Stránka 1 z 1

Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 29.03.2012 19:55
od Švéd
Zdravím všechny,

obracím se na vás se žádostí ohledně výše uvedeného motoru. Jedná se o motor 1.6 SR MPi 75kW co se dával do koncernových aut. Mě jde konkrétně o tento motor v Octavii I z roku 2002. Mám možnost koupit tuhle Octu, jako hlavní auto na pojížďky s nájezdem do 20.000km ročně. Nic o tom motoru nevím, máte někdo reálné zkušenosti s tímto motorem?

Je to Octavia I FL, rok výroby 2002, liftback, 1.6 SR 75 kW. Výbava Ambiente, bez klimy. Najeto poctivých 149.000km, servisováno pravidelně(+/- 15.000km) v aut. servisu, serviska, 1.majitel, ČR, všechny klíče. Nehavarováno. Drobné kosmetické oděrky z provozu a momentálně odřené a promáčknuté pravé zadní dveře a zadní blatník (oprava za +/- 5.000,-Kč). Cena před slevou 89.000,-Kč a po slevě 83.000,-Kč s ohledem na kosmetiku.

Jinak poslední servis cca před 1.000km - měnili olej, filtry a kotouče. Vše origo servis s fakturou.

Co Vy na to??? Pro auto bych měl jet ráno, ale fakt "vařím z vody" . Mezi novináři je to docela chválený motor i v ohledu dlouhodobých testů, ale rád bych spíš reference z reálného provozu.

Jinak na autě zatím nebyly měněny podle záznamů ani tlumiče, spojka atd. Rozvody byly v 68.000km, kdy jsou další nevím.

Díky za každou radu, fakt do spěchá.

David

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá - pomoc prosím

Napsal: 30.03.2012 07:28
od 11mAjA11
Hlavně bacha na rozvody - pokud koupíš a máš v plánu je měnit tak koupit kvalitu a nesnažit se ušetřit ( rozhodně nebrat Dayco ) , kolega servisman zrovna teď dává dokupy potkanou 1.6 16V Golfa IV , pán se hrozně divil že se mu na 1/4 malého vačkového rozvoďáku oholily zuby a potkalo se všech 8 výfukových ventilů..

Ale jinak motory docela v pohodě, hlídat olej pravidelně měnit a jezdit..

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 31.03.2012 14:11
od Švéd
Maja: Díky za upozornění :good: . Hele rozvody byly dělány v 68.000km, kdy se teda dělají další? Po 90.000km? Tam se mění jen řemen, že?

Jinak včera jsem si ji přivezl domů. Volvo se mi potkalo a půjde z domu (neuvěřitelně mě to štve, ale nic nenadělám). Pomalu si zvykám na Octu (od Volva je tak o 2-3 třídy úplně někde jinde - hlavně komfortem a pohodlností), ale na druhou stranu jsem jel včera s Octou lehkou nohou asi 80 km a při dojetí domů do Prahy ukazoval palubák 6.3 l/100km to jsem docela koukal. Jediné co tomu autu vytýkám jsou dvě věci:

1) Hrozně tenký veněc volantu - vůbec mi nepadne do ruky, zvažuji obšití a zesílení až budou nějaké peníze nazbyt...

2) Tragický výhled dozadu skrze zpětné zrcátko

D.

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 02.04.2012 17:21
od Davwe
no podle me tedy SR je 8V a tam byl kamen urazu prevodovka a jsou celkem drahy

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 02.04.2012 18:47
od mispi
Přesně tak, motory 1,6 74kW (AKY) a 75kW (BSE) jsou 8V. Dcera má New Beetle (2001), motor 1,6 SR má najeto 154.000 km, šlape jako hodinky. Já mám Jettu 1,6 75kW (koupena jako nová 9/2007), při 74.077 km mi odešel motor, mám v něm nový, VW mě poslal do pr...

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 03.04.2012 10:32
od 11mAjA11
pokud se diferák zachytí včas je to opravitelná závada, pokud ne a bude se to odkládat tak se může stát že nýt vypadne a rozseká obal - pokud sebou nevezme nic víc a nepoškodí důležité plochy tak se to dá taky opravit..
Vše je o dostupných možnostech..
Jinak pokud je to ten 8v motor ,což určitě je to sem v té rychlosti přehlíd , tak motor je v pohodě..

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá - pomoc prosím

Napsal: 03.04.2012 10:39
od klasek
11mAjA11 píše: ( rozhodně nebrat Dayco )

Co máš proti Dayco??? Je to jeden z dodavatelů pro VW v prvovýrobě.

K tématu...na 1,6 zlobí ten diferák, jak píšou kluci...občas pozlobí klapka sání

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 03.04.2012 14:04
od 11mAjA11
Jo to nepopírám jenže to co se dostane do aftermarketu je největší sračka co znám, pokud si dobře pamatuju tak rozvody co sem bral naposledy v originále byly na povrchu bílé a celkově materiál a zpracování bylo mnohem kvalitnější než to co se běžně prodává jako aftermarket třeba v Domě hrůzy ( VŠECHNY ŘEMENY JSOU ČERNÉ )..

Pokaždé co sem namontoval Dayco tak byl hlučný a byl s ním problém, tohle se mi s Contíkem nikdy nestalo..

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 03.04.2012 17:57
od Švéd
Já mám 1.6 SR(vzadu označeno, jako MPi) - 75 kW. Tak nevím, ale snad bude v pohodě. Hodně rychle si na ni zvykám a to jsem šel z Volva minimálně o 2 třídy ve výbavě dolů :D .

Docela mě překvapila pružnost, má to hezký tah těch 75 kW, to jsem nečekal. Mám se té převodovky bát, jak se to včas dá odhalit? Jaké jsou příznaky, že je něco špatně? Jinak jezdím pohodu, město dle předpisů, venku s tímhle autem kolem 80-110km/h, dílnice 110-140km/h, takže žádný extrémy ji nedávám, vím, že ten motor není určený na honičky a vytáčení, takže ji hodně šetřím, tak snad mi vydrží...nestrašte :mrgreen: .

Re: Volkswagen koncernová 1.6 MPi (SR) Spěchá

Napsal: 01.05.2012 17:02
od aro
Ted ji resil znamej.. sice u jednickovy kokty motor AKL.Ona se proste rozpadla ..zadny upozorneni.
Matros je zatim na 20tis + prace