Climatronic Golf IV - vysoký tlak v systému
Napsal: 29.12.2009 16:11
Dobrý den,
mám problém s klimatizací na Golfu IV.
Koncem léta klimatizace přestala chladit, ale už jsem to nestihl řešit, tak jsem si řekl, že to nechám na jaro, kdy provedu kompletní servis.
Jenomže cca. před měsícem při klidné jízdě se začalo z motoru ozývat hlasité rachoceni, že jsem si myslel, že je v háji něco v převodovce, ale dělala to el.mag. spojka klimakompresoru, po jejím dotlačení směrem ke kompresoru rachot přestal.
Myslel jsem si, že je v háji jen spojka, ale nakonec jsme zjistili, že nejde ani z kompresoru sundat s tím, že tisícihran přenášející krouťák ze spojky na kompresor se ukroutil a protáčí se.
Sehnal jsem si starší kompresor, nechal si jej přehodit a myslel si, že vše bude OK, ale při plnění klimatizace nastal problém, že na místo předepsaného množství chladiva 750 +/-50 g jsme do okruhu dostali jen 616 g.
Po zapnutí klimatizace se kompresor sepne, začne tlačit a klima chladit, ale po pár minutách dojde k tomu, že se motor na volnoběhu sám zadusí a chcípne. Servisák mi říkal, že tlaky, po jejich přeměření v systému zapnuté klimatizace, byly hodně nad přípustné tolerance.
Taky mi říkal, že z diagnostiky vyčetl, že tam byla hlášená nějaká chyba motorku klapky (???) klimatizačního systému.
Potřeboval bych poradit od někoho, kdo se s něčím podobným setkal a nebo, kdo má nějaký tip čím to může být.
Já mám dvě možné varianty:
Nejjednodušší je, že kompresor, který jsem koupil je špatný, ale zase když přemýšlím, že ten původní odešel z toho důvodu, že se ukroutila hřídelka mezi el.mag. spojkou a kompresorem, tak mě to svádí ke druhé variantě a to je to, že systém je někde ucpaný, tomu by napovídalo i nemožnost natlakování systému pedepsaným množstvím chladiva a vysoký tlak v systému se zapnutou klimou. Kompresor se potom po sepnutí snaží tlačit chladivo, ale dojde k tomu, že necirkuluje tak jak má, tlak roste a až je jeho míra neúnosná, tak zadusí volnoběžící motor.
Nemáte náhodou někdo nějaké tušení, kde by to mohlo být přicpané, nebo zda je tam opravdu nějaká klapka, tak ja to prý psala dianostika, která nefunguje optimálně (neotvírá) a tím narůstá tlak?
Díky moc za Vaše rady a nápady.
mám problém s klimatizací na Golfu IV.
Koncem léta klimatizace přestala chladit, ale už jsem to nestihl řešit, tak jsem si řekl, že to nechám na jaro, kdy provedu kompletní servis.
Jenomže cca. před měsícem při klidné jízdě se začalo z motoru ozývat hlasité rachoceni, že jsem si myslel, že je v háji něco v převodovce, ale dělala to el.mag. spojka klimakompresoru, po jejím dotlačení směrem ke kompresoru rachot přestal.
Myslel jsem si, že je v háji jen spojka, ale nakonec jsme zjistili, že nejde ani z kompresoru sundat s tím, že tisícihran přenášející krouťák ze spojky na kompresor se ukroutil a protáčí se.
Sehnal jsem si starší kompresor, nechal si jej přehodit a myslel si, že vše bude OK, ale při plnění klimatizace nastal problém, že na místo předepsaného množství chladiva 750 +/-50 g jsme do okruhu dostali jen 616 g.
Po zapnutí klimatizace se kompresor sepne, začne tlačit a klima chladit, ale po pár minutách dojde k tomu, že se motor na volnoběhu sám zadusí a chcípne. Servisák mi říkal, že tlaky, po jejich přeměření v systému zapnuté klimatizace, byly hodně nad přípustné tolerance.
Taky mi říkal, že z diagnostiky vyčetl, že tam byla hlášená nějaká chyba motorku klapky (???) klimatizačního systému.
Potřeboval bych poradit od někoho, kdo se s něčím podobným setkal a nebo, kdo má nějaký tip čím to může být.
Já mám dvě možné varianty:
Nejjednodušší je, že kompresor, který jsem koupil je špatný, ale zase když přemýšlím, že ten původní odešel z toho důvodu, že se ukroutila hřídelka mezi el.mag. spojkou a kompresorem, tak mě to svádí ke druhé variantě a to je to, že systém je někde ucpaný, tomu by napovídalo i nemožnost natlakování systému pedepsaným množstvím chladiva a vysoký tlak v systému se zapnutou klimou. Kompresor se potom po sepnutí snaží tlačit chladivo, ale dojde k tomu, že necirkuluje tak jak má, tlak roste a až je jeho míra neúnosná, tak zadusí volnoběžící motor.
Nemáte náhodou někdo nějaké tušení, kde by to mohlo být přicpané, nebo zda je tam opravdu nějaká klapka, tak ja to prý psala dianostika, která nefunguje optimálně (neotvírá) a tím narůstá tlak?
Díky moc za Vaše rady a nápady.