Zdravim,
pořídil jsem na předek nový kotouče ATE powerdisc a k nim desky Pagid, po výměně najel něco přes dva tisíce km a koukam, že se mi desky na obou kolech zhruba stejnou měrou sjely dost výrazně u vnější hrany kotouče, ačkoliv jsem je ještě ani pořádně nezahřál ( mj.protože přes víkend mě čeká výměna i vzadu, ale jen desky ... ) . Přitom kotouče vypadaj (skoro?) zajetý rovnoměrně.
Pro ilustraci foto z mobilu:
zajímalo by mě, čim to je Případně kolik druhů desek dělá Pagid? Předchozí cca 2 roky jsem tam měl taky Pagid (i když na obyč. a starších kotoučích ) a přestože jsem na ně kvůli občasnýmu pískání/připečení měl kecy, udělala na mě nakonec dojem právě výdrž ...
(ne)rovnoměrně sjetý desky ?
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
A seš si jistej, že ty sražený hrany nejsou už od výroby? Nebyl bys ani první ani poslední, kdo tu zadává stejný dotaz
Tohle si zvětši a podívej se : http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... 97-05.html
Tohle si zvětši a podívej se : http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... 97-05.html
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
tjn, to už mi známej řekl taky a trochu kónický bejt maj, ale ne v takový míře - ono na týhle fotce to neni tak vidět, ale u okraje kotouče je jich sjetá snad už víc než půlka ... a hlavně - chápal bych, že na zajetí těchhle kotoučů jich to "sežere" víc, ale že po dvou tisících km s fakt mírným bržděním bude jejich větší část mít tloušťku jako ty předchozí po zhruba 30 tisících km a dvou zapečeních, to mi přijde fakt moc ... asi jsem jim měl hned zezačátku trochu naložit, aby se taky lehce spekly (ale teď bych zas asi chvíli neměl, když tam mam čerstvě zadní ... )
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
tak jsem se znova a pozorněji koukl na stránky Pagidu a vypadá to, že do 3B-X- dělaj jen jeden typ a ještě je už výběhovej ... ale jestliže jsou třmeny stejný, jak jsi majkle někde psal v souv. s držákama, tak by měly pasovat i ty oba další typy pro 3B-Y- > , protože rozměrově se lišej jen v šířce(nejdelší rozměr a možná i to, že tam mam ty nejužší na to sjíždění může mít vliv, když minule jsem měl ten typ s čidlama a to jsou jen ty širší pro 3B-Y->) i když jen o 0,5(1,5) mm (oba s čidlem opotřebení, který má kontakt mam pocit zrovna u středu kotouče - a u těch minulejch jsem to ustřihl, když mi začly hlásit snad ani ne v půlce jejich celkovýho nájezdu a to by ještě pár tkm možná snesly - ale i přesto bych s nynějším zajetím měl skoro strach, že začnou hlásit pozdě ... no uvidíme, kolik bude zbejvat u středu, až budou u kraje sjetý)
koukal jsem i tady na fóru a našel jsem ještě něco týkajícího se těch Powerdisků od George: "Ta elipsa je tam jen z duvodu rovnoměrného sjíždění destiček aby se vám na nich neudělali drážky a vlny..." což mi nasadilo ještě většího brouka do hlavy, proč se u toho kraje sjížděj o tolik víc ... no zatim počkam jak budou vypadat tak po 10-15tkm (a nějakym tom pořádnym zahřátí) a taky mě v tý souvislosti napadlo zauvažovat o jiný značce desek a pro zajímavost zjistit, jestli z výroby dávali desky TRW (viz. tvůj odkaz) nebo ATE jako kotouče a jestli teda nezkusit příště dát k těmhle kotoučům raději ATE desky - ty maj katalog míň přehlednej a trochu jiný rozměry a pro rok 97 a 1.9tky stejnej rozměr s/bez čidla, ale pro rok 98 už jen jeden typ(menší a ještě bez ohledu na motor, což nepůsobí nijak přesvědčivě, i když mě zajímá rok 97) ... já vim, že všechno moc řešim, někdo by řekl až "čim víc se v h...ě hrabeš, tim víc smrdí", ale až takhle bych to neviděl a takhle "přísně" to viděj většinou ti, co maj na neznalosti druhejch nějakej zájem
