Mám nové turbo ale stále mi vypíná do nouzového režimu. Dělá to většinou v létě, a jenom vždy když ujedu 100 až 200km v kuse, až když se to pořádně prohřeje. A dělá to jen vždy mezi 2200 až 2350 otáček na 4 nebo na 5. Jindy to nevypne. A jenom když není plný plyn, většinou když ubírám. Přikládám 4 obrázky kdy to vyplo, a jeden na plný plyn ukázku.
(Číselná data v Excelu mohu dodat na požádání)
Dokáže někdo vydedukovat proč to pořád vypíná do nouzového režimu?
Motor: Passat kombi, nafta 1,9 PD, 85kW, rok 2000
Proč vypíná turbo?
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.04.2014 09:55
Proč vypíná turbo?
Passat B5 variant, rok 2000, 1.9TDI 85kW (chip na 115kW), manuál - 5 rychlostí
-
- Řidič
- Příspěvky: 129
- Registrován: 02.09.2013 18:56
Re: Proč vypíná turbo?
Neni to regulerni log - na 3. plny plyn odcca 1500 do 4000 otacek. Podle popisu problemu bych odhadl N75, ktery nereguluje. Ale je to pouze odhad.
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.04.2014 09:55
Re: Proč vypíná turbo?
Ještě jsem to testoval na dálnici a taky se začínám přiklánět, že to bude vadný ventil N75. Takže koupím nový a vyzkouším a pak dám vědět. Zjistil jsem totiž, že mi v servisu zapomněli připojit zásobník podtlaku. Takže tlak v hadičkách "lítal" natvrdo nahoru a dolu, takže to ten ventil mohlo poškodit těmi rázy podtlaku. Připojil jsem k hadičkám manometr a za jízdy ta ručička lítala jak splašená. Po připojení zásobníku podtlaku, začala ukazovat plynule bez rázů.
Jenom by mě zajímalo jestli někdo ví, jak je ten ventil N75 řízený. Vedou do něj dva dráty. Takže buď je řízen lineárně, to znamená, že je regulován plynulou změnou napětí od 0 do 12V. A nebo tam jde natvrdo 12V, ale je řízen frekvenčně.
Ohledně té regulérnosti logu, tak to mám přímo z VAGu, který tyto hodnoty ukládá do logu do souboru CSV. Jenom jsem nepoužil graf VAGu, ale ten soubor jsem naexportoval do Excelu, kde jsem si vytvořil z těch hodnot vlastní graf. Jenom jsem nepochopil tu poznámku "na 3. plny plyn odcca 1500 do 4000 otacek".
Jenom by mě zajímalo jestli někdo ví, jak je ten ventil N75 řízený. Vedou do něj dva dráty. Takže buď je řízen lineárně, to znamená, že je regulován plynulou změnou napětí od 0 do 12V. A nebo tam jde natvrdo 12V, ale je řízen frekvenčně.
Ohledně té regulérnosti logu, tak to mám přímo z VAGu, který tyto hodnoty ukládá do logu do souboru CSV. Jenom jsem nepoužil graf VAGu, ale ten soubor jsem naexportoval do Excelu, kde jsem si vytvořil z těch hodnot vlastní graf. Jenom jsem nepochopil tu poznámku "na 3. plny plyn odcca 1500 do 4000 otacek".
Passat B5 variant, rok 2000, 1.9TDI 85kW (chip na 115kW), manuál - 5 rychlostí
-
- Řidič
- Příspěvky: 129
- Registrován: 02.09.2013 18:56
Re: Proč vypíná turbo?
Tyto grafy se delaji tak, ze zaradis 3. stupen, a v rozsahu od 1500 ot./min do cca 4000 ot./min drzis plyn na podlaze(opravdu az na podlaze).
Ziskas plynuly graf s narustem vsech hodnot od pocatku zaberu turba az po jeho vypnuti.
Na 2. je to pomerne rychle a na 4. stupen uz je problem lokace - idealne ranvej / prazdna dalnice.
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
Ziskas plynuly graf s narustem vsech hodnot od pocatku zaberu turba az po jeho vypnuti.
Na 2. je to pomerne rychle a na 4. stupen uz je problem lokace - idealne ranvej / prazdna dalnice.
Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.04.2014 09:55
Re: Proč vypíná turbo?
Jasně. Takto jsem to udělal na tom posledním obrázku, rozjezd na 3 z 1500 na 4000 otáček. Pak jsem však přeřadil na 4. Až koupím ten ventil N75, tak to ještě znovu změřím před a po výměně.
Passat B5 variant, rok 2000, 1.9TDI 85kW (chip na 115kW), manuál - 5 rychlostí