Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

Ahoj všem, prosím zkušené o radu.

Jedná se o auto z popisu (1.8T 2004 Passat), má najeto origo 144tkm. Po ranním startu tiptronic zařadí z 1 na 2 lehkým cuknutím, kopnutím. Jde to cítit hlavně na pedálu plynu. Čím razantněji se rozjedu (což právě za studena normálně nedělám), tím méně je to cuknutí znát a naopak. Po ujetí 1km už řadí při rozjezdu sametově. Ostatní rychlosti jako po másle jak za studena tak za tepla. V létě se nic takového neprojevovalo, tak nevím, jestli je to v souvislosti s nížší teplotou po ránu, nebo se projevuje nějaké opotřebení. Olej jsem měnil ve 138tkm (a sice 2x vypustit, napustit + filtr). Stav a množství oleje OK, VAG nic. Auto mám půl roku a vše funguje vzorově, tiptronic kromě zmíněného řadí opravdu super. (Automaty používám od r.1998, vím jak s ním zacházet a udržovat jej).

Takže otázka zní: Co může způsobovat cukání při přeřazení za studena, když po chvilce za tepla řadí krásně?

Moc díky za vaše názory.

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od yessmen »

neoriginální olej
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

Dal jsem tam RAVENOL ATF 5/4 HP Fluid, přímo na stránkách dovozce píšou, že kromě jiných splňuje specifikaci VW / Audi G052162, W TL 162 52. Byl to i olej, který mi doporučil (a chtěl prodat) KAPS.cz.
A ty máš zkušenost, že pokud tam není originál, dělá to výše zmíněnou závadu či podobně? Resp., že po výměně zpět na originál se závada vyřeší? Díky za reakci.
Naposledy upravil(a) johnns dne 01.11.2016 13:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od yessmen »

Ptal jsi se co to může dělat... Jestli pomůže vrátit origo ti nikdo nepoví protože už je převodovka kontaminována.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
lubomt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 14.12.2010 19:49
Bydliště: Martin, Sk

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od lubomt »

Prevodovka uz ma nieco za sebou, takze uz nie je ako nova. Ked auto dlhsie postoji, olej vychladne, je hustejsi a takisto sa straca tlak v spojkovych košoch. Chvíľu trvá, kým ich olej.pumpa vsade natlaci. Bud to nechat tak, pokial sa nezacniˇu prejavivat vacsie problemy alebo bohuzial - prevodovku vybrat a opravit.
Renovácie a opravy automatických prevodoviek všetky značky, vzduch.vankúše. Výmeny prevodoviek na aute, profesionálna diagnostika všetky typy áut. Príbovce 25 lubomt1@gmail.com , 00421908777779

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

To Lubomt:
děkuju za odpověď. Bylo by možné odhadnout cenu opravy? Auto plánuji ještě pár let využívat. Co by se muselo pravděpodobně měnit? Pomohl by originál olej jak psal yessmen? Děkuju

Uživatelský avatar
lubomt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 14.12.2010 19:49
Bydliště: Martin, Sk

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od lubomt »

Olej nepomôže. Viem, že topiaci sa aj slamky chytá, ale prirovnám to -keď sa pokazí motor, takisto sa neopravuje olejom. Pokiaľ máte záujem, viac telefonicky +421908777779
Renovácie a opravy automatických prevodoviek všetky značky, vzduch.vankúše. Výmeny prevodoviek na aute, profesionálna diagnostika všetky typy áut. Príbovce 25 lubomt1@gmail.com , 00421908777779

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

Lubomt-ovi jsem volal a ještě jednou mu děkuji za informace, je super mít tady někoho, kdo se specializuje na konkrétní závady a je ochoten se o tuto problematiku podělit.
Prozatím řeším věc tak, že po studeném startu nechám převodovku pár minut ohřát na místě, nebo jedu chvilku na tiptronic na 1čku a až po chvilce ho nechám řadit 2 rychlost a výše. V tomto případě (po lehkém ohřátí oleje předpokládám) řadí převodovka v pohodě. Zkusím tak vydržet do jara, léta, kdy budou ranní teploty víc v plusu a budu sledovat za jaké teploty to přestane dělat. Pak se rozhodnu pro řešení. Zkusím ještě během zimy nechat to někde ve vyhřívaném prostředí do rána a nasimulovat tak ranní teplotu v létě. Uvidíme :)
Samozřejmě nadále uvítám informace od někoho, kdo má podobný problém, resp. jak jej vyřešil. :thanks:

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

Ahoj všem.

