Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 15.03.2012 19:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2008

Příspěvky:

135

Bydliště:

Kladno

Muj dotaz se sice netýká žádného z koncernových vozidel tak bude jen obecný bez zbytečných údajů. Myslím si, že je zde dost lidí, kteří mi mohou poradit.
Pokud je admin jiného názoru, omlouvám se a prosím o smazání.
Pokud ne, děkuji za zveřejnění dotazu.

V motoru mám od předchozího majitele namontované žhavičky LDM1103F.2 - 11V, které se za mrazů ukázali jako nevyhovující.

Na netu jsou jako vhodné žhavičky uvedeny Y-145T od výrobce NGK, které jsou na napětí 10,5Voltu. Na stránkách NGK jsou pro tento typ motoru uvedeny žhavičky Y-723U, které jsou na 8Voltů.Napětí na napájeci liště žhaviček je 9 - 9,5V.

Bude nějak zásadně vadit u Y-723U přepětí 1,5Voltu? Nebo raději "podžhavovat" s Y-145T?

Díky za pomoc

_________________
Teď 3C_365 highline 2012 - vše ostatní je minulostí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 17.03.2012 22:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.07.2009

Příspěvky:

485

dal bych tam takove ktere jsou předepsane pro tento motor.. ale ten rozdil 1 volt to snese.. dělaji se i 11V a v liště je 12.. to si myslim že nějak nehraje extra velkou roli.. musi se dat pozor u rychložhavu.. některe jsou na 5 v a to už by asi dobrotu nedělalo

_________________
Polo 1.4TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 18.03.2012 09:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2008

Příspěvky:

135

Bydliště:

Kladno

Já si myslím taky, že by napětí větší o 1,5V nemělo vadit. Vždyť žhavička je výkonový odpor (rezistor). Nebo se pletu?

_________________
Teď 3C_365 highline 2012 - vše ostatní je minulostí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 20.03.2012 09:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4282

na prázdno tam sice máš 10,5V ale jakmile se okruh zatíží tak to klidně může spadnout na 8V, takže bych se přepětí vůbec nebál.

_________________
Obrázek


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 20.03.2012 09:58 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5890

Bydliště:

Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Vecernicek píše:
na prázdno tam sice máš 10,5V ale jakmile se okruh zatíží tak to klidně může spadnout na 8V, takže bych se přepětí vůbec nebál.

počkej, počkej :!: ty si myslíš, že auto nastartuje při 8V? To možná 1,3 Felicie, ale už ne MPI :laugh:
Minimum pro start je 10V, spíš by to nemělo klesnout pod 10,5 - 11V

_________________
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

_________________
VW Touareg facelift 2.5 TDI chip + Touareg 4.2 V8 FSI Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 20.03.2012 21:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2008

Příspěvky:

135

Bydliště:

Kladno

Aby případní poradci zbytečně nezabředávali do detajlů velikosti napájecího napětí, tak pro upřesnění - motor je starý trojválec, asi rotační čerpadlo, bez jakékoliv chytré elektroniky.

Celá elektroinstalace je Akumulátor - spínací skříňka - startér - časové relé 10s.na žhavení - žhavičky. A nějaké to světlo. Víc nic!

_________________
Teď 3C_365 highline 2012 - vše ostatní je minulostí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 21.03.2012 09:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4282

Mára každej nemá Tourega s nějakým kapacitním okruhem, ale pořád ještě lidstvo neumí dost dobře uchovávat energii.

Tudíž ať už máš jakokoliv baterii tak baterie je měkký zdroj. To znamená že při zatížení její napětí průchodem proudu klesne.

Tudíž pokud u většiny aut otočíš klíčkem a relátko sepne žhavení tak ti klidně napětí klesne protože zátěž je příliš velká pro baterii. Jakmile se žhavičky nažhaví a zvednou svůj odpor tím klesne příkon a klesne proud a zvýší se opět napětí. Ale to už relátko vypne a startuješ startérem s jinak nezatíženou baterkou.
Jestli si myslíš že žhavičkama prochází proud a ještě do toho točíš motorem jsi na omylu, to by ta baterka nedala. (možná tak jendou dvakrát a KO)

_________________
Obrázek


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jaké žhavičky použít?
PříspěvekNapsal: 21.03.2012 12:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2008

Příspěvky:

135

Bydliště:

Kladno

Zrovna tenhle motor si při startování přižhavuje.
Zapnu klíček, nažhaví se a jakmile začnu startovat, opět se rozsvítí žhavení a na žhavičkách je napětí 9,5V. Akumulátor je 60Ah a funguje to už tři roky.

_________________
Teď 3C_365 highline 2012 - vše ostatní je minulostí


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group