Stránka 1 z 1

Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 11.08.2011 08:34
od SYNCHRON
Ahoj,

dělam na Ducatu nějakou údržbu a teď měnim i brzdové trubičky... Přemejšlim, z jakého materiálu je tam dát, jestli ocelový nebo měděný...

Doporučený mi byli klasický ocelový, že prý s mědí bych mohl mít problém na některé STK - ale když se nabarví, tak nikdo nepozná, že jsou měděný. Nevim teď no. Máte s tim někdo zkušenosti? Jinak cena za ocelový je 60kč/m - měď 80kč/m.

Určitě měď snese menší tlak než ocelový - ale zase si nemyslim, že by na brzdách byl takový tlak aby se měď roztrhla. Navíc měďený jsou na dosmrti - tak nevim - co myslíte? U těch dvouplášťovejch ocelovejch se při ohýbání nemení průměr trubičky - to vím jistě, ale u tý měděný nevim - jestlu na to není potřeba nějaký přípravejk na ohýbání nebo tak...

Díky za názory a postřehy.

Díky

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 12.08.2011 10:08
od ghost09
Připravky na ohýbání trubek jsou ale kdybys ho měl kupovat tak se s cenou dostaneš asi o dost výš než bys čekal. Měděné jsou vyloženě zakázané. Ale vím že servisy to normálně měněj za měděné. Tlak v těch brzdách asi fakt nebude tak velký aby to roztrhl a k tomu ohýbání normálně to ohýbali ručně a s žádným připravkem se nes***li. Zase si vem kolik ty dvouplaštovky vydržej když je tam máš od výroby a měníš je po nějakých 150 tisících. Ja mam na puntu 220tkm a furt tam mám origo trubky. Asi na tom něco bude :-)

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 12.08.2011 13:29
od ron
Já si dělal trubky na 3 auta a vždycky měd v metráži...myslím že to dělal QuickBrake, koncovky jsem koupil a nikdy žádnej problém
mimochodem na Ducatu je mám taky :lol:

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 01.10.2012 21:12
od Diablo_666
Normálně se dá koupit role měděný trubky na brzdy,nevim proč by to bylo zakázaný.Ohýbat se dají pěkně rukou,jsou myslím žíhaný a měď aspoň nerezne.
Já je budu muset na své audi po 26 letech vyměnit,jsou tam ještě origo ocelové.Palivové jsem už měnil.

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 20.02.2015 19:58
od KOŠŤÁL
Nějakej další názor na měď? Názory v diskuzích se celkem rozcházejí.Hlavně jde o to,jestli měď nějak nereaguje s brzdovkou a co na to na STK.

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 20.02.2015 20:20
od bik3r
nejde ani tak o to, že měď nevydrží takovej tlak jako ocel, ale spíš o to, že ve spojích mědi a hliníku dochází k elektrolýze a ty trubky pak můžou zkřehnout a následně popraskat...

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 20.02.2015 21:05
od KOŠŤÁL
Měď vs. hliník je jasnej. Ale pokud jsou ocelový válečky a ocelový koncovky v hadicích,tak je to taky problém?

Mě jde o to,jestli kupovat levnou sadu na pertlování trubek,která ovšem nezvládne ocelový,nebo investovat do dražší sady.

To se mi ovšem nechce,páč jí použiju tak 2x do roka.

Re: Brzdové potrubí měď vs dvouplášťová ocel

Napsal: 20.02.2015 21:24
od Jarda S.
ono nejni měď jako měď, to co běžně koupíš jako brzdový trubky z mědi je nějaká slitina