Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Sedy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.07.2018 09:51

Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od Sedy »

Ahoj pánové a odborníci,
já sice ještě majitel VW nejsem, ale koupi VW Passata B7 plánuji.

Konkrétně teď ověřuji tenhle kousek:
https://davocar.cz/nabidka-aut/volkswag ... -maj-15594" onclick="window.open(this.href);return false;

Byl jsem se na něj podívat na první podívaní dobré, ale já jsem lajk a moc tam toho nevykoukám. Proto jsem si s automechanikem v okolí domluvil jeho odbornou prohlídku a posouzení stavu vozu, vzhledem tomu co mi již deklarovali. Odborník nevím na kolik to je, nic moc mi neporadil...rady typu "nj, auto občas koroduje", "nj, rozvody se musí měnit..."..."měřic tloušťky laku? ten nemám...".
Nicméně dle něj z prohlídky vyplývá to, že nosné konstrukce auta nejsou poškozené, a že je potřeba vyměnit zadní brzdové koutouče/destičky, což ještě zkousnu. Pneu sjeté.. to jsem asi vše viděl sám.

Závěr můj a zároveň dotaz: Auto má servisní knihu, to ano. Stejně tak má CEBIA certfikát, který jsem si od nich nechal ukázat, ale něco mi tam stále nesedí. Byť prodejce deklaroval, že je všechno zapsáno v servisní knize (vůz je z OL, takže to je prý pro leasingovku povinností) tak jsem v CEBII našel nějaký záznam o "Opravě" za 3800€. Na dotaz, proč to není v servisní knize a čeho to je oprava, když je to práce za cca 100tisíc, se mi dostalo krčení rameny a že by to věděl VW. Tak jsem mu řekl, že super, tak může do VW hned zavolat... po asi 15minutách čekání, mi přišel sdělit novinu, že prý šlo o vandalismus a poškození interiéru (asi tedy krádež...rádio, GPS modul, poškozené sedačky atd..). To je první věc, která je pro mě při nejmenším zvláštní. Toto by mělo být v SK, ne?

A za druhé, v autě je rozvodový řetěz přesto, že jde o rok výroby 03/2013. Já jsem někde četl, že od roku 2012 se už dává řemen, kvůli nespolehlivosti. Možná se u Passatu podařilo vymyslet důmyslnější způsob řetězu s nějakými aretačními klapkami, které by problémům s nenataženým řetězem při startu měli zamezit. Volal jsem si s prodejcem, aby mi dal označení motoru, který ve vozidle je - a jeto CDG.

Absolutně nevím, jestli se té podivné opravy za 4000€ a rozvodového řetězu mám bát.

Díky za každou radu a názor, v tomto si nechám poradit a řadu věci vysvětlit,

Jirka
VW Passat Combi 1.4 TSI CNG 03/2013

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od JirkaVys »

Do servisní knížky se zapisují pouze servisní prohlídky, výměny oleje, filtrů, seřízení světel, rozvody a podobné základní věci...
Určitě tam VW nezapisuje opravu po bouračce, vandalismu, živelné katastrofě atd...
Čili se dozvíš maximálně pravidelné prohlídky a kdy se údajně měnil olej s filtry.
Na servisní knížku moc nekoukej, ta ti nic moc neřekne, kor když není zrovna problém orazitkovat pár stránek, něco tam zaškrtat a vystřídat pár podpisů a jiné propisky pár dní před prodejem.

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od Jarda S. »

Pokud máš VIN tak by ti ve VW mohli říct zásadní opravy, 4000e nejni zase tak neobvyklá cena při krádeži 2din radia zvláště pokud poškodili i palubovku
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Sedy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.07.2018 09:51

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od Sedy »

Ok, diky za vyjasnění. Na vypisu dle VIN se pracuje. Ale co ten rozvodový řetěz? V jiném Passatu (2012) také při 1.4TSI jsem viděl řemen...tak mi do toho řetěz vnáší nejistotu. Dle googlu už by to snad mělo být v pořádku i s řetězem... a nespolehlivost vyřešena. Má někdo zkušenost?
VW Passat Combi 1.4 TSI CNG 03/2013

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od JirkaVys »

Zásadní opravy ti ve VW řeknou maximálně v případě, že to bylo opravované v jejich servise, pokud v jiném, tak to tam určitě nebude.
Nehledě na to, že podle VIN ti ve VW nic moc neřeknou, protože nejsi majitelem vozidla. Maximálně tě nechají nahlédnout jakožto majiteli, cizímu člověku určitě ne.
A za další autorizovaný servis zkrátka ani náhodou nemůže nic takového vydat a předat v tištěné podobě, je na to přísný zákaz od VW AG a podobné vstupy jsou evidovány a dané osobě hrozí postih.
Nahlédnout ano, ale pokud nekupuješ v autorizovaném servise, prodejně tak nic víc.

Ohledně problému s řetězem, tak máš pravdu že ten problém byl v roce 2012 vyřešen, a to v podobě výměny za řemen.

Sedy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.07.2018 09:51

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od Sedy »

Pak mi tedy jako lajkovi není jasne, kde se tam vzal v roce výroby 2013 zase retez... Lze podle kódu motoru nějak prověřit? Google neporadil.
VW Passat Combi 1.4 TSI CNG 03/2013

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od JirkaVys »

Původní řetěz byl úzký, občas se vytahal a přeskočil, což bylo fatální. Výrobce uvedl několik modifikací, přičemž finální a nutno podotknout, že již bezpečná verze, přišla právě 18. 6. 2011.
V rámci technických opatření, zavedených v prvovýrobě od 7. listopadu 2011, existuje opravná sada rozvodů. Zahrnuje nový zesílený řetěz a také jeho napínák.

Motory s řetězem se vyráběly 2008 až 2015 (resp montovaly).
A v roce 2012 začaly dělat motory již s řemenem a to až dodnes.
Tudíž v roce 2012 až 2015 bylo možné sehnat oba motory v prodeji, alespoň v případě Škody

Sedy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.07.2018 09:51

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od Sedy »

Ok, smysl to dává. Díky moc za objasnění. Zítra bych se snad měl dostat i ke kompletní historii oprav, abych si potvrdil, že krom plechů a výměny komponent v interiéru tomu nic nebylo. Snad to klapne.
VW Passat Combi 1.4 TSI CNG 03/2013

Sedy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.07.2018 09:51

Re: Rada při koupi ojetiny VW Passat B7, CNG

Příspěvek od Sedy »

Ahoj, tak nakonec i výpis z VW systému se shoduje se vším co tvrdí prodejce. Auto řádně servisovane v aut. Servisech. Našel jsem tedy i montáž nového rádia, opravu interiéru(za 4t€). Nenašel jsem tedy nic zásadního a záhadného. Kupuji. Jinak zkusenost s Davocar pozitivni, dle nactenych recenzi jsem byl velmi obezretny, aby na me neco nezkouseli. Ptal jsem se a šťoural a ve finále dokázali zajistit všechny informace. Dokonce mi auto bezplatně převezli na vyžádání nezávislou prohlídku.. takže jsem.s nimi neměl absolutně problém.

Díky moc všem, Jirka
VW Passat Combi 1.4 TSI CNG 03/2013

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“