Jetta IV 1.6Tdi (77KW CAYC) EGR ventil - postup servisu

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
DavidW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.09.2011 16:12

Jetta IV 1.6Tdi (77KW CAYC) EGR ventil - postup servisu

Příspěvek od DavidW »

Ahoj

Řeším akutně problém s Jettou. Potřeboval bych poradit od někoho, kdo se v této problematice vyzná - má zkušenost.

Stručně popíšu situaci. Za normální jízdy se rozblikala kontrolka žhavení, a po chvíli auto spadlo do nouzovýho režimu kde zůstalo do konce jízdy. Po znovu nastartování byl klid - normal až do teď (najeto už přes 100km). Hned druhej den jsem jel načíst chybu do servisu. Tam se se mnou moc nebavili, jen mi řekli, že je to EGR ventil (nevím jestli házel špatný hodnoty nebo vykazoval přímo závadu). No a samozřejmě že novej stojí 9 tisíc a 5 hodin práce atd. Klasika.

Jenže, teď koukám že EGR ventil nestojí 9 tisíc ale jen dejme tomu kolem 3 tisíc. 9 tisíc stojí totiž ventil i s chladičem.

Kdo má zkušenost, jak byste postupovali?

1. Má smysl ten ventil zkusit vyčistit, zejména když se závada projevila jednorázově? (Jak náročné to je?)
2. Pokud rovnou výměna ventilu bez čištění, je nutné měnit i onen chladič? Nebo stačí samotný ventil?
3. Co jsem zatím zjistil tak deaktivace EGR není možná, jelikož by potom trpěl DPF filtr, nevím jestli je to pravda? Tohle se řešilo spíš u starších aut, s tímhle nikdo neměl zkušenost.

Jde mi o co nejlevnější a nejsnazší vyřešení problému. Je to Jetta 1.6 TDi 77KW CAYC r.v.2011 a najeto má 125 tisíc km (dlouhé jízdy, hlavní silnice a dálnice).

Díky za pomoc, prosím žádnou teorii, ideálně někdo kdo tyto problémy už řešil. Díky :wink:

DavidW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.09.2011 16:12

Re: Jetta IV 1.6Tdi (77KW CAYC) EGR ventil - postup servisu

Příspěvek od DavidW »

Ještě dodatek, vypadá to že pro tento kód motoru se samotný ventil neprodává, pouze s chladičem. U ostatních motorů ano.
Viz odkaz: http://www.cc-autodily.cz/chladic-veden ... c&count=60

Takže zůstává pouze otázka, zda má cenu ventil čistit nebo koupit rovnou celou novou sadu ventilu a chladiče, případně zda je možné vypnout EGR bez následků na DPF u tohoto motoru?

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: Jetta IV 1.6Tdi (77KW CAYC) EGR ventil - postup servisu

Příspěvek od Dymák »

Pokusím se ti to trochu objasnit:
Vzhledem k stále vyšším nárokům na emise už bohužel nestačí pouze EGR, ale montuje se k tomu DPF a za chvíli se bude přidávat AD-blue...
EGR je ventil, který část výfukových plynů žene zpět do sání a nechá je ještě jednou shořet ve válci - EGR se ucpává mastnýma sazema, který snižujou průchodnost ventilu - pak to spadne do nouzáku

DPF je filtr pevných částic, jenž zachytává taky nějaký saze - filtr se umí do jistý míry sám vyčistit od sazí, ale né vždy a né donekonečna...

Určitě měli v servise pravdu, že pokud vyřadíš EGR, tak do DPF půjde víc sazí a nebude mu to dělat dobře, ale nevím, proč ti ten EGR nevyčistěj??? Asi proto, že je to černá práce a jednodušší je, ho vyměnit...
Né vážně - jde vyčistit a bude zas makat jak za mlada... pokud jseš aspoň trochu zručnej, tak to zvládneš i sám
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

DavidW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 20.09.2011 16:12

Re: Jetta IV 1.6Tdi (77KW CAYC) EGR ventil - postup servisu

Příspěvek od DavidW »

Díky za odpověď :wink:

No o čištění se vůbec nikdo nezmínil. Šikovnej jsem a určitě bych to perfektně vyčistil, jenže ten ventil s chladičem je zrovna u Jetty umístěnej tak, že se musí odpojit výfuk s DPF, sundat náprava, odpojit chladící okruh (EGR ohřívá vodu) a to jsou úkony na který nemám vybavení (vytápěnou dílnu se zvedákem) a na heveru bych tohle nezvládl. Dál se tam údajně dávalo nový těsnění který je jednorázový (to by až takovej problém nebyl) a nějaká sponka (asi hadice na vodu).

Jasně, kdybych tohle nechal udělat u někoho na dílně a pak ten ventil vyčistil tak bych pořád ušetřil 9 tisíc za ten novej ventil žejo. Jenže i tohle má háček. Protože když jsem se o tom bavil s někým kdo se živí diagnostikou a celkově touhle problematikou okolo DPF a EGR, tak mi řekl že kdyby to bylo starší a nebyl tam ten ohřev vody a nebyl problém s DPF tak se to normálně vypne a nazdar. Jenže tady to nejde, voda by se neohřívala (není předehřev) a zase DPF, emise atd. A pokračoval tím že se ty ventily s chladičema na těchto motorech prostě serou (měl prý případ i nový auto najeto 20tis km ale to vyměnili ještě v záruce) a výrobce ten ventil s chladičem údajně už vylepšil respektive opravil a poslední série toho dílu s určitým označením (který mám) už by na ty problémy trpět neměla. Takže tak no.

Jinak už to mám vyměněný, se vším všudy to samozřejmě stálo dost peněz, starej díl se mi neobtěžovali dát (ještě jsem to nevěděl tak sem si o něj ani neřekl) ale už to řešit nebudu. Na novej díl mám teď záruku 2 roky, pokud přestane fungovat (za 2 roky najedu min. 120t) tak výměna).

Konec konců bych mohl být akorát nasranej za tyhle nesmysly co do těch aut dávají. Potom mě předjede stará LIAZka nebo Tatra která vyplivne tolik spalin jako tisíc normálních aut a bude jezdit ještě nejmíň 50 let.

cocodrillo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.01.2013 18:42

Re: Jetta IV 1.6Tdi (77KW CAYC) EGR ventil - postup servisu

Příspěvek od cocodrillo »

Ahoj, mám ten samý problém na passatu 1.6tdi 77kw bluemotion. Můzes mi dat kod toho EGR, který by uz mel neco vydrzet jak tady píšeš. Momentalně se rozhoduji zda koupim novy nebo ho jen necham vycistit. Nerad bych aby to mechanik rozebral vycistil a pak dal zas dohromady, zaplatil jsem mu praci a pak mi rek ze to nepomohlo a musi se to rozebirat znovu. Auto ma najeto 27o.oookm a na diagnostice píše chyby 7343 a 7563. Diky za rady

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“