VW T4 - obtížné řazení zpátečky
Napsal: 30.04.2016 18:51
Dobrý den,
problém se týká VW T4, 2,5 TDI, 75 kW, kod motoru ACV, RV 1996.
Na tomto tranďáku se zpátečka řadila od jaktěživa zvláštně, nicméně všichni doma jsme to uměli napoprvé, chtělo to jenom grif. Nedávno jsem dal mazlika do opravy známému, který to prostě neuměl, jel si s tím do dílny 40 km, a od tam mi volal, že jak s tím můžu jezdit, když nejde řadit zpátečka. No dodrbal to, jenomže je to "známý" a řazení zpátečky bylo vždy "zvláštní" takže ho z toho neviním na 100%.
Zajel jsem s tím do dílny u nás, kde přišli na to, že krom táhel od řadičky (které při zatlačení zvedají domeček převodovky) k převodovce vede i lanko, které při zatlačení řadičky k podlaze vytahuje z převodovky takovou tyčinku, která ve vytaženém stavu umožňuje bezproblémové řazení zpátečky. Taky že jo, když mechoš držel prsty tu tyčinku vytaženou, tak šla zpátečka řadit jedna báseň...
Nicméně to lanko (NA OBRÁZKU MÁ Č. 45) má na konci, který vede k převodovce, takový zvoneček, který schovává zachycovací očko, které se nasazuje na tu tyčinku jakoby "za krček", no a ten zvoneček je ze dvou půlek, který je asi v původním stavu secvaknutý čtyřmi bajonety dohromady. No a mně zbyla jenom ta půlka se čtyřmi dírkami, tudíž to z té tyčinky vždycky časem sklouzne a ani to nefunguje, protože ten zvoneček zřejmě funguje správně jenom, když je opřený o převodovku, což s jednou půlkou jaksi nefunguje.
Volal jsem do origo náhradních dílů VW, kde mi řekli, že vědí o co jde, ale že ten díl už nemohou sehnat ani ze zahraničí. Řešil zde někdo takový problém? Existuje nějaká náhrada? Vychytávka? Napadlo mě, že bych nechal u kamoša v zámečnické dílně vyrobit přípravek, který by kleštěmi vytaženou tyčinku zafixoval natrvalo. Mechoš ale říkal že né, že by to nějak pokazilo jakési vidličky v převodovce (přitom 1,2,3,4,5 jde řadit i s tou ručně vytaženou tyčinkou - při vypnutém motoru, se zapnutým jsem to nezkoušel)
Našel jsem jenom ETKOvý nákres pro tu řadičku a táhla, nikoliv na převodovku, ke které to patří. Doma máme ještě jednoho tranďáka se stejným motorem, kodem ACV, ale toto lanko už tam nemá (je to RV 2000)
Otázky zní:
1. Pokazilo by nějak převodovku, kdybych dokázal vyrobit přípravek na zafixování tyčinky ve vytažené poloze?
2. Nemáte někdo to lanko i se zvonečkem na prodej?
3. Případně číslo origo dílu, protože na té půlce zvonečku jsme ho nenašli, asi bylo na té druhé, zkusil bych štěstí na ebayi.
problém se týká VW T4, 2,5 TDI, 75 kW, kod motoru ACV, RV 1996.
Na tomto tranďáku se zpátečka řadila od jaktěživa zvláštně, nicméně všichni doma jsme to uměli napoprvé, chtělo to jenom grif. Nedávno jsem dal mazlika do opravy známému, který to prostě neuměl, jel si s tím do dílny 40 km, a od tam mi volal, že jak s tím můžu jezdit, když nejde řadit zpátečka. No dodrbal to, jenomže je to "známý" a řazení zpátečky bylo vždy "zvláštní" takže ho z toho neviním na 100%.
Zajel jsem s tím do dílny u nás, kde přišli na to, že krom táhel od řadičky (které při zatlačení zvedají domeček převodovky) k převodovce vede i lanko, které při zatlačení řadičky k podlaze vytahuje z převodovky takovou tyčinku, která ve vytaženém stavu umožňuje bezproblémové řazení zpátečky. Taky že jo, když mechoš držel prsty tu tyčinku vytaženou, tak šla zpátečka řadit jedna báseň...
Nicméně to lanko (NA OBRÁZKU MÁ Č. 45) má na konci, který vede k převodovce, takový zvoneček, který schovává zachycovací očko, které se nasazuje na tu tyčinku jakoby "za krček", no a ten zvoneček je ze dvou půlek, který je asi v původním stavu secvaknutý čtyřmi bajonety dohromady. No a mně zbyla jenom ta půlka se čtyřmi dírkami, tudíž to z té tyčinky vždycky časem sklouzne a ani to nefunguje, protože ten zvoneček zřejmě funguje správně jenom, když je opřený o převodovku, což s jednou půlkou jaksi nefunguje.
Volal jsem do origo náhradních dílů VW, kde mi řekli, že vědí o co jde, ale že ten díl už nemohou sehnat ani ze zahraničí. Řešil zde někdo takový problém? Existuje nějaká náhrada? Vychytávka? Napadlo mě, že bych nechal u kamoša v zámečnické dílně vyrobit přípravek, který by kleštěmi vytaženou tyčinku zafixoval natrvalo. Mechoš ale říkal že né, že by to nějak pokazilo jakési vidličky v převodovce (přitom 1,2,3,4,5 jde řadit i s tou ručně vytaženou tyčinkou - při vypnutém motoru, se zapnutým jsem to nezkoušel)
Našel jsem jenom ETKOvý nákres pro tu řadičku a táhla, nikoliv na převodovku, ke které to patří. Doma máme ještě jednoho tranďáka se stejným motorem, kodem ACV, ale toto lanko už tam nemá (je to RV 2000)
Otázky zní:
1. Pokazilo by nějak převodovku, kdybych dokázal vyrobit přípravek na zafixování tyčinky ve vytažené poloze?
2. Nemáte někdo to lanko i se zvonečkem na prodej?
3. Případně číslo origo dílu, protože na té půlce zvonečku jsme ho nenašli, asi bylo na té druhé, zkusil bych štěstí na ebayi.