Kolísání otáček při volnoběhu

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
JindraS007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.07.2011 07:44

Kolísání otáček při volnoběhu

Příspěvek od JindraS007 »

čau clubáci
mám problém s benzinovou 1,6 (74 kW, AKL). Sice se jedná o O I, ale když se porovnával aktivitu na tomto fóru a na skoda-forum.cz, dávám dotaz radši sem. Je tu aktivnější diskuse, a i škoda patří přece do koncernu..... .

a teď problém:
pokud nechám běžet na volnoběh zahřátý motor, kolísají otáčky (min. + - 100), v případě že jsou zapnutá např. světla, kolísání je tak silné, že v momentu poklesu otážek se sníží i intenzita podsvícení přístrojovky. Otáčky však kolísají i pokud je vše vypnuté (světla, klima, rádio....) a je slyšitelné. Motor má najeto necelých 140 000 km. Současně by bylo dobrý uvést, že otáčky nekolísají dokud je motor studený, při jízdě taky žádné problémy jako cukání, vynechávání, táhne bez problémů. A spotřeba se drží v rozumných mezích (aktuální dlouhodobá 7,8l)

Souhrn dosavadních návrhů řešení:
- VAG žádné chyby nehlásí, pouze chybný signál rychlosti vozidla, což bude asi nějaká blbost, protože budíky ukazují správně
- před 10 měsíci vyměněné svíčky
- vyčištěná a nastavená klapka
- nový termostat, čidlo teploty
- výměna lambda sondy, problém zůstal, vrátila se původní
- kontrola výfukového potrubí, bez závad

Nějaký nápad, co dál vyměnit ? (ne, celý auto, to se s kolísáním radši smířím:) )

opisk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 28.07.2011 08:18

Re: Kolísání otáček při volnoběhu

Příspěvek od opisk »

kamaratovi to robilo na oktavke, vymenil spojkovy setrvacnik a je v poho...

Uživatelský avatar
JonatanCl
Pilot
Pilot
Příspěvky: 839
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CL,Lbc,Uranový doly a pak různě
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček při volnoběhu

Příspěvek od JonatanCl »

U oktáváckých 1.6 se objevoval problém na klapce. Větší vůle osky klapky na straně co je celá elektronika a ta pak buď nezvládla základní nastavení, nebo kolísaly otáčky volnoběhu, jak se ta elektronika snažila dorovnat vůli. Vyměnit klapku - nová druhovýroba se dá sehnat kolem 2-3 tisíc, v salonu je OEM za 7 tisíc
Velký lidi potřebujou velký auta - a jezdit v nich sami:-)

JindraS007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.07.2011 07:44

Re: Kolísání otáček při volnoběhu

Příspěvek od JindraS007 »

Problém vyřešen. Děkuji za nápady, hřebíček na hlavičku trefil "JonatanCl", byla to klapka. Začal jsem s ní, neboť jsem měl možnost vyzkoušet jinou, sice jetou, ale nemusel jsem ji rovnou kupovat, jako kdybych byl býval začal tou spojkou.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Kolísání otáček při volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

jo j oklapka je normální bolest, někdy stačí vyčistit a udělat základní nastavení , ale někdy je to už tak v řiti že po vyčištění je to ještě horší a nic s tím už pak nejde udělat..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

JindraS007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 26.07.2011 07:44

Re: Kolísání otáček při volnoběhu

Příspěvek od JindraS007 »

No právě že vyčištěná a nastavená byla. A byla přesně tam, kde píšeš (v pr..li).

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“