Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 15.12.2010 22:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1633

Bydliště:

Praha

Ahoj,nasel by jste nekdo nastaveni rozvodu na motor V6 - 3,0 TDi - retezovy rozvody...
diky
sory za foto,mobilem
jinak je to tohle :lol:


Přílohy:
Foto859.jpg
Foto859.jpg (1.05 MiB) Zobrazeno 2535 krát


_________________
Touran 2.0 TDi
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.12.2010 00:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

852

Bydliště:

Slavkov

Je to tuším v else a jestli můžu doporučit vyměn hydraulické napínáky pro vačky když už to máš v tomto stavu.

_________________
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.12.2010 01:02 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

22.11.2007

Příspěvky:

11582

Bydliště:

28 kiláků od našich

v else je to a kdybych věděl,jak to zkopírovat,tak bych to sem hodil

_________________
Obrázek

_________________
G III VARIANT 1.8/55kW LPG-- -OCTAVIA 1,6 TOUR COMBI LPG


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.12.2010 17:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.10.2010

Příspěvky:

68

Bydliště:

Dobruška (RK)

a neměli by náhodou být náký risky na řetězovym kole a někde na bloku?? a měli by se dát proti sobě... klikovku musíš nák zajistit, je tam náká dírka na kolík... a nebo to bude tak, že mezi těma spojenejma kolama musí být náký určitý počet článků řetězu, zase od risky k risce...

_________________
Golf IV 1,6 74kW AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.12.2010 19:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1633

Bydliště:

Praha

klika se zajistuje kolikem...a vacky vcetne vyvazovacky taky...
menim vse,voditka,napinaky,retizky...
na pocet clanku jsem taky myslel ze by to melo jit,ale jde mi o to ze to nesedi...vacky jsou rozhozeny kazda jinak cca o pul zubu a vyvazovacka taky...

_________________
Touran 2.0 TDi


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.12.2010 19:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2542

Bydliště:

kousek od Brna

na tenhle orloj si nejlépe sežeň věšteckou kouli :lol:

_________________
no abs, no klima, no servo -> no problem

_________________
VW GOLF II


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.12.2010 20:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.10.2010

Příspěvky:

68

Bydliště:

Dobruška (RK)

boobika píše:
na tenhle orloj si nejlépe sežeň věšteckou kouli :lol:


no, to jo .... :) kamarád má manuály od VW a od škodovky v PDFku.... skusim se ho zeptat jestli by tam něco našel.. :)

_________________
Golf IV 1,6 74kW AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 18.12.2010 12:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.10.2007

Příspěvky:

322

Bydliště:

Praha 4

KOŠŤÁL píše:
v else je to a kdybych věděl,jak to zkopírovat,tak bych to sem hodil


Snadné řešení: Nainstalovat PDF factory (je to tuším zdarma). Tím se ti v systému objeví virtuální tiskárna se stejným názvem. V ELSE pak dáš tisknout a zvolíš tuhle tiskárnu. Tím se vytvoří PDF, které sem můžeš plácnoust. Mám starou ELSU se starýma VW datama, ale takhle přesně jsem to dělal a fungovalo to spolehlivě.

_________________
Originální, svěží a hlavně dlouhotrvající vůně do auta!
Více na www.VOŇAVÉAUTO.cz nebo napište soukromou zprávu.


Obrázek


Naposledy upravil bdsMK5 dne 19.12.2010 13:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 18.12.2010 21:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1633

Bydliště:

Praha

dik za rady...

_________________
Touran 2.0 TDi


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 18.12.2010 21:55 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

22.11.2007

Příspěvky:

11582

Bydliště:

28 kiláků od našich

Demontáž
PoznámkaKlikovým hřídelem a vačkovým hřídelem lze protáčet jen při úplně namontovaném řetězovém pohonu. V opačném případě mohou ventily narazit na píst – hrozí nebezpečí poškození ventilů o dno pístů.
– Demontujte tlumicí kryt → Montážní práce na karoserii vně; opr. sk.50.
– Vypusťte motorový olej.
– Demontujte motor → Kapitola.
– Oddělte agregát motor / převodovka.
– Motor připevněte na montážní stolici → Kapitola nebo jej nechte na nůžkovém zdvihacím stole -VAS 6131-.
– Demontujte unášecí kotouč → Kapitola.
– Demontujte kryty rozvodových řetězů → Kapitola.

– Pomocí dvou starých šroubů unášecího kotouče namontujte vzadu na klikový hřídel adaptér -T40049-.
Poznámka
t Upevňovací kolíček -T40060- je opatřen ploškou -2-, která ulehčuje nasunutí upevňovacího kolíčku při lehkém přesazení vyznačených otvorů vačkového hřídele a hlavy válců.
t Upevňovací kolíček se nejdříve nasune tak, aby čep -1- byl šikmo k ose vačkového hřídele.
t Pro dosažení správné polohy HÚ je třeba naklonit čep -1- o 90° -šipka-, aby byl kolmo k ose vačkového hřídele.

