Jaké žhavičky použít?

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
AliBubu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 23.08.2008 18:21
Bydliště: Kladno

Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od AliBubu »

Muj dotaz se sice netýká žádného z koncernových vozidel tak bude jen obecný bez zbytečných údajů. Myslím si, že je zde dost lidí, kteří mi mohou poradit.
Pokud je admin jiného názoru, omlouvám se a prosím o smazání.
Pokud ne, děkuji za zveřejnění dotazu.

V motoru mám od předchozího majitele namontované žhavičky LDM1103F.2 - 11V, které se za mrazů ukázali jako nevyhovující.

Na netu jsou jako vhodné žhavičky uvedeny Y-145T od výrobce NGK, které jsou na napětí 10,5Voltu. Na stránkách NGK jsou pro tento typ motoru uvedeny žhavičky Y-723U, které jsou na 8Voltů.Napětí na napájeci liště žhaviček je 9 - 9,5V.

Bude nějak zásadně vadit u Y-723U přepětí 1,5Voltu? Nebo raději "podžhavovat" s Y-145T?

Díky za pomoc

chonsicek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 485
Registrován: 09.07.2009 12:28

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od chonsicek »

dal bych tam takove ktere jsou předepsane pro tento motor.. ale ten rozdil 1 volt to snese.. dělaji se i 11V a v liště je 12.. to si myslim že nějak nehraje extra velkou roli.. musi se dat pozor u rychložhavu.. některe jsou na 5 v a to už by asi dobrotu nedělalo
Polo 1.4TDI

Uživatelský avatar
AliBubu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 23.08.2008 18:21
Bydliště: Kladno

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od AliBubu »

Já si myslím taky, že by napětí větší o 1,5V nemělo vadit. Vždyť žhavička je výkonový odpor (rezistor). Nebo se pletu?

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od Vecernicek »

na prázdno tam sice máš 10,5V ale jakmile se okruh zatíží tak to klidně může spadnout na 8V, takže bych se přepětí vůbec nebál.

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od Mára_VR6 »

Vecernicek píše:na prázdno tam sice máš 10,5V ale jakmile se okruh zatíží tak to klidně může spadnout na 8V, takže bych se přepětí vůbec nebál.
počkej, počkej :!: ty si myslíš, že auto nastartuje při 8V? To možná 1,3 Felicie, ale už ne MPI :laugh:
Minimum pro start je 10V, spíš by to nemělo klesnout pod 10,5 - 11V
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
AliBubu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 23.08.2008 18:21
Bydliště: Kladno

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od AliBubu »

Aby případní poradci zbytečně nezabředávali do detajlů velikosti napájecího napětí, tak pro upřesnění - motor je starý trojválec, asi rotační čerpadlo, bez jakékoliv chytré elektroniky.

Celá elektroinstalace je Akumulátor - spínací skříňka - startér - časové relé 10s.na žhavení - žhavičky. A nějaké to světlo. Víc nic!

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od Vecernicek »

Mára každej nemá Tourega s nějakým kapacitním okruhem, ale pořád ještě lidstvo neumí dost dobře uchovávat energii.

Tudíž ať už máš jakokoliv baterii tak baterie je měkký zdroj. To znamená že při zatížení její napětí průchodem proudu klesne.

Tudíž pokud u většiny aut otočíš klíčkem a relátko sepne žhavení tak ti klidně napětí klesne protože zátěž je příliš velká pro baterii. Jakmile se žhavičky nažhaví a zvednou svůj odpor tím klesne příkon a klesne proud a zvýší se opět napětí. Ale to už relátko vypne a startuješ startérem s jinak nezatíženou baterkou.
Jestli si myslíš že žhavičkama prochází proud a ještě do toho točíš motorem jsi na omylu, to by ta baterka nedala. (možná tak jendou dvakrát a KO)

Uživatelský avatar
AliBubu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 23.08.2008 18:21
Bydliště: Kladno

Re: Jaké žhavičky použít?

Příspěvek od AliBubu »

Zrovna tenhle motor si při startování přižhavuje.
Zapnu klíček, nažhaví se a jakmile začnu startovat, opět se rozsvítí žhavení a na žhavičkách je napětí 9,5V. Akumulátor je 60Ah a funguje to už tři roky.

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“