Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Kluci, potřebuju poradit
Doslova léta řeším "kravinu", kdy od cca 130km/h začíná vůz vibrovat od přední nápravy, s rychlostí se vibrace zesilují a zrychlují. Při brždění to začně ještě více vibrovat, ale s tím, že se vibrace se snižováním rychlosti zesilují (možná, že kotouče se vibracemi od kol kroutí).
Bylo vyměněno snad vše, náboje, poloosy (delší byla opravdu křivá, možná to zase odešla, jsem přemotorován), tlumiče, uložení tlumičů, stabíky, kosti, různá alu, převažování, různé pneu, kompletně jiné brzdy, pár sad brzdových kotoučů. Samozřejmě silentbloky ramen i převodovky, geometrie, pro jistotu i zadní kotouče. Řešili jsme i to, jestli se třeba nestává, že se mi protočí pneu na ALU disku (mám to lehce přemotorováno), ale nezdá se. Stejně tak to dle všeho není LSD od Quaife, který tam mám, kontaktoval jse výrobce a dle něj to tím být nemůže.
Někdy se mi zdá (většinou po nějakém servisu nápravy), že je to OK, ale buď je to pouze placebo, nebo se to pak zase pototo.
Napadá někoho, čím ještě by to mohlo být? Jinak, jde o Golf 5 2008 s DSG, ale toto bude asi spíše něco obecné.
Díky moc za pomoc
Doslova léta řeším "kravinu", kdy od cca 130km/h začíná vůz vibrovat od přední nápravy, s rychlostí se vibrace zesilují a zrychlují. Při brždění to začně ještě více vibrovat, ale s tím, že se vibrace se snižováním rychlosti zesilují (možná, že kotouče se vibracemi od kol kroutí).
Bylo vyměněno snad vše, náboje, poloosy (delší byla opravdu křivá, možná to zase odešla, jsem přemotorován), tlumiče, uložení tlumičů, stabíky, kosti, různá alu, převažování, různé pneu, kompletně jiné brzdy, pár sad brzdových kotoučů. Samozřejmě silentbloky ramen i převodovky, geometrie, pro jistotu i zadní kotouče. Řešili jsme i to, jestli se třeba nestává, že se mi protočí pneu na ALU disku (mám to lehce přemotorováno), ale nezdá se. Stejně tak to dle všeho není LSD od Quaife, který tam mám, kontaktoval jse výrobce a dle něj to tím být nemůže.
Někdy se mi zdá (většinou po nějakém servisu nápravy), že je to OK, ale buď je to pouze placebo, nebo se to pak zase pototo.
Napadá někoho, čím ještě by to mohlo být? Jinak, jde o Golf 5 2008 s DSG, ale toto bude asi spíše něco obecné.
Díky moc za pomoc
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- PetrSs
- Jezdec
- Příspěvky: 308
- Registrován: 16.02.2012 20:58
- Bydliště: Jihlava
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tohle je celkem záhada když jsi vyměnil skoro vše,ale ten svor a celkově převodovku bych vyloučil.Ta by to dělala například při akceleraci ale při brzdění stím nebude mít nic společného,to samé poloosa vždycky když jsem řešil vibrace atd. dělal to vnitřní kloub na poloose,ale při akceleraci.To,že to dělá i při brzdění je divné.To bych fakt řekl takhle od PC na nějaký silentblok,který cestuje jak při akceleraci tak při brzdění.
Golf V GTI edition 30,big brake kit audi tt rs 370mm,ramair intake,LOBA motorsport HPFP APR Stage II+
Softwarové úpravy vozů od firmy APR
Softwarové úpravy vozů od firmy APR
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak u toho brždění to odhaduji tak, že ono to prostě vibruje a když ještě začnu brzdit, dostanou něco i kotouče a pak se to sečte a je to mazec, no. Klouby samozřejmě taky nové, prostě není tam z těchto věcí nic, co by nebylo měněno a jediné, kde problém byl, byla ta poloosa a pak možná jeden kloub měl menší vůli, ale jeho výměna nic nevyřešila. Zadek je taky snad OK a cítit je to na předku. Napadlo mě ještě zavěšení motoru, ono jsem pár krát dostal ránu děr, resp. boulí na silnici, ale údajně je uložení OK. Silentbloky taky měněny všechny a to více krát. Jinak fakt už nevím
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- PetrSs
- Jezdec
- Příspěvky: 308
- Registrován: 16.02.2012 20:58
- Bydliště: Jihlava
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Řešil jsem velké vibrace na focus ST,ale opět při akceleraci se auto brutálně rozvibrovalo a byl KO silentblok motoru (ten u rozvodů).Prostě to jsou věci co by to mohli dělat jen nikdy to nic nedělalo při brzdění jak popisuješ ty,v tom je ta záhada.
