednej soubor dáš k rozboru
no abs, no klima, no servo -> no problem
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Děkuji.
Ještě se podívat na nějaký log, je nějaký soupis např. pro motor po jednotlivých skupinách, jak a na co se při diagnostice dívat, zaměřit se??
Nicméně to cukání (propad v otáčkách) je do cca 1600ot/min a stále i po X kilometrech ujetých, třeba po hodině, nebo po 10hodinách jízdy z Itálie
Děkuji projedu lognu to a dám k rozboru:lol:
Ještě se podívat na nějaký log, je nějaký soupis např. pro motor po jednotlivých skupinách, jak a na co se při diagnostice dívat, zaměřit se??
Nicméně to cukání (propad v otáčkách) je do cca 1600ot/min a stále i po X kilometrech ujetých, třeba po hodině, nebo po 10hodinách jízdy z Itálie
Děkuji projedu lognu to a dám k rozboru:lol:
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Už si nepamatuju, co jsme ti všeczhno radili, ale pokud to cuká v těhle nízkých ot. je nejčastější příčinou špatně reagující EGR, dále v pořadí jsou ty kontakty na vstřikách a potom váha vzduchu.
Návod na to jk udělat log máš zde (jedná se o diagnostiku turba a váhy): http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825.
Ideální by bylo udělat log v tu chvíli, kdy to bude cukat, takže zapnout logování skupin 3, 11 a jet tak, aby to začalo cukat. Druhej log udělat dle návodu.
Návod na to jk udělat log máš zde (jedná se o diagnostiku turba a váhy): http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825.
Ideální by bylo udělat log v tu chvíli, kdy to bude cukat, takže zapnout logování skupin 3, 11 a jet tak, aby to začalo cukat. Druhej log udělat dle návodu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Vyzkouším to, dám Vám vědět. Postup v tomto počasí bude vyčištění EGR, poté kontakty. Pokud ani to nepomůže, jakmile to bude schůdnější se sněhem udělám log a uvidíme, zda se něco z toho dá vyčíst.
Prozatím děkuji, dám vám vědět jak to dopadlo.
Pokud někdo na něco přijde, klidně napište.
Díky uvidíme
Prozatím děkuji, dám vám vědět jak to dopadlo.
Pokud někdo na něco přijde, klidně napište.
Díky uvidíme
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 13.02.2008 13:57
Re: PD cuká a lsmrdí (kouří) - krok po kroku
Ahoj,
s čištěním sání a EGR jsem rychle skončil, jelikož jsem přišel na to, že musím vyndat turbo a to je již časově náročnější (motor ATJ).
Takže jsem to poskládal dohromady a auto se zase jinak chovalo, jednou kucká jednou ne, když jsem dělal ty logy tak i spadl motor do nouzáku! Je pravda že motor netočím normálě do cca 3.600ot/min, takže jakmile auto začalo takto blbnout, nikdy jsem motor nyvytočil při zkoušení
Sice dlouhý kopec nebyl, ale asi na test to stačilo.
Co vidíte???
Ještě dneska zkusím projet chyby znovu VAGem, možná po tom protáhnutí motoru tam něco je nového ((
nicméně celé problémy začaly před vánocema, kdy jsem dojel z teplé ostravy do zasněžené itálie a bylo na místě -15st.
již jak jsem dojel na místo, tak auto bíle kouřilo a smrdělo, nicméně pak i špatně startovalo (což dnes není = přidal jsem aditivum a na drc).
Teď to občas začne kuckat - pak smrdí, ale jak nekucká tak moc nesmrdí. Když moc přidám, kouř je klasicky černý.
Dneska to začlo kuskat jen na chvilku a pak O.K.
Tak co vidíte
s čištěním sání a EGR jsem rychle skončil, jelikož jsem přišel na to, že musím vyndat turbo a to je již časově náročnější (motor ATJ).
Takže jsem to poskládal dohromady a auto se zase jinak chovalo, jednou kucká jednou ne, když jsem dělal ty logy tak i spadl motor do nouzáku! Je pravda že motor netočím normálě do cca 3.600ot/min, takže jakmile auto začalo takto blbnout, nikdy jsem motor nyvytočil při zkoušení
Sice dlouhý kopec nebyl, ale asi na test to stačilo.
Co vidíte???
Ještě dneska zkusím projet chyby znovu VAGem, možná po tom protáhnutí motoru tam něco je nového ((
nicméně celé problémy začaly před vánocema, kdy jsem dojel z teplé ostravy do zasněžené itálie a bylo na místě -15st.
již jak jsem dojel na místo, tak auto bíle kouřilo a smrdělo, nicméně pak i špatně startovalo (což dnes není = přidal jsem aditivum a na drc).
Teď to občas začne kuckat - pak smrdí, ale jak nekucká tak moc nesmrdí. Když moc přidám, kouř je klasicky černý.
Dneska to začlo kuskat jen na chvilku a pak O.K.
Tak co vidíte
- Přílohy
-
- Logs.rar
- (4.08 KiB) Staženo 45 x
VW Passat 1.9 TDIPD 85kw variant r.v.2000 (B5)