koukal jsem i tady na fóru a našel jsem ještě něco týkajícího se těch Powerdisků od George: "Ta elipsa je tam jen z duvodu rovnoměrného sjíždění destiček aby se vám na nich neudělali drážky a vlny..." což mi nasadilo ještě většího brouka do hlavy, proč se u toho kraje sjížděj o tolik víc ... no zatim počkam jak budou vypadat tak po 10-15tkm (a nějakym tom pořádnym zahřátí) a taky mě v tý souvislosti napadlo zauvažovat o jiný značce desek a pro zajímavost zjistit, jestli z výroby dávali desky TRW (viz. tvůj odkaz) nebo ATE jako kotouče a jestli teda nezkusit příště dát k těmhle kotoučům raději ATE desky - ty maj katalog míň přehlednej a trochu jiný rozměry a pro rok 97 a 1.9tky stejnej rozměr s/bez čidla, ale pro rok 98 už jen jeden typ(menší a ještě bez ohledu na motor, což nepůsobí nijak přesvědčivě, i když mě zajímá rok 97) ... já vim, že všechno moc řešim, někdo by řekl až "čim víc se v h...ě hrabeš, tim víc smrdí", ale až takhle bych to neviděl a takhle "přísně" to viděj většinou ti, co maj na neznalosti druhejch nějakej zájem
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
Desky jsou stejně pro brzdiče FN3, které jsou u kotoučů 282,5, 288 a 312 mm. Pokud máš 280, tak tam je třmen C54. Podle roku výroby to brát nemůžeš. Dělali se i na PD(74kw) i s dvoukomorovým posilovačem v r.v. od 2000.
Drážky na kotoučích jsou tam z jiného důvodu než je nějaké rovnoměrné opotřebení. To při nezohybaných třmenech, rovných kotoučích je samozřejmostí. Jejich hlavní funkcí je odvádění prachu a plynů při brždění, čímž se brzdný účinek zvětšuje. Otázkou je, zda konkrétně u těch Powerdisků to k něčemu je, protože na můj vkus jsou z nějakého materiálu, který se rád kroutí (v porovnání např. s Zimmermann) a rychle se opotřebovává.
A můj názor je, že ty to máš v pořádku, protože pokud by se opotřebovávaly nerovnoměrně jak píšeš, tak úhel nosné části destičky ke kotouči by byl jiný než na obrázku je. Ty to máš rovnoběžné.
Drážky na kotoučích jsou tam z jiného důvodu než je nějaké rovnoměrné opotřebení. To při nezohybaných třmenech, rovných kotoučích je samozřejmostí. Jejich hlavní funkcí je odvádění prachu a plynů při brždění, čímž se brzdný účinek zvětšuje. Otázkou je, zda konkrétně u těch Powerdisků to k něčemu je, protože na můj vkus jsou z nějakého materiálu, který se rád kroutí (v porovnání např. s Zimmermann) a rychle se opotřebovává.
A můj názor je, že ty to máš v pořádku, protože pokud by se opotřebovávaly nerovnoměrně jak píšeš, tak úhel nosné části destičky ke kotouči by byl jiný než na obrázku je. Ty to máš rovnoběžné.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
Díky za odpověď i s názornou ukázkou - snad máš pravdu (btw. jsou to ty 282,5ky)
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
tak jsem se o tom bavil s klukem, co absolvoval školení od Ate a jeho první reakce byla nepatrně vyšší házivost (do volantu nic) a/nebo špatný mazivo (nejvhodnější je dle něj keramický mazivo) ... tak nevim, co si o tom myslet ...
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: (ne)rovnoměrně sjetý desky ?
tak to asi bylo fakt v pohodě, ještě jsem od tý doby neměnil (3 roky ) a ty desky Pagid asi ještě něco snesou (teď budou zhruba pod půlkou/kolem třetinový tloušťky a trochu se "srovnaly", drážky na kotoučích pomalu pryč - vypadaj teď jako jen nakreslený , tloušťku změřim při příští výměně oleje ...