Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Topný olej a TDI
PříspěvekNapsal: 25.11.2007 18:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.10.2007

Příspěvky:

67

Bydliště:

Hradec Králové-Semily

Přemyšlím jak ušetřit a určitě existuje nějaká náhraška místo nafty.Asi se bude muset přidávat nějaké aditivum.Zkuste napsat a podělit se se svýma zkušenostma a názorama.Dík za všechny co vymejšlej na co jezdit.

_________________
G3 VARIANT 1,9 TDI 1994 66kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 25.11.2007 19:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4502

Bydliště:

Praha - Chrudimsko

TDI má jezdit na naftu a jestli chceš ušetřit, tak by jsi měl začít chodit pěšky. No, jinak jsem nedávno viděl opět reportáž, jak až moc si je podobný stolní olej s naftou. Nějaký maník to leje už jak dlouho do Volva V40 a zatím žádný problém, akorát když jede, tak si každý myslí, že dělá hranolky. :lol: Jinak jak je to s topným olejem, nevím, pouze jsem slyšel o tom stolním.

_________________
Já už prostě nevím...


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 25.11.2007 20:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9729

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Topnej určitě ne. Je to sice skoronafta, ale nevyčištěná plná sajrajtu, co ti zmrví kde co. :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 25.11.2007 20:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

extralehký topný olej je obarvená nafta bez aditiv :lol:

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 26.11.2007 06:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1771

RADA3 píše:
Přemyšlím jak ušetřit a určitě existuje nějaká náhraška místo nafty.Asi se bude muset přidávat nějaké aditivum.Zkuste napsat a podělit se se svýma zkušenostma a názorama.Dík za všechny co vymejšlej na co jezdit.

Prodej TDI a kup si nějakého komůrkového diesela,nebo škodu 120 De Luxe a tam si můžeš namíchat třeba nějaké ředidlové patoky!!!Ale jak bylo řečeno,chceš ušetřit,jezdi na kole,nebo pěšky.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 26.11.2007 08:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

514

Bydliště:

Benešov

Rostlinej olej. Ten je docela good. Ale nesmí být teplota vzduchu pod +5stupnu. Jinak kamarad to leje do supa 2.5TDI 114kW Najel na to v letě nějakejch 60 000km a žádnej problém. No a já jsem párkrát zkusil LTO a nebyl s tím taky žádnej problém až na filtry. :|

_________________
VW Bora, Ferrari F248 (1/18)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 26.11.2007 08:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4163

Bydliště:

Plzeň

V Power Diesel to asi nebude... takže nic pro mě. 8)

_________________
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG Highline


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 26.11.2007 17:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

Rostlinný olej není špatný ale nesmí zůstat v autě dlouho nebo začne rosolovatět a pak by ucpal všechno. Průšvih může nastat už po třech týdnech, takže ten kdo vyjede nádž za týden, si ho v létě může dovolit.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 26.11.2007 22:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2262

Bydliště:

Liberec

jenda píše:
Rostlinný olej není špatný ale nesmí zůstat v autě dlouho nebo začne rosolovatět a pak by ucpal všechno. Průšvih může nastat už po třech týdnech, takže ten kdo vyjede nádž za týden, si ho v létě může dovolit.


To je dobrý vědět. Jeden z mála hodnotnejch příspěvků v tomhle topicu :wink:

_________________
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 27.11.2007 00:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1771

všechno špatně.Musí být předehřev pro olejík,potom no problem,nic netrpí a má lepší vlastnosti než nafta kucíí.Něco si přečtěte na tom netu.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 27.11.2007 00:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

Předehřev je potřebný pro používání oleje v chladném období, ale proces polymerace se tím spíš urychlí, proto se olej upravuje na methylester který polymeruje podstatně pomaleji (asi za 3 měsíce) proto se dnes metylester přidává do nafty až při stáčení a v rafineriích se skladuje čistá nafta.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 27.11.2007 07:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1771

jenda píše:
Předehřev je potřebný pro používání oleje v chladném období, ale proces polymerace se tím spíš urychlí, proto se olej upravuje na methylester který polymeruje podstatně pomaleji (asi za 3 měsíce) proto se dnes metylester přidává do nafty až při stáčení a v rafineriích se skladuje čistá nafta.



