Shell vs Valvoline

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
wolf7991941
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 23.02.2018 12:46

Shell vs Valvoline

Příspěvek od wolf7991941 »

Ahojte , mám takú malú dilemu či mám dať do auta Shell helix ultra 5w40 alebo Valvoline maxlife 5w40.Obe splňujú normy a všetko...Ale valvoline ma zaujal kladnými recenziami , že znižuje spotrebu oleja okrem ineho tým že revitalizuje aj napr. tie krúžky na valcoch.Nie hned od prvej vymeny ale že predsa ich nejak vyčisti alebo neviem čo...Ale Shell zase je vraj tiež veľmi dobrý čo sa napr. aj čistiacich učinkov týka.Je mi jasne , že ked je niečo mechanicky poškodené , nevyliečim to olejom a tak dalej ... Takže sa chcem opýtať na skusenosti a možno na nejaké overené info na tieto oleje ... diky

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od Ipanema »

Olej nic nerevitalizuje. Žádný. Max. jsou ty aditivace (k ničemu), které "uvolňují" karbon, který pak putuje volně v oleji...
Jaký auto, jaký motor, jaké jízdy, jak dlouhé a jaký styl? Jaký je představa o ceně oleje?
Valvoline je dobrý olej, potvrzuji.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od 11mAjA11 »

Mogul je taky špičkový olej , jen lidi tu žijou s názorem na něj 30let nazpět.
Na 1.8 TSI Yeti se osvědčil, spotřeba oleje klesla o polovinu, po výměně se zkrátil interval na 5tkm (olej měl vynikající výplachové schopnosti), udělala se druhá výměna a funguje to.
Ale záleží co to je za motor a z jakého důvodu se řeší značky oleje.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

wolf7991941
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 23.02.2018 12:46

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od wolf7991941 »

Tak mám 1.4 FSI 66kw ( s chiptuningom ktory mi pridal iba pár kw), onedlho 190 000 km , jazdím sem tam trochu športovo ale žiadny extrém , nevytáčam to do červeného ale už pri 130km/h mi točí 4000ot. takže si myslím že je ten motor asi celkom namáhaný ale to by tá 5w40 celoročne stačila , mám momentálne castrol edge 5w30 ktorý je zbytočne drahý , nie su na neho ani dobré ohlasy , vraj aj zakarbonuváva moc auto a pomer kvalita cena je zlý ... a ešte mám aj veľkú spotrebu oleja , mám to odsledované len z jedného roka ked som vela jazdil , lebo auto som kupil ked malo 160 000km...Žralo mi tak do 5l na 15 000 km...Takže vlastne aj preto hustejší olej a možno sa trochu stíšia aj hydroštely či čo mi to cvakotá.Takže tak...A zaujal ma ten valvolin ked je určený na vybehanejšie motory a vymedzí vraj lepšie aj vôle a ludia si ho pochvaluju že čo slubuje to aj plni aj čo sa tyka spotreby oleja.A shell je zase približne za tú istú sumu si myslím a je to tiež známa značka , vraj dobre čistí motor , možno aj kôli tej patentovanej technologii.Neviem no ... :)

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od Ipanema »

To už je moc velká spotřeba oleje! To není až tak "normální. Bylo by vhodné uvažovat o zvednutí W čísla v oleji. Cokoliv s 5W-50 bude OK a spíše 10W-40 a 10W-50 v syntetice bude super. Sníží se to žraní, tišší motor také bude. Ale na zimu bys musel dávat něco jiného. Takže 2x výměna ročně (s nájezdem za 1 rok 16t km a víc)... Ale to je dražší pak provoz. Buď 2x ročně měnit olej. 1x na léto a 1x na zimu nebo teda být celý rok na Valvoline MaxLife 5W-40, ale žrát to bude stejně. Shell a Castrol neber. Olej s xxW-50 bude vždy dražší. Pak musí tvůj olej mít normu ACEA A3/B3 a nějakou značku. Pak to bude dobrá volba.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

wolf7991941
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 23.02.2018 12:46

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od wolf7991941 »

No vyrobca udava 1l na 1000km , samozrejme ze je to prehnane ale tak necelych 5 l na 15000km na 5w30 ... uvidim skusim dat 5w40...Ja vela nenajazdim preto si chcem dat celorocne 5w40 ...Ale preco si myslis ze 10w bude lepsie ?predca za tepla bude mat taku istu hustotu ako 5w kedze to udava hustotu len za studena ...A shell by si preco nedal?

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od Ipanema »

Shell bych dal, ale od boku mě napadle 5 lepších značek. S kvalitnějším základovým olejem. 10W by byla dobrá, aby jsi snížil žraní oleje a pomohl motoru s jistě už vyšším nájezdem. Ale pokud to tam budeš mít celoročně a nemáš třeba auto v kryté garáži, tak na zimu bych zase 10W nedoporučil. Nejde ani tak o hustotu, jak o ten olej, aditiva v něm a pokus o snížení úbytku oleje. Cenově drahá, ale nejlepší by byla pro tebe 5W-50 nebo 10W-50, ale jen spíše na léto. Celoročně nalej Valvoline. Ten, co jsi napsal v prvním příspěvku. Víc neřeš. Je to výborný olej. Jako alternativu bych zkusil Millers Oils EE 5W-40. To je ale opět cenově jinde.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

wolf7991941
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 23.02.2018 12:46

Re: Shell vs Valvoline

Příspěvek od wolf7991941 »

Ok diky za rady :)

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“