Zvuky z motoru 2.0 tdi
Napsal: 14.08.2014 20:14
Zdravím všechny nadšence vw.
Nedávno jsem zakoupil vw passat b6 sportline 2.0 TDI, r.v. 2009, 125kw, najeto 200 000km z Německa. Chvíli mi dělal velkou radost ve smyslu spotřeby, výkonu a užitné hodnoty. Při cestě do Chorvatska se však asi po 3h jízdy občas začal objevovat šustivý zvuk z motoru. Po chvilce mi došlo, že souvisí s přidáním plynu a já se začal strachovat a turbo. Výkon však nejprve snížen nebyl. Tento zvuk nastával častěji a častěji a po 300 km nastalo i snížení výkonu. V autorizovaném servisu v Dubrovníku byla diagnostikována netěsnost v hliníkovém odlitku výfukové části turba. Výměna by se tedy týkala celého turbosystému (tamní cena 45 000 kč mě nepotěšila). Závada mi přišla také absurdní a když jsem zjistil při telefonu s mechanikem, že diagnostikou na to nemohli přijít a navíc mě v Dubrovniku ujistili, že samotné turbo je v pořádku (maže se, má dobrý tlaky), rozhodl jsem se jet zpět do čr bez zásahu do auta a dojel jsem v pohodě doprovázen onými zvuky. Den na to jsem dal auto do servisu, ale na nic nepřišli ani s diagnostikou. Auto hvízdat přestalo. Až po najetí asi 250 km v kuse se zase sem tam zvuky objevují.
Nemáte náhodou někdo vlastní zkušenosti s něčím podobným nebo dokonce nápad, v čem by mohl být zakopaný pes?
Mockrát Vám děkuju za každý názor.
Nedávno jsem zakoupil vw passat b6 sportline 2.0 TDI, r.v. 2009, 125kw, najeto 200 000km z Německa. Chvíli mi dělal velkou radost ve smyslu spotřeby, výkonu a užitné hodnoty. Při cestě do Chorvatska se však asi po 3h jízdy občas začal objevovat šustivý zvuk z motoru. Po chvilce mi došlo, že souvisí s přidáním plynu a já se začal strachovat a turbo. Výkon však nejprve snížen nebyl. Tento zvuk nastával častěji a častěji a po 300 km nastalo i snížení výkonu. V autorizovaném servisu v Dubrovníku byla diagnostikována netěsnost v hliníkovém odlitku výfukové části turba. Výměna by se tedy týkala celého turbosystému (tamní cena 45 000 kč mě nepotěšila). Závada mi přišla také absurdní a když jsem zjistil při telefonu s mechanikem, že diagnostikou na to nemohli přijít a navíc mě v Dubrovniku ujistili, že samotné turbo je v pořádku (maže se, má dobrý tlaky), rozhodl jsem se jet zpět do čr bez zásahu do auta a dojel jsem v pohodě doprovázen onými zvuky. Den na to jsem dal auto do servisu, ale na nic nepřišli ani s diagnostikou. Auto hvízdat přestalo. Až po najetí asi 250 km v kuse se zase sem tam zvuky objevují.
Nemáte náhodou někdo vlastní zkušenosti s něčím podobným nebo dokonce nápad, v čem by mohl být zakopaný pes?
Mockrát Vám děkuju za každý názor.