Stránka 1 z 1

Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 24.07.2013 11:36
od Milan8902
Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám takový dlouhodobější problém na svém Golfu IV 1.9 TDI ARL 132 kW. Stává se mi, že když ho valím po dálnici a pak sjedu a jedu klidnější jízdou, že se mi rozsvítí výstraha kontroly množství chladící kapaliny. Kontrolou zjistím, že kapalina opravdu chybí. Někdy je celá nádobka prázdná. Vypadá to, že je v soustavě vysoký tlak a proto se kapalina vytlačí přepadem z nádobky ven. Máte nějaké tipy, čím by to mohlo být? Může to být poškozeným, těsněním pod hlavou? Jinak teplota se pořád drží na 90 stupních. Dík Milan

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 26.07.2013 01:08
od Dymák
jasně že to může být těsněním pod hlavou, ale první bych vyměnil (půjčil si od někoho na zkoušku) víčko expanzky, pak pořádně prolézt okruh, jestli někde není prasklina, mezírka, zpuchřelá hadice a tak... i samotná expanzka ráda praská (vše se může projevovat právě až při zátěži)

sahni po projetí na hadice (v rukavici, ať se nepopálíš) jestli jsou tvrdý - natlakovaný

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 27.07.2013 00:27
od Milan8902
Ahoj, diky za odpoved.;-) Vicka uz jsem vyzkousel 2 a nepomohlo to.:-( Hadice jsou natlakovany...takze asi bude spatny tesneni pod hlavou. Jeste ale pro jistotu prohlidnu detailneji expanzku, ale tou to nejspis nebude.Jeste nejaky napad?;-)

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 27.07.2013 12:25
od chonsicek
pokud se ti to tlakuje tak přece nemuže byt KO víčko.. když nastartuješ a otevřeš víčko, nejde z expanzky dým nebo nedýchá? budeš muset zjistit kudy se ti to tratí.. může to utikat i někde přes hadici diky natlakování.. některe ty hadice po čase a ještě jak se slejou naftou tak byvaji jak plastelina...

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 28.07.2013 09:58
od Dymák
záleží jak moc to tlakuje - ohřátej okruh nějakej tlak mít musí, ale nesmí to bejt tvrdý, jak kámen - to už značí foukání do okruhu (těsnění pod hlavou, nebo hlava)

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 30.07.2013 15:40
od Milan8902
Tak jsem dnes opět jel po dálnici a trošku jsem tomu naložil, abych zjistil, jestli to tlakuje. Bohůžel to tlakuje...hadice jsou tvrdý. Ještě jsem mrknul po jízdě do nádobky a kapalina byla zpěněná až povrch viz obr. Takže to bude asi těsněním, nebo v horším případě hlavou.:-( Myslíte, že by mělo smysl zkusit hlavu trochu přetáhnout momenťákem? Někdo se totiž už v motoru v minulosti hrabal, tak nevím, jak dotáhli hlavu... Dík Milan

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 31.07.2013 09:59
od Dymák
momenťák je Ti nanic - beztak se šrouby potom ještě musej přetáhnout....
navíc pokud byla hlava málo dotažená, tak už těsnění může bejt zkorodovaný a napálený...
určitě hlavu dolu a nechat srovnat a provést tlakovou zkoušku

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 03.08.2013 15:26
od Milan8902
Může se hlava na TDI srovnávat? Četl jsem v knížce Jak na to, že se to nesmí.:-( A šrouby je nutné dát na hlavu nové, nebo se běžně dávají staré?

Re: Velký tlak v chladící soustavě

Napsal: 03.08.2013 19:49
od Dymák
hlava se běžně rovná, ale pokud ubereš moc matroše, musíš použít vyšší těsnění pod hlavu...
šrouby doporučuju nový - přetrženejch starejch šroubů už jsem viděl dost