Stránka 3 z 7

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 11.09.2011 15:20
od Danielaaa
Basinga píše:Já bych nestresoval. Pokud má motor výkon, na 99% bude stačit vyměnit gufera u hydraulických zdvihátek ventilů.
Zajeď k nějakému slušnému mechanikovi, materiálově je to pár korun....
Příští týden nechám vyměnit svíčky a změřit tlak ve válcích, aby se zjistilo zda má výkon. Je to slabší auto než jsem vždy mívala a ten tah neumím posoudit. Když se mění gufera taky se musí rozebrat motor??

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 11.09.2011 15:23
od ron
je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla :?: :?
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 11.09.2011 16:22
od Basinga
Svíčky bych měnil, jen pokud budou špatné, nicméně podle jejich barvy se dá leccos zjistit. Měření tlaku je většinou neprůkazné (vzhledem k způsobu, jak se provádí). Dělal jsem výměnu gufer zdvihátek na 2l motoru a mechanik motor
nerozebíral (resp. nesundaval hlavu, pomohl si otvorem na svíčky). U 16ti ventilu nevím, maximálně se sundá hlava.

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 11.09.2011 17:50
od DandyCZ
U 16V mi to udělali též bez sundání hlavy, konstrukce je stejná jako na tý 1.4 16V, já mám akorát 1.6 16V....konstrukce motorů je totožná...

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 09:09
od Danielaaa
ron píše:je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla :?: :?
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...
Je tam olej 5/40 měněný před 3 tis. km. Moc se v tom nevyznám, jaký olej bych měla tedy koupit, kdyby se dělal výplach a výměna oleje??

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 10:16
od Basinga
v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 13:18
od 11mAjA11
Basinga píše:v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Souhlasím .

Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..

Ale je to každého věc samozřejmě.

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 13:29
od Danielaaa
11mAjA11 píše:
Basinga píše:v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Souhlasím .

Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..

Ale je to každého věc samozřejmě.
A na kolik se taková věc odhaduje?? Jestli nevyjde levněji dolívat olej :mrgreen:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 14:04
od 11mAjA11
Gufero kus 20-30kč (x16) , vodítko 20-30kč (x16) , zafrézování a zapastování ventilů těžko říct ( výměna vodítka, gufera, zabroušení ventilů ) , začištění hlavy těžko říct ( u nás vychází brošení s natlakováním 500,- ) těsnění pod hlavu cca. +/-1000,-( možná o chlup víc) nevím to střílím,
Rozebrání ,složení fakt nevím +/- 2000,- a ještě záleží jestli to necháš složit na staré rozvody ( když ne tak ještě rozvodová sada s vodní pumpou )
No nejlevnější to nebude a když zjistíš ještě navíc vyběhané válce tak to bude raketa..

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 14:11
od Davwe
Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to :)

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 14:21
od DandyCZ
To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 14:35
od Danielaaa
DandyCZ píše:To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...
Moje nehulí ani nesmrdí, jen žere olej. Dobrý to není, ale po 2 měsících co jsem ho koupila fakt zbytečných 20 klacků nemám :roll:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 14:51
od DandyCZ
Mě to taky nejdřív připadalo že nehulí, až když sem dával "sportovní" tlumič tak sem to začal pozorovat....
malej testík, držet to chvíli kolem 4 tisíc, pak prošlápnout a pustit, je na to potřeba dva..aby ten druhej koukal co se děje pod dutem, ptž GIV má výfuk nasměrovanej do asfaltu, proto za ním nemusí být nic videt za jízdy...
jinak s těma penězma to chápu, já ho měl měsíc odstavený, než na to byly peníze....:(

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 15:05
od Danielaaa
Davwe píše:Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to :)
Asi to tak dopadne, za 2000km si snad na olej ušetřím, pokud to bude brát míň, doleje se. Je to golf variant s 1,4 motorem. Pro mě málo svižné autínko, pokud se to zmírní budu ráda, ale dvacítku nedám, když by šlo z domu .

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Napsal: 12.09.2011 15:17
od DandyCZ
Tak v tom případě jsou na snadě asi dvě možnosti:
1) vyměnit 5w40 za 10w40 a sledovat jak se to změní...prakticky optázka jen olej+filtr
2) add bod 1 a s tím udělat i výměnu gufer ventilů. mě to udělali za 2500kč(bez materiálu, ten stál 350), třeba někdo umí i levněji

V obou případech bych sledoval o kolik se to z lepší, ale pak stejně poslat z domu...
asi bych to nejezdil dokud to bude držet, protože se pak může stát že se to dále zhorší, a pak už buď prodat hodně pod cenou, nebo opravit celé...