Druhá baterka v kufru na napájení audia?

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Nabíječku mám de obyč - nabíjí konstantním proudem, znak plného nabití je 2,75V na článek, což dělá 16,5V (záleží to i na teplotě), "lepší" pulsní nabíječky mají ve špičkách o dost víc. U mě je pod napětím minimálně řj motoru a MFA (jo a alarm - logicky), protože když odpojím baterku řj zapomene adataci a MFA všechno.
Možná to řeším zbytečně složitě, ale jelikož se chystám (už po několikáté) předělat muziku, chci pořešit i tohle a to "pořádně".

Uživatelský avatar
Pit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Pit »

Ahoj kluci,ted jsem dočetl veškeré příspěvky k tematu co zde založil HW.Nechci se pouštět do diskuse okolo muziky a jestli něco vydrží nebo ne.Na to nemám co se týká muziky znalosti.At to má na co chce jestli dělá dobře je mi jedno.Fakt to neposoudím.Napadla mne,ale jedna věc.V obytných autech se taky obyčejně vozej dvě baterky.Jedna je na startování a druhá na"živení"ostatních věcí třeba na ventilátor plynového topení a vnitřní osvětlení jako má kamarád v autě.Zakoupil v nějakým caravanshopu rozpojovací relé a má to hotový.Nemá k tomu už žádné přepínání a vše se děje automaticky.Nešachuje s nabíječkama a má klid.Jezdí dost kempovat dokonce i v zimě a jěště ho to nevyšplouchlo.Pokud o to někdo bude stát tak napište.Zjistím přesné podrobnosti/kde co a za kolik+případně nějaký schémátko/.Třeba by se to hodilo i na "tento"učel.Ahoj a mějte se... :wink: :wink: :wink:

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Jo tak to je přesně to, co jsem měl na mysli a na co jsem se ptal :-)
Zjisti prosím podrobnosti.
Dík.

Uživatelský avatar
Pit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Pit »

HWTest píše:Jo tak to je přesně to, co jsem měl na mysli a na co jsem se ptal :-)
Zjisti prosím podrobnosti.
Dík.
O.K.zjistím,neboj se nic. :wink: :wink:

Uživatelský avatar
xhans69
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xhans69 »

OK kdyz teda nemuzes byt bez zesiku, tak by se dal vypinat subwooferovy, pokud to mas tak ze tech 50W mas jenom na repro a sub mas z dalsiho zesiku. Jinak ti tu tedko popisu par napadu.
Doufam ze budes rozumet. Soucastkove reseni necham na chytrejsich

1) Hlidac prekroceni napeti
hlidas napeti na baterce, ktera slouzi ke startovani. Pokud napeti vzroste nad rekneme 13,5V (najel altik a nabiji se) tak po (treba) 5s sepnes rele (nebo spise stykac, viz pozdeji) a pripnes druhou baterku.
Po snizeni napeti pod tech 13,5V odpojujes baterku zase po treba 5s.

2) Casove sepnuti
Po objeveni napeti na kontaktu 15 spinaci skrinky pripojis baterku po cca 10s a vypnutim klice ji vypnes. Na to by ti mohl stacit casovy spinac jako finalni vyrobek. Da se to tusim koupit v GM nebo GES

3) Kombinace 1 nebo 2 se solarem
Pripojit solarni clanek pres regulator ke startovaci baterce a nechat ji dobijet. I 100mA po 2h umi tu baterku lehce dobit a udrzet v nastartovani schopnem stavu

A ted proc stykac a ne rele. Stykac je delany na spinani vykonu. Coz pri pripinani vybite baterky hazi takove spicky ze ti to rele muze vydrzet napr 10 sepnuti a pak muze zustat slepene (osobne vyzkouseno v praxi)

Tak co ty na to?

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Subový zes. by vypínat šel, zatím, chci ale zadní ovály + sub nahradit 3-pásmovovými komponentními reproduktory, jejichž basovou část má živit zesík, co teď živí sub (bi-amping), takže bych při jeho vypnutí měl zase trochu problém - že by mi to od cca 400 Hz dolů nehrálo :-(


ad 1) na tomhle principu funguje ten automatický spínač světel o kterém uvažuji

ad 2) velmi dobré a přitom jednoduché, stačilo by ohlídat, že do těch třeba 10s od zapnutí zapalování nastartuju - abych třeba nezapnul zapalování a nezačal si místo startování štelovat sedačku, zrcátka :-) :-) :-)

ad 3) solar s vestavěnou regulací už používám (je vyrobenej přímo k tomuto účelu), jak zaparkuju, strkám ho za okno a cpu konektor do cigareťáku

Pokud budu realizovat to, co mě zatím napadlo bude to v podstatě 1+3

Pokud si dobře pamatuju, stykač je v podstatě hodně mohutné relé. Netuším kolik může být špičkový proud při připojení, napěťový rozdíl by neměl být větší než 4,5V (cap mi začne ječet jakmile mi napětí spadne na 10V, níž bych tedy druhou baterku neměl vybít a altík má optimistické maximum 14,5V), možná by pomohl kondík paralelně s kontaktama relé, měl by přechodovou špičku potlačit. U toho stykače se trochu obávám odběru v sepnutém stavu.

