Stránka 1 z 1

Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 29.10.2014 14:48
od iceek
Zdravim,

nez se do me pusti mistni guru, rovnou hlasim, ze jsem hledal jak tady, tak jinde. Rekl bych dokonce, ze poslednich x dnu nedelam nic jineho :-).

Stalo se mi toto:
Mam Golf 4, 1.4, 2001. Vecer jsem prijel, rano uz neodjel. Motor po nastartovani chcipne za 1s. Ledka auticka s klickem ani nesviti ani neblika (jako by na palubce vubec nebyla), a to jak pred startem, tak po startu a chcipnuti. To mi prijde divne, cekal bych ze bude blikat. VAGem jsem vycetl chybu 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer. Vyhrabal jsem druhy klicek, pokus o start konci stejnym vysledkem.

Nemam kod k immobilizeru, ktery je potreba pro adaptaci klicu (jsem 3.majitel a ke me uz se nedostal). Stejne ale nevim, zda-li by nova adaptace s kodem k imobilizeru sla. "Nektere zdroje uvadeji, ze pry" nektere klice lze pry adaptovat pouze jednou. A taky nevim, zda-li by to pomohlo. "Nektere zdroje totiz uvadeji, ze pry" muze jit o problem kabelu/kontaktu mezi spinaci skrinkou a imobilizerem.

Zvazuji:
a) Koupim kabel + program, kterym lze vycist immo kod. Pochopil jsem, ze to mym obyc kabelem a VAGem nelze. Bohuzel ani pro procteni zde dostupnych informaci se neorientuju ve vsech kabelech a programech. Tusim, ze prichazi v uvahu Vag Tacho a snad Vag Commander. Oba programy ale existuji v x verzich, stejne tak nejspis kabely. Jak je to s kabely k Vag Tacho a k Vag Commander? Jsou zamenitelne? A co verze? Je zamenitelny kabel k Vag Commander 3.6 a k 1.4? Tusim ze ne. Navic "nektere zdroje uvadeji, ze "pry" k vycteni immo kodu je potreba funkcni klic. To mi prijde jako hloupost, protoze pokud by mi klic fungoval nepotrebuji kod zjistovat. Zaver je, ze se mi nechce moc kupovat neco, kdyz nevim co a nevim, zda-li mi to vyresi muj problem.
b) Sezenu nekoho ochotneho, nejlepe z blizkeho okoli (=Praha - Letnany), kdo ma rozbehane patricne programy a podiva se mi na to (treba i za nejaky rozumny penize).
c) Dotlacim auto do nejblizsiho servisu :-).

Pokud by nekdo mel radu, (co mohu jeste vyzkouset, jak je to s programy a kabely, atd), pripadne nabidku na pomoc, sem s ni.

Moc dekuji.

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 29.10.2014 20:00
od tornado1
mohly lehnout budíky, v tom případě ti nějaký pin bude úplně k ničemu

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 29.10.2014 20:40
od iceek
Mozne je asi vse, ale ostatni ledky, stejne jako budicky (palivo, otacky) funguji. Navic VAG nepise jiny problem, nez zminovany 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer. Zatim doufam, ze se jen "poblaznil" imobilizer. Jenom nerozumim, proc neblika, jako to vsude u podobnych problemu popisuji.

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 29.10.2014 20:42
od tornado1
immobilizer je v budíkách a pokud ti nebliká kontrolka imma, nebo se nerozsvítí při otočení klíčku tak je problém v budíkách

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 29.10.2014 20:54
od motorpower
Psal jsem mu SZ, ani se neozval.

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 01.12.2014 11:51
od iceek
Ahoj,

moc dekuju za rady a nabidku (tu soukromou zpravu jsem pozdeji nasel), jste moc hodny. Koukal jsem na Tve stranky (motorpower.cz). Bohuzel auto mam v Letnanech a Ty mas dilnu na jih od Prahy a ja nemam jak bych tam auto dostal. Zaroven jsem si objednal kabel + VAG Commander a rikal jsem si, ze to nejdriv zkusim sam. Proto jsem Te zatim nekontaktoval.

Kabel a VAG Commander (verze 1.4) uz mam, bohuzel postup, ktery jsem nasel na vice mistech internetu mi nefunguje. Zkousel jsem take program EEPROM Programmer (verze 1.19). Zkousim vycist EEPROM (ve VAG Comanderu z Instrument/Immobilizer, v EEPROM Programmeru z nabidky DASH), ze ktere by mel jit zjistit Login (PIN, SKC, nevim jak se presne tomu rika, zadava se pri adaptaci klicku). U obou programu se vzdy dostanu do faze, kdy program zkousi najit pristupovy kod k EEPROM. Searching for EEPROM access code. Programy zkousi 0x0000 - 0xFFFF kody. Vyzkouseni vsech kodu by podle rychlosti trvalo mezi hodinou az dvema hodinama. Cely rozsah hodnot jsem neotestoval. V zadnem z tutorialu jsem nevidel, ze by tento krok byl nutny pro vycteni dat z EEPROM. Sem tam se stane, ze program v teto fazi prestane komunikovat, a hlasi EEPROM read blocked. Tak ani nevim, zda je realne otestovat vsechny pristupove kody. Jednou to naslo kod, myslim ze 0x01db, se kterym vycteni probehlo. Bohuzel vyctena data byly nesmysly. Pri vsech ostatnich pokusech byl tento kod neplatny.

Jeste jedna, pro me, zvlastni vec. Pokud se ve VAG Commanderu pokusim vycist EEPROM motoru nezadari se. Target Unit: 01 Motor -> Open Chanel funguje OK. Ale Special Function -> Engine Control Unit -> Read EEPROM nikdy nevycte data.

Mam par otazek:
Je normalni, to s tim hledanim access codu k EEPROM?
Co mam vyzkouset dalsiho, abych zjistil, kde je problem?

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 19.02.2019 08:43
od jancokiler
Zdravím mam golf 4 1,6 r.v.2000 a mám úplne rovnaký problém ako tu bol popisovaný kontrolka IMO na budíkoch je úplne zdechla, tak by som sa chcel spýtat či a vobec ako sa to nakoniec podarilo vyriesit

Re: Imobilizer problem (Golf 4, 1.4, 2001)

Napsal: 19.02.2019 10:43
od majrek001
nejspíš vyměnil budíky není tam moc co vymýšlet pokud kontrolka immo nesvítí - zkus odpojit a připojit budíky a pak nejspíš výměna