Golf V GTI edition 30,big brake kit audi tt rs 370mm,ramair intake,LOBA motorsport HPFP APR Stage II+
Softwarové úpravy vozů od firmy APR
Softwarové úpravy vozů od firmy APR
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
To brždění ale může být sekundární projev. Ale vibrace mám i při ustálene jízdě. No, uvidíme, když tak to prodám, ať si hraje někdo jiný
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Jenom doplním, je to zase pravá poloosa Taď je to míň, než u první, co se měnila, ale prostě to nevydrží ten krouťák. Byl jsem v Kardan servisu, jestli by šlo namísto duté trubky navařit plnou tyč, ale říkali, že to nevydrží spoje, takže je potřeba uděla celou tyč z jednoho kusu. Volal jsem s p. Pavlíčkem z JP Výfuky, který takové věci dělá a už jsem s ním pár věcí řešil, takže udělat by to nebyl problém (tedy, až na čas, začíná sezona, takže tak 1/4 roku se tomu věnovat nebude moct), ale že nelze říct, co to udělá, že by se to zase mohlo přesunout dát, do kloubu, nebo tak a že to asi bude i díky diferáku. Zkusím se podívat, jestli nejde koupit nějaká aftermarket tyč/poloosa.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak chvilku to trvalo, ale dnes mi dorazila zakázková tyč, tak jsem zvědav, jak to dopadne, jestli to pomůže a na jak dlouho, nebo co jiné odejde Jinak originál tyč cca 3kg, zakázková cca 3,7kg. Je udělaná i 1mm tlusčí, než je dělají běžně, pro jistotu.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak nová poloosa nepomohla. Chování cca stejné, někdy vibrace jsou, někdy ne. 2 sady kol, co mám, stejné. Půjčiůl jsem si na test další sadu kol a stejné. Nakonec jsem před pár dny na rychlovku vyměnil ještě uložení motoru a převodovky a první posun po dlouhé době. Ne, že by to již nevibrovalo, ale vibrace jsou snesitelnější. Ale pořád není odstraněna příčina, pouze následky nejsou tak tragické.
Můžou to být třeba ramena, nebo těhlice?
Můžou to být třeba ramena, nebo těhlice?
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Hele jen me tak napadlo, je to po chipu ? Asi jo co, a adaptace DSG na nachipovany motor se nemusi delat? Vim ze sme kdysi resili chipovani Audiny s automatem ve ctyrkole a kluk co to delal i prizpusoboval tu prevodovku.
Nicmene pokud byl zasah do skrine (montaz tuning difu) uplne bych netvrdil ze to tim nemuze byt.
Kdyby byla moznost prendat nezasazenou funkcni skrin a nahrat puvodni SW (nekrmeny) tak bys vyloucil tyto podstatne dve zakladni veci.
Nicmene pokud byl zasah do skrine (montaz tuning difu) uplne bych netvrdil ze to tim nemuze byt.
Kdyby byla moznost prendat nezasazenou funkcni skrin a nahrat puvodni SW (nekrmeny) tak bys vyloucil tyto podstatne dve zakladni veci.
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Dělá mu to při brždění a jsou to vadné třmeny. Nejsou v ose s kotoučem a při brždění se rozvibrují. Při určitém tlaku na pedál mohou být i hlučné. Poloosa nic nedělá. Dál už jen to , co je dál od středu, tudíž kola. Jenže ty se mění a zde je to asi pořád.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
To auto mám od počátku nějak upravené, ale nedělalo to od počátku. Už ani nevím, kdy to začalo, vysledovat to nedokážu. Ale že by to bylo převodovkou se mi moc nezdá, byť teoreticky diferákem, který tam byl montován by to být mohlo. Ale psal jsem výrobci a on se dušuje, že duferák by se takto chovat neměl. Každopádně, mám teď připraveny nové těhlice s náboji a ložisky z Oct 3, Golf 7 a podobně, tak uvidíme. Jsou hliníkové, dát jsem je chtěl stejně, míň váží, než ty litinové. Je možné, že při jednou najetí na díru se poškodila těhlice, ale ani to se mi nezdá, protože by to pak vibrovalo pořád. Nebo taky to může být geometrií, jelikož mám podložky kvůli brzdičům. Pokud to bude o po nových těhlicích vibrovat, hodím na zkoušku 312mm koutouče a brzdiče bez podložek. A pak to už fakt prodám
Dělá to i bez brždění, při bežné jízdě, kyž brzdím třeba ze 180, tak OK, jakmile se dostávám k těm cca 140km/h, tak menší vibrace a pod těch 120km/h zase OK.
Dělá to i bez brždění, při bežné jízdě, kyž brzdím třeba ze 180, tak OK, jakmile se dostávám k těm cca 140km/h, tak menší vibrace a pod těch 120km/h zase OK.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Pak už jen vyosený střed či geometrie. Co na to Molteni?? K nim jezdíš, já jen věštím na dálku.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Všechno měněno za ta léta několik krát, čepy taky, geometrie mnoho krát na různých místech. Molten Ze mně šílí
Edit: Jaký střed myslíš? Jsem blbě četl. Ještě mně napadlo, že by to bylo řízením, tyčí, nebo tak. Ale dle mého to jde od kol, ono je to obecně taková ta rychlost, kdy se projevovali snad u Oct 1 problémy s nápravou, že se pořád křivili kotouče, nebo co.
Edit: Jaký střed myslíš? Jsem blbě četl. Ještě mně napadlo, že by to bylo řízením, tyčí, nebo tak. Ale dle mého to jde od kol, ono je to obecně taková ta rychlost, kdy se projevovali snad u Oct 1 problémy s nápravou, že se pořád křivili kotouče, nebo co.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Zavolám..
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Kdysi dávno jsem něco podobného řešil na starém fordu. Až asi padesátý servis se odvážil auto zvednout na hever, nastartovat, dát kalup a roztočit kola až do okamžiku, kdy to začínalo vibrovat. Pak šlo krásně vidět, co vibruje. U mě to konkrétně byl problém v uložení unašeče pro jednu z poloos. Čili diferák.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)