– Klikovým hřídelem otočte do HÚ ve směru otáčení motoru:
l Musí být možné zajistit vačkové hřídele upevňovacími kolíčky -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose příslušného vačkového hřídele.
Řada válců 1 (vpravo):

Řada válců 2 (vlevo):

– K zachycení vytékajícího motorového oleje položte pod horní část olejové vany hadr.
– Vyšroubujte uzavírací šroub -šipka- z horní části olejové vany.
POZOR!
V době, kdy se prstem snažíte nahmatat prohlubeň HÚ, neotáčejte klikovým hřídelem – nebezpečí úrazu.


– Fixační šroub -3242- našroubujte do otvoru (20 Nm), příp. pro úplné vycentrování šroubu otáčejte klikovým hřídelem -1- trochu sem a tam.

– Kluznou kolejnici napínáku rozvodového řetězu vlevo zatlačte ve směru -šipky- a napínák řetězu zajistěte vrtákem o Ø 3,3 mm -pozice 1-.
– Označte směr pohybu rozvodového řetězu vlevo.
– Upevňovací kolíčky -T40060- vytáhněte z obou vačkových hřídelů.

– Vyšroubujte šrouby -1- napínáku řetězu a -2- řetězového kola vačkového hřídele.
– Sejměte řetězové kolo vačkového hřídele, napínák řetězu a rozvodový řetěz vlevo.

– Kluznou kolejnici napínáku rozvodového řetězu vpravo zatlačte ve směru -šipky- a napínák řetězu zajistěte vrtákem o Ø 3,3 mm -pozice 1-.
– Označte směr pohybu rozvodového řetězu vpravo.

– Vyšroubujte šrouby -1- napínáku řetězu a -2- řetězového kola vačkového hřídele.
– Sejměte řetězové kolo vačkového hřídele, napínák řetězu a rozvodový řetěz vpravo.

Montáž
l Klikový hřídel -1- je zafixovaný fixačním šroubem -3242- v poloze HÚ.
l Je namontován hnací řetěz ovládacího rozvodu → Kapitola
Poznámkat Vyměňte těsnicí kroužek.
t Šrouby, které se po dotažení pootáčejí, vyměňte.
t Při otáčení vačkových hřídelů nesmí být klikový hřídel v žádném válci v poloze HÚ. Hrozí nebezpečí poškození ventilů o dno pístů.

– Zkontrolujte, zda jsou vačkové hřídele obou hlav válců v poloze HÚ.
l Musí být možné zajistit vačkové hřídele upevňovacími kolíčky -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose příslušného vačkového hřídele.
Řada válců 1 (vpravo):

Řada válců 2 (vlevo):
– Upevňovací kolíčky -T40060- vytáhněte z obou vačkových hřídelů.
Poznámka
t Nelze-li vačkové hřídele zajistit, lze jejich nastavení nepatrně zkorigovat adaptérem -T40061-; proto šrouby řetězového kola našroubujte do vačkového hřídele.
t Při otáčení vačkových hřídelů nesmí být klikový hřídel v žádném válci v poloze HÚ – nebezpečí poškození ventilů o dno pístů.

– Namontujte rozvodový řetěz vlevo s řetězovým kolem vačkového hřídele a napínákem řetězu.
l Podélné otvory v řetězovém kole musejí být umístěny ve středové poloze k závitovým otvorům vačkového hřídele.
– Dotáhněte šrouby -1- napínáku řetězu.
– Volně našroubujte oba šrouby -2- řetězového kola.
l Řetězovým kolem musí být ještě možné otáčet na vačkovém hřídeli a nesmí se sklopit.
– Vačkový hřídel vlevo zajistěte upevňovacím kolíčkem -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose vačkového hřídele.
– Vrták -3- vytáhněte ze zajišťovacího otvoru, aby se odjistil napínák řetězu vlevo.

– Namontujte rozvodový řetěz vpravo s řetězovým kolem vačkového hřídele a napínákem řetězu.
l Podélné otvory v řetězovém kole musejí být umístěny ve středové poloze k závitovým otvorům vačkového hřídele.
– Dotáhněte šrouby -1- napínáku řetězu.
– Volně našroubujte oba šrouby -2- řetězového kola.
l Řetězovým kolem musí být ještě možné otáčet na vačkovém hřídeli a nesmí se sklopit.
– Vačkový hřídel vpravo zajistěte upevňovacím kolíčkem -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose vačkového hřídele.
– Vrták -3- vytáhněte z vyznačeného otvoru, aby se odjistil napínák řetězu vpravo.