Jistě,ale pokud je olej předehřátý,tak netrpí čerpadlo,vstřiky a nic z palivové soustavy.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 27.11.2007 21:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.10.2007

Příspěvky:

67

Bydliště:

Hradec Králové-Semily

Dík za příspěvky,asi dám předeřev a začnu jezdit na ten stolní olej.Pište klidně dál,rád si přečtu ruzný názory a třeba si to ještě rozmyslím

_________________
G3 VARIANT 1,9 TDI 1994 66kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 04.12.2007 20:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.10.2007

Příspěvky:

67

Bydliště:

Hradec Králové-Semily

Tak nikdo nemá žádné zkušenosti.Začal sem dávat do 10l nafty 3l oleje a zdá se,že to snad jezdí líp než na čistou naftu.

_________________
G3 VARIANT 1,9 TDI 1994 66kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
PříspěvekNapsal: 04.12.2007 23:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2007

Příspěvky:

145

Bydliště:

Ostrava

Autentické zkušenosti kolegy s 1.9 PD/ 74 Kw (a s čipem) v Octavce po 2 letech provozu na rostlinný olej.

Nejprve začal tankovat olej vždy před delší jízdou (alespoň 200Km) přímo do nádrže předem zahřáteho auta. Posléze se otrkal, nainstaloval předehřev a začal tankovat čistý "tesco" olej trvale. Ovšem při startu studeného motoru se děly ale podivuhodné věci... Nainstaloval teda předehřev, trojcestný ventil a druhou "nádrž". (Plast. kanystr od oleje do prostoru před chladič. Podotýkam že do deformační zóny... fuj.) Systém se poměrně osvědčil, vždy přepnul až po zahřátí, před vypnutím propláchl a motor šlapal jak švýcarský budík. Ukázalo se ovšem že seriová palivová souprava je absolutně nevhodná pro trvalý provoz olejem. Pokud se to často proplachuje naftou, tak budiž, ale pokud je to trvale olejové tak brutálně trpí podávací čerpadlo a především se za*írají pal. filtry které je třeba měnit až co 2tis. km. Dále ačkoli má Octa PD chladič nafty (vracečka z čerpadla) tak předehřev udělá své a v létě se při delší jízdě tak ohřeje olej v nádrži až se prohne dno. (cesta do chorvatu...) Po těhle zkušenostech se rozhodle nejprve celý aparát vytrhat, nicméně rostoucí ceny nafty ho odvrátily. Celý systém předělal, seriovou pal. soupravu nechal původní, přidělal druhou nádrž teď už do kufru, hrubé hadice se spec. pal čerpadlem a s vlastním vyhřívaným pal. filtrem na olej.

Chtěl jsi zkušenosti tady jsou.

a) Stojí to za *ovno pokud se to bude pytlíkovat. Zní to jako klišé, ale vždy se něco posere když to nejmíň čekáš a kdy se ti to nejmíň hodí. Zkus třeba měnit pal. filtr v kravatě, bílé košili, na D1 v zimě za tmy, kdy navíc za 20 min máš důležité jednání. Příšerná zkušenost. Nebo když autem jela tvoje manželka a volá ti že někde nemůže nastartovat... Pak budou problémy které za to opravdu nestojí.
b) Co za to stojí je úspora když přestavbu uděláš opravdu kvalitně. (připrav si tak 14tis Kč) Po ujetí dalších cca 100000 na řepák na motoru není poznat nějaká zvláštní opotřebení, navíc díky (bohužel) podfouknutému těsnění byla dole hlava a po obávané polymerizaci ani stopa.
c) Příjemné je že dieslák na olej nekouří (...kouří ale téměř to není vidět, ne jak na ropu...)

Dlouho jsem se smál že šetřím a nemusím se takhle trápit (jezdil jsem na LPG), časem jsem změnil názor. Teď mám nově pašíka TDi a nepřemýšlím ani chvilku jestli přestavovat nebo ne. Přece jen je rozdíl jestli 14l/100 LPG u 1.8T, nebo 7.5/100 oleje u 1.9TDi.

_________________
včil: Passat variant 4M V6 LPG a Octa TDi (hrkadlo na kazdy den). Vyhlizim T4 9mistnou, tak zkuste nabidnout...


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group