Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 11.09.2011 15:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2011

Příspěvky:

33

Basinga píše:
Já bych nestresoval. Pokud má motor výkon, na 99% bude stačit vyměnit gufera u hydraulických zdvihátek ventilů.
Zajeď k nějakému slušnému mechanikovi, materiálově je to pár korun....


Příští týden nechám vyměnit svíčky a změřit tlak ve válcích, aby se zjistilo zda má výkon. Je to slabší auto než jsem vždy mívala a ten tah neumím posoudit. Když se mění gufera taky se musí rozebrat motor??

_________________
anebo ho prodám a budu mít svatý klid


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 11.09.2011 15:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

952

Bydliště:

Plzeň

je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla :?: :?
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...

_________________
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

_________________
Golf 3


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 11.09.2011 16:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.07.2011

Příspěvky:

43

Bydliště:

Teplice

Svíčky bych měnil, jen pokud budou špatné, nicméně podle jejich barvy se dá leccos zjistit. Měření tlaku je většinou neprůkazné (vzhledem k způsobu, jak se provádí). Dělal jsem výměnu gufer zdvihátek na 2l motoru a mechanik motor
nerozebíral (resp. nesundaval hlavu, pomohl si otvorem na svíčky). U 16ti ventilu nevím, maximálně se sundá hlava.

_________________
Golf V Plus 1.9 TDI, BXE


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 11.09.2011 17:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.04.2009

Příspěvky:

594

Bydliště:

Pardubice

U 16V mi to udělali též bez sundání hlavy, konstrukce je stejná jako na tý 1.4 16V, já mám akorát 1.6 16V....konstrukce motorů je totožná...

_________________
VW GOLF IV 1.6 16V 77kW rv.2000, občas Felicia Combi 1.3MPi 40kW r.v.1997 a též jeden vynález zvaný bicykl


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 09:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2011

Příspěvky:

33

ron píše:
je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla :?: :?
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...


Je tam olej 5/40 měněný před 3 tis. km. Moc se v tom nevyznám, jaký olej bych měla tedy koupit, kdyby se dělal výplach a výměna oleje??

_________________
anebo ho prodám a budu mít svatý klid


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.07.2011

Příspěvky:

43

Bydliště:

Teplice

v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.

_________________
Golf V Plus 1.9 TDI, BXE


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 13:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8045

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Basinga píše:
v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.


Souhlasím .

Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..

Ale je to každého věc samozřejmě.

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 13:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2011

Příspěvky:

33

11mAjA11 píše:
Basinga píše:
v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.


Souhlasím .

Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..

Ale je to každého věc samozřejmě.


A na kolik se taková věc odhaduje?? Jestli nevyjde levněji dolívat olej :mrgreen:

_________________
anebo ho prodám a budu mít svatý klid


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 14:04 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8045

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Gufero kus 20-30kč (x16) , vodítko 20-30kč (x16) , zafrézování a zapastování ventilů těžko říct ( výměna vodítka, gufera, zabroušení ventilů ) , začištění hlavy těžko říct ( u nás vychází brošení s natlakováním 500,- ) těsnění pod hlavu cca. +/-1000,-( možná o chlup víc) nevím to střílím,
Rozebrání ,složení fakt nevím +/- 2000,- a ještě záleží jestli to necháš složit na staré rozvody ( když ne tak ještě rozvodová sada s vodní pumpou )
No nejlevnější to nebude a když zjistíš ještě navíc vyběhané válce tak to bude raketa..

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 14:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

930

Bydliště:

Praha

Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to :)

_________________
mk5 GTi


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 14:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.04.2009

Příspěvky:

594

Bydliště:

Pardubice

To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...

_________________
VW GOLF IV 1.6 16V 77kW rv.2000, občas Felicia Combi 1.3MPi 40kW r.v.1997 a též jeden vynález zvaný bicykl


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 14:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2011

Příspěvky:

33

DandyCZ píše:
To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...


Moje nehulí ani nesmrdí, jen žere olej. Dobrý to není, ale po 2 měsících co jsem ho koupila fakt zbytečných 20 klacků nemám :roll:

_________________
anebo ho prodám a budu mít svatý klid


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 14:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.04.2009

Příspěvky:

594

Bydliště:

Pardubice

Mě to taky nejdřív připadalo že nehulí, až když sem dával "sportovní" tlumič tak sem to začal pozorovat....
malej testík, držet to chvíli kolem 4 tisíc, pak prošlápnout a pustit, je na to potřeba dva..aby ten druhej koukal co se děje pod dutem, ptž GIV má výfuk nasměrovanej do asfaltu, proto za ním nemusí být nic videt za jízdy...
jinak s těma penězma to chápu, já ho měl měsíc odstavený, než na to byly peníze....:(

_________________
VW GOLF IV 1.6 16V 77kW rv.2000, občas Felicia Combi 1.3MPi 40kW r.v.1997 a též jeden vynález zvaný bicykl


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 15:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.09.2011

Příspěvky:

33

Davwe píše:
Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to :)


Asi to tak dopadne, za 2000km si snad na olej ušetřím, pokud to bude brát míň, doleje se. Je to golf variant s 1,4 motorem. Pro mě málo svižné autínko, pokud se to zmírní budu ráda, ale dvacítku nedám, když by šlo z domu .

_________________
anebo ho prodám a budu mít svatý klid


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: vw 1,4 16V 55 kw
PříspěvekNapsal: 12.09.2011 15:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.04.2009

Příspěvky:

594

Bydliště:

Pardubice

Tak v tom případě jsou na snadě asi dvě možnosti:
1) vyměnit 5w40 za 10w40 a sledovat jak se to změní...prakticky optázka jen olej+filtr
2) add bod 1 a s tím udělat i výměnu gufer ventilů. mě to udělali za 2500kč(bez materiálu, ten stál 350), třeba někdo umí i levněji

V obou případech bych sledoval o kolik se to z lepší, ale pak stejně poslat z domu...
asi bych to nejezdil dokud to bude držet, protože se pak může stát že se to dále zhorší, a pak už buď prodat hodně pod cenou, nebo opravit celé...

_________________
VW GOLF IV 1.6 16V 77kW rv.2000, občas Felicia Combi 1.3MPi 40kW r.v.1997 a též jeden vynález zvaný bicykl


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group