Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
josef.josef
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 15.01.2017 21:48

Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Příspěvek od josef.josef »

Zdárec všichni!

Vzhledem k mojí situaci, už nevím kam dál.
Tak jsem se rozhodnul obrátit na Vás. Doufám, že tady bude někdo, kdo třeba někdy řešil něco podobného.

Koupil jsem si před pár měsíci VW Boru 1.9TDI 85kW (AJM) rv. 2000, najeto 340.000, s jednou "malou" vadou - zlobí starty. Říkal jsem si v poho, to dáme :) . Teď mám za sebou, už třetí servis, kde si prostě nikdo neví rady.

V rychlosti řeknu pár detailů (bohužel jsem totální laik, tak prosím o shovívavost v mém vyjadřování)

Problém je "jednoduchý" a spočívá pouze ve startech, někdy prostě chytne, někdy ne. Ze začátku jsem hned vypozoroval, že auto chytá lépe za studena, kdežto po ohřátí je problém víc znatelný. Jakmile, ale auto chytne, tak je vše v pořádku. Nikdy poté nechcípne, ani není znát jakýkoliv propad ve výkonu.

Nastala návštěva prvního servisu. Vyčtení chyb z jednotky - diagnostikován problém ve snímači otáček na klikové hřídeli, tudíž výměna za nový. Bez jakékoliv změny. Tak se vyměnil svazek, který ke snímači vedl. Také nic. Nastalo kolečko řešení, zdali to není baterkou, špatně udělanými rozvody, startérem, žh. svíčkami, celou elektrikou, atd.
Ze všech pokusů nebylo nic správně. Zamrzly nápady, tak jsem musel o dům dál.

Vzhledem k tomu, že první servis nebyl asi úplně ten "nejlepší", rozhodl jsem se zajet někam kde tomu opravdu rozumí. Z mého pohledu laika jsem viděl jasnou volbu na DieselPower. Musím uznat, že zde bylo vidět, že pánové vědí co dělají. Problém se začal řešit nahráním nových startovacích map. To bohužel problém nevyřešilo a stalo se, že jednotka se kousla, jelikož nebyla originální ale nějaká chipovaná a byla chráněná, proti přeinstalování. Tudíž musela ven a došlo k odletování ochraného "švábu".
Na zkoušku dali novou váhu vzduch, vyměnili komplet všechny podtlakové hadičky. Opětovné načtení chyb z jednotky, kde chyby byly opět stejné (G28, G40). Následovalo testovací ježdění s mechanikem. Závěr byl takový, že se mám stavit druhý den a zkontrolují mi, zdali problém není ve vstřikách i když hodnoty na VAGu byly dobré.
Tudíž jsem druhý den přijel a mechanik mi vstřiky "zkontroloval". Po převzetí auta volal za 10 min na "centrálu". Jeho závěr byl takový, že všechny jsou v prdeli a chtějí vyměnit. Chápu...jsem laik a nerozumím tomu, a asi bych měl dát na zkušeného mechanika, ale neustále mi to vrtalo hlavou, jak to ten mechanik mohl poznat, když ty vstřiky neměl ani venku, natož, aby je nechal vyzkoušet na stolici. I přes STRIKTNÍ doporučení, abych tam auto nechal, jelikož mi nedoporučují s autem vůbec odjet, jsem jim poděkoval a jel pryč. Nejhezčí bylo vidět to, jak v dílně na ponku byli již "připraveny" nové vstřiky do mého auta :)

Měl jsem po pravdě dost smíšené pocity. Vy zkušenější asi lépe víte, jak odborná konzultace to byla. A to neřeším jaké částky mi byly za úkony předestřeny. :(

Tak a jelo se znovu...

Tentokrát jsem dal na doporučení a kolegyně z práce mi domluvila svého kamaráda, automechanika z "vesnice".
Ani nevíte jak jsem rád, že jsem poznal někoho normálního, kdo mi nekecá a nesnaží se ze mě, za každou cenu udělat rybu.

