Druhá baterka v kufru na napájení audia?
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
ty dva altiky to ti bude brát výkon a pak budeš tak jezdit za 15litrů a dobíji ti ten altik jak má??měřil jsi to??a jak tomáš zapojený?
Tak taky neni potřeba výkon pořád ne?
altík je v poho
tak po elektrický stránce kostra standartní a plus výst tam kam potřebuješ.Jinak altík-odpojování buzení...
A po mechanice...dvojitá řemenice,a pár drobnejch úprav...
Tak taky neni potřeba výkon pořád ne?
altík je v poho
tak po elektrický stránce kostra standartní a plus výst tam kam potřebuješ.Jinak altík-odpojování buzení...
A po mechanice...dvojitá řemenice,a pár drobnejch úprav...
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Solární panel by ti to dobíjel i kdyby jsi zrovna nehrál a tím by se ti eliminovalo nenastartování.
Navíc můžeš panely kombinovat a dát paralerně dva vedle sebe tím se ti výkon zdvojnásobí a necelých půl ampéry je už solidní ne? To ti musí stačit.
Dvě baterky se ti hůř vybijou takže musel by jsi dělat solidní bordel aby jsi neodjel.
trafo a nějaké zapojení k němu je snad samozřejmost. takže pro úplnost trafo na (oprava) 9V + můstkový usměrňovač (* 1,4 = 12,6V) a kondenzátor.
A nebo jsem slyšel ještě o altíku z novýho bavoráka. Ten altík prej má odbočku na 48V, pro napájení čehosi nevím čeho, tak možná někde na vrakáči by se dal sehnat a potom experimentovat
Navíc můžeš panely kombinovat a dát paralerně dva vedle sebe tím se ti výkon zdvojnásobí a necelých půl ampéry je už solidní ne? To ti musí stačit.
Dvě baterky se ti hůř vybijou takže musel by jsi dělat solidní bordel aby jsi neodjel.
trafo a nějaké zapojení k němu je snad samozřejmost. takže pro úplnost trafo na (oprava) 9V + můstkový usměrňovač (* 1,4 = 12,6V) a kondenzátor.
A nebo jsem slyšel ještě o altíku z novýho bavoráka. Ten altík prej má odbočku na 48V, pro napájení čehosi nevím čeho, tak možná někde na vrakáči by se dal sehnat a potom experimentovat
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
2Peppa: baterku mám druhou a o moc větší tam nedostanu, rozhodně ne tak velkou aby kapacitou odpovídala tý 60Ah, co tam mám + plánované v kufru.
2Vecernicek: Těch 180 mili je ale max. tj přímé kolmé sluneční světlo, v praxi dává tak 50-150 když svítí.
Něco ti tam chybí - střídač -> trafo -> usměrňovač, ale to už by možná byl rovnou lepší pulsní měnič napětí, nicméně obojí nemá nic moc účinnost.
2Vecernicek: Těch 180 mili je ale max. tj přímé kolmé sluneční světlo, v praxi dává tak 50-150 když svítí.
Něco ti tam chybí - střídač -> trafo -> usměrňovač, ale to už by možná byl rovnou lepší pulsní měnič napětí, nicméně obojí nemá nic moc účinnost.
- VlaK
- Závodník
- Příspěvky: 539
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín, Brno
perpetum mobile hadra, premejslim chvilema, jestli si tady delate srandu nebo to myslite vsechno vazne Kvuli jednomu slabouckymu zesiku...manota píše:tak kdyz uz jste se pustili do takovych spekulaci, co byste rekli zapojeni tri akumulatoru, ktere se vzajemne samy dobijeji (bez nabijecky samozrejme!)
Born to grow.
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
- TomB
- Pilot
- Příspěvky: 872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
Ruční přepínač nechci, byť by to bylo nejjednodušší.
Zkusím shrnout, co jsem chtěl (na co jsem se ptal) a co jsem zatím vymyslel.
Chtěl jsem vědět jak zapojit druhou baterku v kufru, tak aby při stojícím motoru napájela pouze zesilovače a byla odpojená od zbytku auta, aby se mi nestalo, že po delším stání s puštěnou muzikou nenastartuju a při běžícím motoru byla spojená se zbytkem auta a dobíjela se společně s baterkou v motorovém prostoru.
Podotýkám, že jsem nechtěl ani jednu s větší kapacitou ani dvě spojené natvrdo, protože to nesplňuje výše uvedené požadavky.
Zatím jsem to vymyslel tak, že použiju relé pro automatické zapínání světěl, které bude ovládat dostatečně dimenzované relé propojující obě baterie + dám si na palubku kontrolku signalizující propojení obou baterií.
Zkusím shrnout, co jsem chtěl (na co jsem se ptal) a co jsem zatím vymyslel.
