Stránka 2 z 3

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 25.01.2010 19:44
od AliBubu
sabikeuk píše:
AliBubu píše:Zdravim všechny ve spolek.

Dost často se mě stane, že moje auto (passat 3bg) spadne do nouzového režimu.
Dost často znamená i 5krát denně. ale pouze při cestách po dálnici, většinou při rozjíždění se.

Mohl by mě někdo poradit co opravit nebo vyměnit. V sevisu už něco měnily ale nevim přesně co. Nějaké ventily či co....

Dík za pomoc
Takze ste raz...oni vymenili N75 a nic sa nezmenilo?
Ano N75 by měl být nový. A stav se nijak nezměnil.

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 25.01.2010 21:25
od sabikeuk
AliBubu píše:
sabikeuk píše:Aj novy moze byt uz zly, sprav vystupny test - output test cez VAG.

Nastartuj auto, nechaj ho bezat 10 sekund, vypni motor, zapni zapalovanie (nestartuj motor!), teraz cez vag com sprav vystupny test - je to cislo 03 - jeden z tych testov je test N75, mal by si pocut klickanie toho ventilu po dobu cca 1 minuty - a tym padom ho aj najdes pod kapotou 8) .

Ako vravel Smajda skontroloval si vsetky hadice? tlakove/podtlakove? hadicka c n75 co ide do plechovky na turbe?
Hadice kontroloval mechanik. Až se oteplí tak to prohlédnu ještě jednou.
Z baňky na turbu mě vede asi 20cm dlouhá hadička a ta končí na ventilu kterej je na bloku motoru (za elektrickou vrtulí od chladiče). Podle obrázku co jsem našel na netu je to N75.
Vedou k tomu tři hadičky a kabel. Test provedu zítra.
Hej mal by to byt N75...inac nemas ziadnu chybu v ECU? Ked N75 je okay, tak potom to bude upchate turbo alebo nefunguje to dobre wastegate(plechovka na turbe)....

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 25.01.2010 21:57
od AliBubu
sabikeuk píše:
AliBubu píše: Hadice kontroloval mechanik. Až se oteplí tak to prohlédnu ještě jednou.
Z baňky na turbu mě vede asi 20cm dlouhá hadička a ta končí na ventilu kterej je na bloku motoru (za elektrickou vrtulí od chladiče). Podle obrázku co jsem našel na netu je to N75.
Vedou k tomu tři hadičky a kabel. Test provedu zítra.
Hej mal by to byt N75...inac nemas ziadnu chybu v ECU? Ked N75 je okay, tak potom to bude upchate turbo alebo nefunguje to dobre wastegate(plechovka na turbe)....
Bohužel nevím co je ECU.
Jedinou chybu kterou mě to napíše když auto padne nou nouzového režimu je tohle:

16618 - regulace plniciho tlaku: meze regulace prekroceny
P0234 - 000 - -
info o závadě:
Otáčky: 3906 /min
Kroutící moment: 296.0 Nm
Rychlost: 128.0 km/h
Výkon/klapka: 100.0 %
Napětí: 14.06 V
Provozní stav: 00000000
Tlak: 2335.8 mbar
Tlak: 2590.8 mbar

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 10:04
od sabikeuk
AliBubu píše:
sabikeuk píše: Hej mal by to byt N75...inac nemas ziadnu chybu v ECU? Ked N75 je okay, tak potom to bude upchate turbo alebo nefunguje to dobre wastegate(plechovka na turbe)....
Bohužel nevím co je ECU.
Jedinou chybu kterou mě to napíše když auto padne nou nouzového režimu je tohle:

16618 - regulace plniciho tlaku: meze regulace prekroceny
P0234 - 000 - -
info o závadě:
Otáčky: 3906 /min
Kroutící moment: 296.0 Nm
Rychlost: 128.0 km/h
Výkon/klapka: 100.0 %
Napětí: 14.06 V
Provozní stav: 00000000
Tlak: 2335.8 mbar
Tlak: 2590.8 mbar
ECU je riadiaca jednotka. Aky to je rocnik? Nepocujes nahodou nejake zvuky od motora (ako keby unikal vzduch) alebo take zavijanie ako policajne auto s hukackou?

Mas malu rucnu pumpu? Odpoj hadicku ktora ide od plechovky do N75 ventilu (odpoj z N75) a napoj na pumpu a pomali pumpuj, tycka na plechovke sa musi pomali posuvat az na doraz, a ked uvolnis vzduch tak sa musi vratis spat plynulo.

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 13:50
od AliBubu
ECU je riadiaca jednotka. Aky to je rocnik? Nepocujes nahodou nejake zvuky od motora (ako keby unikal vzduch) alebo take zavijanie ako policajne auto s hukackou?

Mas malu rucnu pumpu? Odpoj hadicku ktora ide od plechovky do N75 ventilu (odpoj z N75) a napoj na pumpu a pomali pumpuj, tycka na plechovke sa musi pomali posuvat az na doraz, a ked uvolnis vzduch tak sa musi vratis spat plynulo.
Je to srpen 2004, žádné divné zvuky slyšet nejsou. Dnes je hezké počasí tak zkusim pumpovat.

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 19:51
od jessina
Mel jsem stejny problem a byla to plechovka u turba.