Ale k problému.

Nový správce vozu zkusil vyměnit tandemové čerpadlo, přeměřit palivové čerpadlo, ale také beze změny. Na co ale přišel bylo to, když odpojil sání, které jde k EGR ventilu a při startu do něho trochu "stříkne" toho spreje na starty, tak auto hned chytí. Ale problém to stejně nevyřešilo. Kamarád kolegyně si myslí, že problém bude v řídící jednotce motoru. Jelikož se daná věc, chová spíše jako opravdu problém elektriky, nikoliv HW. Dost tomu nahrává chování ručičky otáčkoměru při startu. Z ničeho nic třeba vystřelí na 5000 otáček a poté zase spadne. To je spíše to, na co nemůžeme přijít.



Co Vy na to? Nevíte někdo proč to dělá? Myslíte si také, že problém bude v ŘJ?

Nahrál jsem zároveň chyby z ŘJ.

Budu rád za každý podmět a děkuju, že jste to dočetly až sem.
Přílohy
IMG_20170225_142039.jpg
IMG_20170126_185014.jpg

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Příspěvek od Graun »

V seznamu chyb jsou uvedeny dva snímače otáček - předpokládám, že na dieselu jsou také dva - na klice a na vačce. Když je měnili, tak vyměnili oba dva? Co tam dali za výrobce? Zde na fóru kluci uváděli, že v případě nějaké alternativy to dělá psí kusy. Origo bude zřejmě Bosch.
Nemohu posoudit ostatní věci, měl jsem vždy a i mám benzín, ale s problematikou špatných startů jsem se setkal. Byl to špatný hallův senzor na vačce (G40). Po výměně jede jak má.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

josef.josef
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 15.01.2017 21:48

Re: Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Příspěvek od josef.josef »

Ahoj...

no měnily se oba dva za neoriginální. To stejné nás po čase, ale taky napadlo, tak jsme na zkoušku dali ty díly originální...beze změn. Furt to házelo stejnou chybu i při diagnostice.

Uživatelský avatar
marky
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 361
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sever čech jílovwé
Kontaktovat uživatele:

Re: Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Příspěvek od marky »

ahoj už jsi to vyřešil?měl jsem nedavno stejnej problém tak by mě zajímalo jestli to bylo to samé :roll:
powered by TDI
KONTAKT: 732964162

Dodo-665
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.03.2013 01:47

Re: Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Příspěvek od Dodo-665 »

Mal som podobný problém na VW golf 4 tiež motor AJM .... bola urvaná dvojhmota a vibraciami odpadla olejova tryska ktora podstrekuje pod piest olej , tá padla na koleso z ktoreho berie impulzy snimac a poohybalo ich a jeden tam dokonca ani nebol .... dá sa to overiť osciloskopom , pripadne dať dole vaňu olejovovu a pozriet ho okom .
Alhambra 1.9 TDI 85kw r.v. 2003

Uživatelský avatar
MKTech
Pilot
Pilot
Příspěvky: 855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slavkov

Re: Hotovo...ŠLUŠ...Ámen...prosím o radu...třetí servis a nic...BORA 1.9TDI

Příspěvek od MKTech »

Dodo-665 píše:Mal som podobný problém na VW golf 4 tiež motor AJM .... bola urvaná dvojhmota a vibraciami odpadla olejova tryska ktora podstrekuje pod piest olej , tá padla na koleso z ktoreho berie impulzy snimac a poohybalo ich a jeden tam dokonca ani nebol .... dá sa to overiť osciloskopom , pripadne dať dole vaňu olejovovu a pozriet ho okom .
Jedna z možných závad dále zkontrolovat kolo vačky rozvodů a zkontrolovat předvstřik. Nelíbí se mi ta chyba v jednotce motoru ROM to je tím že je tam nahraný nekorektní SW.
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“