geometricko-pneumatická záhada
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
geometricko-pneumatická záhada
mám dvě sady kol, možná to někoho překvapí, ale jedny letní a druhý na zimu
zimní jsou na ráfkách 6,5x15 ET 36 (možná 38 není to čitelný) s pneu 195/50x15
letní 6,5x15 ET 40 + 5mm podložky (takže vlastně ET 35), pneu 195/50x15
problém spočívá v tom, že jakmile dám na auto letní kola jde hrozně těžko točit volantem, za jízdy to nepociťuju, ale jakýkoliv manévrování v nízký rychlosti je včerpávající.
nafoukaný jsou stejně jak letní tak zimní v předu 2,2, letní bez podložek byly ještě horší.
je možný že by to bylo gumama? jako že by dezén měl nějakej velkej "odpor" proti otáčení ?
zimní jsou na ráfkách 6,5x15 ET 36 (možná 38 není to čitelný) s pneu 195/50x15
letní 6,5x15 ET 40 + 5mm podložky (takže vlastně ET 35), pneu 195/50x15
problém spočívá v tom, že jakmile dám na auto letní kola jde hrozně těžko točit volantem, za jízdy to nepociťuju, ale jakýkoliv manévrování v nízký rychlosti je včerpávající.
nafoukaný jsou stejně jak letní tak zimní v předu 2,2, letní bez podložek byly ještě horší.
je možný že by to bylo gumama? jako že by dezén měl nějakej velkej "odpor" proti otáčení ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
pov : nejsem masochista, mám tvrdý tlumiče nízkoprofilový gumy a budu do nich rvát 3 atmosféry, co pak bude pružit ?
měl jsem i 2,5atm , řízení šlo těžko a k tomu větší rány od zbytků silnice
ty letní gumy jsou semperit direction sport, má někdo podobný zkušenosti ?
měl jsem i 2,5atm , řízení šlo těžko a k tomu větší rány od zbytků silnice
ty letní gumy jsou semperit direction sport, má někdo podobný zkušenosti ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- yurik
- VWjunior
- Příspěvky: 1513
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
2,8???? uha a to na akom aute??? sak vyrobca udava tlak 2,1 vpredu a 1,9 vzadu (pri plne zatazenom aute sa samozrejme tlak zvysuje)pov píše:Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)
- Petr78
- Jezdec
- Příspěvky: 230
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
2,8 atm. to je docela mazecpov píše:Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)
A to máš na Golfu 1?
Já budu na svoje Polo taky dávat kola s pneu 175/50 R13 a rozhoduju se na kolik je nafoukám.
Chci zvolit kompromis aby se mi nesjížděly vnitřky, ale aby to zase nebylo moc tvrdé kvůly čepům atd...
Jsem prostě POLOmaniak.
-
- Pilot
- Příspěvky: 848
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hulín
Jiny auto krom golfa nemam, takze to mam na golfu. Proste tak, aby se guma nekroutila a pritom dosedala celou plochou. Fakt je ten ze citim kazdy kaminek, ale co uz...Petr78 píše:2,8 atm. to je docela mazecpov píše:Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)
A to máš na Golfu 1?
Já budu na svoje Polo taky dávat kola s pneu 175/50 R13 a rozhoduju se na kolik je nafoukám.
Chci zvolit kompromis aby se mi nesjížděly vnitřky, ale aby to zase nebylo moc tvrdé kvůly čepům atd...
- yurik
- VWjunior
- Příspěvky: 1513
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pilot
- Příspěvky: 848
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hulín
yurik píše:nielenze citis kazdy kamienok, ale stracas aj na jazdnych vlastnostiach lebo mas prehustenu pneu...optimum zaberu ma pri nizsom tlaku
Muzem to probrat v nejake ostre zatacce... schvalne kdo se udrzi dyl. Vezl jsem kamarada - chtel abych ho svezl. Kdyz vystoupil, sedl si na zidli a asi pul hodiny nemluvil. Nechapal jak se to auto v tech zatackach mohlo udrzet na silnici. Ale je fakt ze bych mohl trochu ubrat
- Petr78
- Jezdec
- Příspěvky: 230
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
- Petr78
- Jezdec
- Příspěvky: 230
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
tak s tebou bych se chtěl někdy svéztpov píše:yurik píše:nielenze citis kazdy kamienok, ale stracas aj na jazdnych vlastnostiach lebo mas prehustenu pneu...optimum zaberu ma pri nizsom tlaku
Muzem to probrat v nejake ostre zatacce... schvalne kdo se udrzi dyl. Vezl jsem kamarada - chtel abych ho svezl. Kdyz vystoupil, sedl si na zidli a asi pul hodiny nemluvil. Nechapal jak se to auto v tech zatackach mohlo udrzet na silnici. Ale je fakt ze bych mohl trochu ubrat
Jsem prostě POLOmaniak.
- jhn
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ml. Boleslav
Re: geometricko-pneumatická záhada
Já si myslím, že je to tím, že letní pneu mají tvrdší směs a méně lamel, proto se nijak nekroutí. Špalky na té gumě se zakousnou do kamínků asfaltu drží. Zimáky mají měkčí směs a hodně lamel, tak se kroutí a nekladou takový odpor.lister píše:mám dvě sady kol, možná to někoho překvapí, ale jedny letní a druhý na zimu
zimní jsou na ráfkách 6,5x15 ET 36 (možná 38 není to čitelný) s pneu 195/50x15
letní 6,5x15 ET 40 + 5mm podložky (takže vlastně ET 35), pneu 195/50x15
problém spočívá v tom, že jakmile dám na auto letní kola jde hrozně těžko točit volantem, za jízdy to nepociťuju, ale jakýkoliv manévrování v nízký rychlosti je včerpávající.
nafoukaný jsou stejně jak letní tak zimní v předu 2,2, letní bez podložek byly ještě horší.
je možný že by to bylo gumama? jako že by dezén měl nějakej velkej "odpor" proti otáčení ?
ICQ: 236-929-455, e-mail: jhn.s@post.cz
- Budulman
- Jezdec
- Příspěvky: 232
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kostelec na Hané
- Kontaktovat uživatele:
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
foukat gumy na skoro 3 atm je naprostá blbost, kromě sjíždění prostředku a enormního namáhání kostry běhounu jsou vlastnosti takové gumy asi tak 4x horší, nehledě na fakt, že každá guma má maxim. zatížení a plnící tlak a takhle může dojít i k přehřátí vlivem rozpínání při ohřátí a k deformaci a explozi gumy, každej pneuservis Ti to potvrdí
-
- Pilot
- Příspěvky: 848
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hulín
ron píše:foukat gumy na skoro 3 atm je naprostá blbost, kromě sjíždění prostředku a enormního namáhání kostry běhounu jsou vlastnosti takové gumy asi tak 4x horší, nehledě na fakt, že každá guma má maxim. zatížení a plnící tlak a takhle může dojít i k přehřátí vlivem rozpínání při ohřátí a k deformaci a explozi gumy, každej pneuservis Ti to potvrdí
To by me zajimalo proc mi ty gumy jeste neprdly... prehrati pri 3atm je blbost. Namahani kostry behunu je jiny uz diky tomu, jak siroky mar rafek a jak je guma natahla... Na prehustenych gumach se mi proste jezdi lip a nejaka zatacka bokem me nerozhazi. Sjizdeni gum bych taky vynechal protoze gumy se mi sjizdi vnitrni stranou diky snizeni.