Chtěl jsem vědět jak zapojit druhou baterku v kufru, tak aby při stojícím motoru napájela pouze zesilovače a byla odpojená od zbytku auta, aby se mi nestalo, že po delším stání s puštěnou muzikou nenastartuju a při běžícím motoru byla spojená se zbytkem auta a dobíjela se společně s baterkou v motorovém prostoru.
Podotýkám, že jsem nechtěl ani jednu s větší kapacitou ani dvě spojené natvrdo, protože to nesplňuje výše uvedené požadavky.
Zatím jsem to vymyslel tak, že použiju relé pro automatické zapínání světěl, které bude ovládat dostatečně dimenzované relé propojující obě baterie + dám si na palubku kontrolku signalizující propojení obou baterií.
- TomB
- Pilot
- Příspěvky: 872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Řešení technicky docela dobrý, ale podle mě naprosto zbytečný. Navíc má jednu drobnou chybku. V trvalým provozu s nastartovaným motorem budeš mít spojený dvě baterky paralelně a možná taky s různým napětím (podle supně vybití). To není zas až tak ideální.HWTest píše:Ruční přepínač nechci, byť by to bylo nejjednodušší.
Zkusím shrnout, co jsem chtěl (na co jsem se ptal) a co jsem zatím vymyslel.
Chtěl jsem vědět jak zapojit druhou baterku v kufru, tak aby při stojícím motoru napájela pouze zesilovače a byla odpojená od zbytku auta, aby se mi nestalo, že po delším stání s puštěnou muzikou nenastartuju a při běžícím motoru byla spojená se zbytkem auta a dobíjela se společně s baterkou v motorovém prostoru.
Podotýkám, že jsem nechtěl ani jednu s větší kapacitou ani dvě spojené natvrdo, protože to nesplňuje výše uvedené požadavky.
Zatím jsem to vymyslel tak, že použiju relé pro automatické zapínání světěl, které bude ovládat dostatečně dimenzované relé propojující obě baterie + dám si na palubku kontrolku signalizující propojení obou baterií.
PS: a nevím, co se ti nezdá na dobíjení baterky v autě bez odpojování. To, že to výrobce nedoporučuje, ještě neznamená, že je to špatně. Dej argumenty, proč by se neměla baterka nabíjet připojená v autě.
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
Jsem si toho vědom, ale přijde mi to ze všech možností nejlepší, protože i když např. přední baterka bude mít 12,6V a zadní bude vymlácená na 10,5V a já nastaruju, altík bude dávat 13,5-14,5V a proud by tedy měl téct z alternátoru do zadní (víc) a do přední (míň), vyrovnávací proudy mezi oběma baterkami by měly být minimální.Řešení technicky docela dobrý, ale podle mě naprosto zbytečný. Navíc má jednu drobnou chybku. V trvalým provozu s nastartovaným motorem budeš mít spojený dvě baterky paralelně a možná taky s různým napětím (podle supně vybití). To není zas až tak ideální.
Koneckonců můžu to příležitostně nasimulovat o změřit.
Výrobce k tomu má dobré důvody:PS: a nevím, co se ti nezdá na dobíjení baterky v autě bez odpojování. To, že to výrobce nedoporučuje, ještě neznamená, že je to špatně. Dej argumenty, proč by se neměla baterka nabíjet připojená v autě.
1) napětí v palubní síti při nabíjení může podle typu nabíječky vylézt dost vysoko a nemusí to zkousnout citlivější elektronika, např řj
2) při nabíjení se uvolňuje kyselina ve formě aerosolu a ta může poškodit např. kovové části v okolí baterky
- TomB
- Pilot
- Příspěvky: 872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
jestli máš slušnou nabíječku, tak se nemáš čeho bát. Napětí altíku při provozu je regulovaný na 14,3 V, nabíječka by neměla překročit cca 15 V. ŘJ v autě jsou při vypnutým klíčku bez napětí, navíc ve starým autě. V nových je trvale pod napětím tuším Comfort a Immobilizér.HWTest píše:Výrobce k tomu má dobré důvody:PS: a nevím, co se ti nezdá na dobíjení baterky v autě bez odpojování. To, že to výrobce nedoporučuje, ještě neznamená, že je to špatně. Dej argumenty, proč by se neměla baterka nabíjet připojená v autě.
1) napětí v palubní síti při nabíjení může podle typu nabíječky vylézt dost vysoko a nemusí to zkousnout citlivější elektronika, např řj
2) při nabíjení se uvolňuje kyselina ve formě aerosolu a ta může poškodit např. kovové části v okolí baterky
A plynování baterky bych se taky moc nebál. Navíc když necháš otevřenou kapotu tak není co řešit.
Podle mě si zbytečně komplikuješ život. Nemáš zas takovej výkon, co potřebuješ pokrýt, abys to musel takhle řešit.