VW Golf, mk 1 - chladící směs

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
bossmartyn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 07.02.2008 22:03
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od bossmartyn »

Ahoj všem,
hledám pomoc a radu. Mám jedničkovýho golfa, r.v. 80, motor je 1.5D. Mám ho cca 2 roky a teď kvůli výměně chladiče potřebuju nalít novou vodu + chladící směs. A nevím jakou.
Je to téměř 40 let starej motor, takže by to měla být nějaká G11? Na nový motory co vim jsou už G12/G13, když jsem to vypouštěl, mělo to červenou barvu, takže asi předchozí majitel dával něco novějšího. Ty starý chladící směsi byly bezbarvý nebo modrý. Nechtěl bych udělat nějakou zásadní chybu a nechat motor zreznout kvůli špatný chladící směsi.

Co používáte vy nebo co byste mi doporučili ?
Díky moc předem
bossmartyn

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od 11mAjA11 »

G48, G11
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od Peťas »

Pokud tam už byla červená (G12, nebo něco podobného), tak by se zpátky k G11 už nevracel. Musel by se udělat kompletní a pořádný (nejlépe opakovaný) proplach celého chladícího okruhu. Dal bych tam G13 (ta je navíc mísitelná i s G11).
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od 11mAjA11 »

To že tam byla jednou červená neznamená vůbec nic.
Akorát to že možná popravila ten chladič..
Nalij tam to co tam má být a má specifikaci danou výrobcem pro ten motor z let kdy byl vyroben, novodobé chladící kapaliny svou agresivitou leptají pryžové části a prosakují všude možně..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od Peťas »

Pokud se pořádně nevypláchne chladící okruh, tak je blbost tam dávat zase G11. :!:

A G13 určitě nic nezničí, je v podstatě totožná s G11 (jak už jsem psal, je s ní mísitelná).

Červená chladící kapalina těžko poškodila chladič. Ten tak možná odešel věkem (zimní provoz, koroze,......), nebo mechanickým poškozením.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
bossmartyn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 07.02.2008 22:03
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od bossmartyn »

Když vlezu pod auto, tak spodek chladiče je vidět odchlíplá pryž či těsnění. Těžko říct do jaké míry to zavinila ta chladící směs. Majitel mi tehdá řekl, že chladič je novej a vzapětí že je z TD...takže staří netušim. Ale jestli používal červenou celou dobu, teď začaly mrazy, tak výplach asi nedám, tak budu pokračovat s červenou.
Zajímalo mě, co používáte vy do těhle starejch vozidel...jestli to někdo chladí taky červenou...
předem díky

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od 11mAjA11 »

G11 a G12 mají odlišnou aditivaci..

http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004" onclick="window.open(this.href);return false;


Starší typy s minerální aditivací (G11) bývaly modrozelené, novější (G12) s organickými aditivy jsou červené, ještě novější (G12+, G12++ a G13) fialové.


Tudíž pokud naliju G12 do motoru co jezdil na G48/11, tak ta G12 rozpustí usazeniny a neleptá pryžové části, kde s nimi přijde do styku..
Osobně vím co G12 udělá s chladičem, který je naprosto v pohodě když je v něm G11 a po výměně chladící kapaliny do druhého dne začne chcát jak necky..
A to ne z důvodu přehřátí, mrazu či jiného poškození.
Prostě se jen vypustil obsah chlazení, celý okruh se vypláchl vodou bez jakékoli chemie a nalila se v dobré víře G12..druhý den ráno byly 2litry pod autem..
Přílohy
.
.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od Peťas »

Takže když si články přečteme a shrneme to, dojdeme k tomu, že G13 klidně můžeme použít místo G11 (což tu píšu celou dobu).

A taky se tam dočteme to, že např. rozpadnutý chladič po naplnění G12 do systému, kde byla dříve G11, není vinou té kapaliny, ale jde to na vrub toho, že ten chladič byl stejně KO, jenom tak nějak držel ještě "silou vůle" a usazenin pohromadě.

Taky jsem nepsal, že bych tam G11 nedával, ale že bych ji tam nedával, pokud se ten chladící systém pořádně, od té G12, nepropláchne.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: VW Golf, mk 1 - chladící směs

Příspěvek od 11mAjA11 »

Mineralni a organicke aditiva = k nim vyvinute tesneni a ostatni casti, ktere s kapalinou prijdou do primeho styku = pokud je v motoru neco 20 leta pak tam naliju neco na co ty dily v kontaktu s kapalinou nejsou stavene tak logicky asi dojde k nejakemu poskozeni..chladic KO rozhodne nebyl, odpertloval jsem bok a byl naprosto v pohode bez usad, koroze a jineho pokozeni, rozleptlo to proste to gumove tesneni..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“