geometricko-pneumatická záhada

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

geometricko-pneumatická záhada

Příspěvek od lister »

mám dvě sady kol, možná to někoho překvapí, ale jedny letní a druhý na zimu :wink:

zimní jsou na ráfkách 6,5x15 ET 36 (možná 38 není to čitelný) s pneu 195/50x15
letní 6,5x15 ET 40 + 5mm podložky (takže vlastně ET 35), pneu 195/50x15

problém spočívá v tom, že jakmile dám na auto letní kola jde hrozně těžko točit volantem, za jízdy to nepociťuju, ale jakýkoliv manévrování v nízký rychlosti je včerpávající.

nafoukaný jsou stejně jak letní tak zimní v předu 2,2, letní bez podložek byly ještě horší.

je možný že by to bylo gumama? jako že by dezén měl nějakej velkej "odpor" proti otáčení ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

pov : nejsem masochista, mám tvrdý tlumiče nízkoprofilový gumy a budu do nich rvát 3 atmosféry, co pak bude pružit ? :wink:

měl jsem i 2,5atm , řízení šlo těžko a k tomu větší rány od zbytků silnice

ty letní gumy jsou semperit direction sport, má někdo podobný zkušenosti ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
yurik
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1513
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yurik »

pov píše:Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)
2,8???? 8O uha a to na akom aute??? sak vyrobca udava tlak 2,1 vpredu a 1,9 vzadu (pri plne zatazenom aute sa samozrejme tlak zvysuje)

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

Njn, ja masochista jsem... V gumach pomalu 3 atm a stejne to pruzi jen na gumach...

Uživatelský avatar
Petr78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

pov píše:Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)
2,8 atm. to je docela mazec 8O

A to máš na Golfu 1?

Já budu na svoje Polo taky dávat kola s pneu 175/50 R13 a rozhoduju se na kolik je nafoukám.
Chci zvolit kompromis aby se mi nesjížděly vnitřky, ale aby to zase nebylo moc tvrdé kvůly čepům atd...
Jsem prostě POLOmaniak.

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

Petr78 píše:
pov píše:Nooo za techto okolnosti to nemuze byt nic jinyho nez gumy... ale ... zkousel jsi je nafouknout vic? ... ja mam teda v predu 2,8 a vic... na 3,2 uz se guma otaci jen pro prostredku behounu. V zadu mam 2,5. (175/50/13)
2,8 atm. to je docela mazec 8O

A to máš na Golfu 1?

Já budu na svoje Polo taky dávat kola s pneu 175/50 R13 a rozhoduju se na kolik je nafoukám.
Chci zvolit kompromis aby se mi nesjížděly vnitřky, ale aby to zase nebylo moc tvrdé kvůly čepům atd...
Jiny auto krom golfa nemam, takze to mam na golfu. Proste tak, aby se guma nekroutila a pritom dosedala celou plochou. Fakt je ten ze citim kazdy kaminek, ale co uz...

Uživatelský avatar
yurik
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1513
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yurik »

nielenze citis kazdy kamienok, ale stracas aj na jazdnych vlastnostiach lebo mas prehustenu pneu...optimum zaberu ma pri nizsom tlaku

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

yurik píše:nielenze citis kazdy kamienok, ale stracas aj na jazdnych vlastnostiach lebo mas prehustenu pneu...optimum zaberu ma pri nizsom tlaku

Muzem to probrat v nejake ostre zatacce... schvalne kdo se udrzi dyl. Vezl jsem kamarada - chtel abych ho svezl. Kdyz vystoupil, sedl si na zidli a asi pul hodiny nemluvil. Nechapal jak se to auto v tech zatackach mohlo udrzet na silnici. Ale je fakt ze bych mohl trochu ubrat :lol:

Uživatelský avatar
Petr78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

pov píše:Njn, ja masochista jsem... V gumach pomalu 3 atm a stejne to pruzi jen na gumach...
při 3 atm. to už asi moc pružit nebude :D
taky se rád drncáš, jo? :D
Jsem prostě POLOmaniak.

Uživatelský avatar
Petr78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

pov píše:
yurik píše:nielenze citis kazdy kamienok, ale stracas aj na jazdnych vlastnostiach lebo mas prehustenu pneu...optimum zaberu ma pri nizsom tlaku

Muzem to probrat v nejake ostre zatacce... schvalne kdo se udrzi dyl. Vezl jsem kamarada - chtel abych ho svezl. Kdyz vystoupil, sedl si na zidli a asi pul hodiny nemluvil. Nechapal jak se to auto v tech zatackach mohlo udrzet na silnici. Ale je fakt ze bych mohl trochu ubrat :lol:
tak s tebou bych se chtěl někdy svézt :D
Jsem prostě POLOmaniak.

Uživatelský avatar
jhn
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ml. Boleslav

Re: geometricko-pneumatická záhada

Příspěvek od jhn »

lister píše:mám dvě sady kol, možná to někoho překvapí, ale jedny letní a druhý na zimu :wink:

zimní jsou na ráfkách 6,5x15 ET 36 (možná 38 není to čitelný) s pneu 195/50x15
letní 6,5x15 ET 40 + 5mm podložky (takže vlastně ET 35), pneu 195/50x15

problém spočívá v tom, že jakmile dám na auto letní kola jde hrozně těžko točit volantem, za jízdy to nepociťuju, ale jakýkoliv manévrování v nízký rychlosti je včerpávající.

nafoukaný jsou stejně jak letní tak zimní v předu 2,2, letní bez podložek byly ještě horší.

je možný že by to bylo gumama? jako že by dezén měl nějakej velkej "odpor" proti otáčení ?
Já si myslím, že je to tím, že letní pneu mají tvrdší směs a méně lamel, proto se nijak nekroutí. Špalky na té gumě se zakousnou do kamínků asfaltu drží. Zimáky mají měkčí směs a hodně lamel, tak se kroutí a nekladou takový odpor. :idea: :?:
ICQ: 236-929-455, e-mail: jhn.s@post.cz

Uživatelský avatar
Budulman
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 232
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kostelec na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Budulman »

já mám letní Barum bravuris 185/60R14 a zimní polaris stejný rozměr (mám jen jedny ráfky) a se zimníma jde točit o dost líp

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ron »

foukat gumy na skoro 3 atm je naprostá blbost, kromě sjíždění prostředku a enormního namáhání kostry běhounu jsou vlastnosti takové gumy asi tak 4x horší, nehledě na fakt, že každá guma má maxim. zatížení a plnící tlak a takhle může dojít i k přehřátí vlivem rozpínání při ohřátí a k deformaci a explozi gumy, každej pneuservis Ti to potvrdí
8O 8O 8O

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

ron píše:foukat gumy na skoro 3 atm je naprostá blbost, kromě sjíždění prostředku a enormního namáhání kostry běhounu jsou vlastnosti takové gumy asi tak 4x horší, nehledě na fakt, že každá guma má maxim. zatížení a plnící tlak a takhle může dojít i k přehřátí vlivem rozpínání při ohřátí a k deformaci a explozi gumy, každej pneuservis Ti to potvrdí
8O 8O 8O

To by me zajimalo proc mi ty gumy jeste neprdly... prehrati pri 3atm je blbost. Namahani kostry behunu je jiny uz diky tomu, jak siroky mar rafek a jak je guma natahla... Na prehustenych gumach se mi proste jezdi lip a nejaka zatacka bokem me nerozhazi. Sjizdeni gum bych taky vynechal protoze gumy se mi sjizdi vnitrni stranou diky snizeni.

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“