– Řetězové kolo vpravo předepněte adaptérem -T40062- a momentovým klíčem s momentem 30 Nm ve směru -šipky- a udržujte předpětí.
– Dotáhněte šrouby -1- a -2-.
– Sejměte adaptér -T40062- a vytáhněte upevňovací kolíček -T40060-.
– Dotáhněte zbývající šrouby řetězového kola vpravo.

– Řetězové kolo vlevo předepněte adaptérem -T40062- a momentovým klíčem s momentem 15 Nm ve směru -šipky- a udržujte předpětí.
– Dotáhněte šrouby -1- a -2-.
– Sejměte adaptér -T40062- a vytáhněte upevňovací kolíček -T40060-.
– Dotáhněte zbývající šrouby řetězového kola vlevo.

– Odstraňte fixační šroub -3242-.

Kontrola časování rozvodů
Upozornění!
Klikovým hřídelem lze protáčet jen ve směru otáčení motoru.

– Klikovým hřídelem protočte pomocí adaptéru -T40049- o 2 otáčky ve směru otáčení motoru -šipka-, až klikový hřídel bude opět krátce před HÚ.

– Klikový hřídel -1- odaretujte z otáčivého pohybu pomocí fixačního šroubu -3242- momentem 20 Nm.
Upozornění!
Pokud jste klikový hřídel třeba jen nepatrně přetočili přes HÚ, pootočte klikovým hřídelem nejdřív zpět asi o 10°, aby se potom mohl znovu nastavit na HÚ ve směru otáčení motoru.


– Zkontrolujte, zda lze vačkové hřídele zajistit upevňovacími kolíčky -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose příslušného vačkového hřídele.
Řada válců 1 (vpravo):

Řada válců 2 (vlevo):

Korekce časování rozvodů
Pokud jeden z vačkových hřídelů nelze zajistit:
– Povolte všechny šrouby -šipky- příslušného řetězového kola asi o 1 otáčku.

– Adaptér -T40061- nasaďte na hlavy povolovaných šroubů.
– Vačkovým hřídelem otáčejte pomocí adaptéru -T40061- nepatrně sem a tam, až bude možné nasadit upevňovací kolíček -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose vačkového hřídele.
– Ještě při nasazeném adaptéru -T40061- a nasunutém upevňovacím kolíčku -T40060- dotáhněte šrouby řetězového kola momentem cca 5 Nm.
– Odstraňte upevňovací kolíček -T40060- a adaptér -T40061-.
– Dotáhněte šrouby řetězového kola do konečného dotažení.
– Příp. postup zopakujte na druhé hlavě válců.
– Odstraňte fixační šroub -3242-.
– Zopakujte kontrolu časování rozvodů → Záložka.
Další montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:

– Uzavírací šroub -šipka- značky HÚ s novým těsnicím kroužkem našroubujte do horní části olejové vany.
– Namontujte kryty rozvodových řetězů → Kapitola.
– Namontujte unášecí kotouč → Kapitola.
– Převodovku našroubujte na motor a namontujte agregát motor / převodovka → Kapitola.
– Naplňte motorový olej a zkontrolujte hladinu oleje → Kapitola.


Přílohy:
rozvody.rar [886.02 KiB]
377 krát

_________________
Obrázek

_________________
G III VARIANT 1.8/55kW LPG-- -OCTAVIA 1,6 TOUR COMBI LPG
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 18.12.2010 21:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

22.11.2007

Příspěvky:

11582

Bydliště:

28 kiláků od našich

v příloze jsou obrázky,doufám,že ti to trochu pomůže

_________________
Obrázek

_________________
G III VARIANT 1.8/55kW LPG-- -OCTAVIA 1,6 TOUR COMBI LPG


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 19.12.2010 19:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1633

Bydliště:

Praha

KOŠŤÁL : no,ty vole :wow:
mazec navod,diky

_________________
Touran 2.0 TDi


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 23.12.2010 20:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

174

Bydliště:

Brno

Kolik vyjde kč oprava potkaného motoru 3.0 V6 tdi MAT+PRÁCE.Dík
Mám nabídku na auto s asi potkaným motorem, tak bych chtěl vědět jestli do toho jít.

_________________
vw sharan I


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 3,0 TDi - rozvody
PříspěvekNapsal: 17.06.2013 08:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

352

Bydliště:

sever čech jílovwé

není lepší jenom kvuly výměně rozvodu vyndat převodovku? budu to dělat na phaetonu díky za odpoveď

_________________
powered by TDI
KONTAKT: 732964162

_________________
B5 1.9 TDI 96KW 4Motion už max výbava,LT 35 2.4d valník.barkas valník- 50ps


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group