Každopádně dík za nápady :-)

Uživatelský avatar
xhans69
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xhans69 »

Stykac nema o moc vetsi odber
Pokud rele ma rekneme 10mA tak stykac bude mit 150mA a seply bude jenom pri nastartovanem aute.
Vybity kondik a vybita baterie jsou v podstate to same
Pri pripojeni na napeti se objevi proudova spicka. Schvalne si to muzes zkusit. Porid si nejaky elyt 1000uF na 15V. Vyzkratuj mu nohy, pak zrus zkrat a pripoj to na nejaky zdroj 12V a uvidis jak ti to zajiskri a lehce lupne.

Stykac a rele je v podstate totez, akorat stykac ma jinou povrchovou upravu na kontaktech, proto je mozno spinat velke zateze (treba 30kW motor)
Pri pripojovani kriticky vybite baterky (treba 10V) muze spicka proudu byt >100A

ad 2) to uz zalezi na skleroze :), nebo se da cas prodlouzit ;)

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Šlo mi jen o to, že si mlhavě vybavuju, že se právě používá malý kondenzátor paralelně připojený ke kontaktům k potlačení jikření těch kontaktů ...

Ale pokud bude stykač mít odbět 150mA, tak ho tam klidně nacpu :-)

Našel jsem další info, vyrábí se relé přímo pro tento účel, má vevnitř nějakou elektroniku pro potlačení špiček a proti přepólovaní, dá se koupit na http://www.karavanshop.cz" target="_blank, tamtéž jsem našel i přímo to co, potřebuju, říkají tomu "Tremat TS 70" je to v sekci Elektro 12/24- rozvodice/jištění, chvilku jsem to tam musel pročesávat, než jsem to našel.

Tímto děkuji Pitovi za nakopnutí správným směrem :-)

Uživatelský avatar
Pit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Pit »

HWTest píše:Šlo mi jen o to, že si mlhavě vybavuju, že se právě používá malý kondenzátor paralelně připojený ke kontaktům k potlačení jikření těch kontaktů ...

Ale pokud bude stykač mít odbět 150mA, tak ho tam klidně nacpu :-)

Našel jsem další info, vyrábí se relé přímo pro tento účel, má vevnitř nějakou elektroniku pro potlačení špiček a proti přepólovaní, dá se koupit na http://www.karavanshop.cz" target="_blank, tamtéž jsem našel i přímo to co, potřebuju, říkají tomu "Tremat TS 70" je to v sekci Elektro 12/24- rozvodice/jištění, chvilku jsem to tam musel pročesávat, než jsem to našel.

Tímto děkuji Pitovi za nakopnutí správným směrem :-)
Koukám Chlape,že už jsi pátral.To je fajn,že si objevil :lol: :lol: Tak at Ti to maká :wink: :wink:

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

A prej že je solární článek na prd a přitom ho používáš...pche...

Uživatelský avatar
LukyT3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Koneprusy

Příspěvek od LukyT3 »

Ahoj, jestě k tomu tématu druhý baterky. V obytňákach je to běžná věc. Ja jsem to s Pitem dodělával v mým busíkovi. Druhou baterkou poháním ledničku, kanystr se sprchou a hlavně nezávislý topení. Druhá baterka je k první připojena silnějším kabelem. Oddělená je relátkem které spíná proud od kontrolky dobíjení - takže za klidu je druhá bat. odpojená. Po nastartování se začnou dobíjet obě společně. Relé mi dal autoelektrikář, je to nějaký na žhavení z diesela.
Je to jednoduchý a funguje to.

Zdravim Pitta, děkuji že jsi mě naučil odpovědět na téma.... :D

Uživatelský avatar
Pit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Pit »

LukyT3 píše:Ahoj, jestě k tomu tématu druhý baterky. V obytňákach je to běžná věc. Ja jsem to s Pitem dodělával v mým busíkovi. Druhou baterkou poháním ledničku, kanystr se sprchou a hlavně nezávislý topení. Druhá baterka je k první připojena silnějším kabelem. Oddělená je relátkem které spíná proud od kontrolky dobíjení - takže za klidu je druhá bat. odpojená. Po nastartování se začnou dobíjet obě společně. Relé mi dal autoelektrikář, je to nějaký na žhavení z diesela.
Je to jednoduchý a funguje to.

Zdravim Pitta, děkuji že jsi mě naučil odpovědět na téma.... :D
Rádo se stalo kamaráde až nebudu vědět něco s autem tak mi to vrátíš a blahopřeji k prvnímu příspěvku Ty"autoškoláku" :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

LukyT3 píše:Oddělená je relátkem které spíná proud od kontrolky dobíjení - takže za klidu je druhá bat. odpojená. Po nastartování se začnou dobíjet obě společně.
To je taky zajímavej nápad, koukal jsem, že ten Tremat TS 70 taká využívá ke spínání kontrolku dobíjení, možná je to lepší řešení, než ten automatický spínač světel.

Uživatelský avatar
LukyT3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Koneprusy

Příspěvek od LukyT3 »

HWTest píše:
LukyT3 píše:Oddělená je relátkem které spíná proud od kontrolky dobíjení - takže za klidu je druhá bat. odpojená. Po nastartování se začnou dobíjet obě společně.
To je taky zajímavej nápad, koukal jsem, že ten Tremat TS 70 taká využívá ke spínání kontrolku dobíjení, možná je to lepší řešení, než ten automatický spínač světel.
Tenkrát jsem taky našel to relé z karavanshopu, volal jsem tam, už si to moc nepamatuju, ale vím že na MOJE účely se mi to moc nehodilo. Vyřešilo to obyč relé, stálo snad stovku... největší práce byla nakonec natahat kabely...

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“