Tak po čase se hlásím s problémem na mé převodovce a dávám pro ostatní report. Zatím to stále řeším zahřátím převodovky, oleje (ev.zvýšením tlaku v převodovce) po studeném startu na místě. Poté teprve vyjedu a cuknutí je mírnější. Nicméně to není řešení, je to jen dočasné opatření.
Uběhlý čas od vyskytnutí se problému jsem věnoval studováním automatických převodovek na netu a co mi hodně pomohlo, byla videa na youtube, kde jsou v angličtině naprosto super HD videa kompletní demontáže a to velice podrobně. Třeba toto:
https://www.youtube.com/watch?v=zDQ3RBZFLIE&t=2422s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=YvFfxZVZDes" onclick="window.open(this.href);return false;

Musím říci, že asi každý, koho potká závada na automatu se nejdříve stébla chytá, jak mi psal lubomt a měl pravdu. I já jsem zkoušel např. překontrolovat hladinu oleje. Bez úspěchu. Každopádně už je mi jasné, že převodovka musí ven, jinak můžu jen spekulovat. Tady však narážím na další problém:

1. Kde to mám nechat opravit, aby byla aspoň trochu zaručena kvalita práce a zkušeností. Servisů na automaty je mraky, ale mohu je hodnotit jen podle "hezkých stránek". Takže uvítám vaše zkušenosti. Sice bydlím úplně na západě na hranici s německem, ale za dobrým mechanikem pojedu klidně dál.

Stále zvažuju, že bych zajel za LUBOMT, protože tomu evidentně rozumí a snaží se poradit i nám tady na fóru. Ani by mi nevadilo, že to k němu mám přes 600km. Vzrostou mi tím však zase náklady (cesta, ubytování). Asi nejlepší to naplánovat jako výlet. Možná bych tím vytvořil rekord nejvzdálenějšího servisu :) Uvidíme.

2. Co VŠE v převodovce vyměnit. A tady bych tě chtěl LUBOMT poprosit o upřesnění pár věcí:

Pomůže diagnostika odhalit počínající závady, které se ještě nezačali projevovat? A tímto je po sundání převodovky vyměnit preventivně?

Pokud už převodovka bude sundaná a budou třeba sjeté lamely na 2 stupni, vymění se, to je jasný. U dalších spojek se jen kontroluje obložení a podle stavu se třeba taky mění? Co se dále ještě vyplatí udělat, když už je převodovka dole? O té mé vím, že má najeto za 13 let 145tkm. Tedy krátké trasy, pravděpodobně hodně ve městě. Auto si chci nechat ještě cca 5 let/60tkm. Co vyměnit, abych snížil pravděpodobnost dalšího repasu?

Repas hydrodynamického měniče?
Lamely na všech spojkách?
Všechna ložiska, O kroužky, těsnění?
Repas hydraulického rozvaděče?
Olejové čerpadlo?
Ještě něco jiného?

Přistupuji k tomu dle analogie:
(příklad: při rozvodech na motoru se u některých aut dělá automaticky vodní pumpa ačkoli je ještě dobrá - ekonomicky výhodnější, než ji dělat za čas samotnou - drahá práce).

Děkuji každému za relevantní vyjádření

johnns

adavid
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 23.05.2016 22:13

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od adavid »

Jen se chci zeptat když se tady řeší převodovka. Co se týče nastartovaného auta na volnoběh, nevadí tiptronicu že auto stojí na volnoběh. Četl jsem, že se má nastartovat a hned jet. To samé, že se nemá např. na křižovatce vyřazovat do N nebo P, ale nechat normálně D. Nebo je to jedno?

odesláno z XRN2

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

Dnes jsem si všiml, že to škubne i mezi 2-3 stupněm když to nechám málo zahřát (daleko méně než z 1-2, ale je to tam).
Což mě nutí teoretizovat a dle laického nastudování mě to přivádí na myšlenku, že závada je buď:

1. opotřebované čerpadlo dává už menší tlak, a je to znatelné jen když je zima a olej hustší.
2. sjeté lamely na 2 a 3 stupni, lamely na těchto stupních mi přijdou nejnamáhanější.
3. opotřebení nějakého ventilu (ventilů) v hydraulickém rozvaděči.

A nebo nějaká kombinace. Vždy ale musí být splněna podmínka studené převodovky. U teplé se nic neprojevuje.
Nevím, jestli se tak může projevovat měnič, u toho je často signálem prokluzování a kolísání otáček.

Uživatelský avatar
lubomt
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 14.12.2010 19:49
Bydliště: Martin, Sk

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od lubomt »

Menic, lamely, medzikruzky, tlakove panvice, opravna sada atd. Hydraulika - šoupátková skříň býva vadná iba občas.
Renovácie a opravy automatických prevodoviek všetky značky, vzduch.vankúše. Výmeny prevodoviek na aute, profesionálna diagnostika všetky typy áut. Príbovce 25 lubomt1@gmail.com , 00421908777779

Uživatelský avatar
johnns
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: west

Re: Studený Tiptronic lehce kopne z 1-2

Příspěvek od johnns »

Tak informuji o dalším postupu. Závada se projevuje stále stejně. Musím po studeném startu čekat 5-10 minut (dle teploty okolí) aby se mi při rozjezdu neprojevovalo cuknutí. Již jsem se rozhodl a i když to mám z ruky, domluvil jsem se s Lubomt na opravě u něj v Martinu. Pojedu tam příští týden, tak pak poreferuji jak jsem dopadl.

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“