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 20:10
od sabikeuk
jessina píše:Mel jsem stejny problem a byla to plechovka u turba.
Kedze vravi ze mal meneny n75 tiez to vidim na plechovku ...

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 20:32
od Smajda
tak teoreticky ta pixla když vemeš z N75 tu hadičku, nasaješ tak musí udržet podtlak co :thk:

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 20:53
od AliBubu
Zdravim chlapi.
Já bych prováděl všechny testy co tady radíte, ale v mojí přírodní dílně je celej den -8°C :x a to docela zebou při práci ruce. A v rukavicích nejde dělat jemná mechanická práce :(

K čemu je ta plechovka na turbu?

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 21:02
od Pilotek
Plechovka je vlastne podtlakovy akcny clen. Je v nom membrana, ktora sa "hybe" podtlakom (podtlak moduluje cez hadicku ventil N75 - co je vlastne elektro/pneumaticky prevodnik) a hybe tyckou, ktora mechanicky nastavuje lopatky statora VTG turba.

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 26.01.2010 22:34
od jessina
PILOTEK:takhle odborne a spravne mi to nedokazi vysvetlit ani odbornici u nas ve VW.Super vysvetleni.Tam ti reknou ze to proste ovlada naklapeni lopatek a hotovo.
Jo a tu zimu mam v garazi podobnou a muzu potvrdit-ŠPATNE SE DELA :lol:

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 27.01.2010 11:25
od AliBubu
Dnes asi zase nebudu nic dělat :(
IMG_1661.jpg
Přesto se budu ptát: Když do hadičky od té plechovky na turbu budu foukat nebo vytvářet podtlak, mělo by se někde něco hýbat? Jde s tím hýbat i rukou nebo kleštěma nějak z venku? Má se to hýbat volně? Jak se dá ta plechovka opravit? jestli se teda vůbec dá opravit?

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 27.01.2010 12:26
od sabikeuk
Přesto se budu ptát: Když do hadičky od té plechovky na turbu budu foukat nebo vytvářet podtlak, mělo by se někde něco hýbat? Jde s tím hýbat i rukou nebo kleštěma nějak z venku? Má se to hýbat volně? Jak se dá ta plechovka opravit? jestli se teda vůbec dá opravit?[/quote]

Musi sa hybat ta tycka ako som uz spominal vyssie - pozri obrazok - nie je to presne taky typ ako mas typ ale pre ilustraciu to staci - tycka na plechovke sa musi pohybovat, ked uvolnis vzduch musi sa vratit pekne spat.
Pohyb tycky mi mal byt tak 1.5-2 cm.

Skus nalogovat N75 cez VAG com ako som ti hovoril!

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 28.01.2010 11:42
od AliBubu
sabikeuk píše:Přesto se budu ptát: Když do hadičky od té plechovky na turbu budu foukat nebo vytvářet podtlak, mělo by se někde něco hýbat? Jde s tím hýbat i rukou nebo kleštěma nějak z venku? Má se to hýbat volně? Jak se dá ta plechovka opravit? jestli se teda vůbec dá opravit?
Musi sa hybat ta tycka ako som uz spominal vyssie - pozri obrazok - nie je to presne taky typ ako mas typ ale pre ilustraciu to staci - tycka na plechovke sa musi pohybovat, ked uvolnis vzduch musi sa vratit pekne spat.
Pohyb tycky mi mal byt tak 1.5-2 cm.

Skus nalogovat N75 cez VAG com ako som ti hovoril![/quote]

Log bohužel teď neudělam protože nemám po ruce NB. Ale trochu jsem zkoumal.
Když sundam hadičku z plechovky a je nastartováno tak se mě přicucne k prstu.

Když je motor vyplej a nastartuju tak tyčka zaleze do plechovky asi tak 1cm, možná i víc.
Vše se samozřejmě děje s hadičkou připojenou k plechovce.
Při zvyšování otáček se s tyčkou nic neděje.
Když motor vypnu, několikrát se ozve zakvičení a pak asi po 5 až 8sekundách tyčka vyjede z plechovky ven.

Re: Závada motoru - prosím o radu.

Napsal: 30.01.2010 13:13
od sabikeuk
Log bohužel teď neudělam protože nemám po ruce NB. Ale trochu jsem zkoumal.
Když sundam hadičku z plechovky a je nastartováno tak se mě přicucne k prstu.
Vytvori sa vakuum - je to ok.
Když je motor vyplej a nastartuju tak tyčka zaleze do plechovky asi tak 1cm, možná i víc.
Vše se samozřejmě děje s hadičkou připojenou k plechovce.
Při zvyšování otáček se s tyčkou nic neděje.
Když motor vypnu, několikrát se ozve zakvičení a pak asi po 5 až 8sekundách tyčka vyjede z plechovky ven.
To ze tycka pri nastartovani zalezie je tiez spravne, lebo po nastartovani mas podtlak, ked pridavas plyn podtlak sa nemeni takze ani tycka sa nebude hybat.

Najzaujimavejsiea je tvoja posledna veta ... "Když motor vypnu, několikrát se ozve zakvičení a pak asi po 5 až 8sekundách tyčka vyjede z plechovky ven." - co kvici? turbo? to ze tycka vyjde von je tiez ok, ide o tom ci ta tycka ide lahko, alebo skokovite....

Podla logov to vyzera na plechovku.