Topný olej a TDI

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Uživatelský avatar
RADA3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.10.2007 21:42
Bydliště: Hradec Králové-Semily

Topný olej a TDI

Příspěvek od RADA3 »

Přemyšlím jak ušetřit a určitě existuje nějaká náhraška místo nafty.Asi se bude muset přidávat nějaké aditivum.Zkuste napsat a podělit se se svýma zkušenostma a názorama.Dík za všechny co vymejšlej na co jezdit.

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od šimek »

TDI má jezdit na naftu a jestli chceš ušetřit, tak by jsi měl začít chodit pěšky. No, jinak jsem nedávno viděl opět reportáž, jak až moc si je podobný stolní olej s naftou. Nějaký maník to leje už jak dlouho do Volva V40 a zatím žádný problém, akorát když jede, tak si každý myslí, že dělá hranolky. :lol: Jinak jak je to s topným olejem, nevím, pouze jsem slyšel o tom stolním.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od majkl1 »

Topnej určitě ne. Je to sice skoronafta, ale nevyčištěná plná sajrajtu, co ti zmrví kde co. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od jenda »

extralehký topný olej je obarvená nafta bez aditiv :lol:
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
Deivid
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1804
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od Deivid »

RADA3 píše:Přemyšlím jak ušetřit a určitě existuje nějaká náhraška místo nafty.Asi se bude muset přidávat nějaké aditivum.Zkuste napsat a podělit se se svýma zkušenostma a názorama.Dík za všechny co vymejšlej na co jezdit.
Prodej TDI a kup si nějakého komůrkového diesela,nebo škodu 120 De Luxe a tam si můžeš namíchat třeba nějaké ředidlové patoky!!!Ale jak bylo řečeno,chceš ušetřit,jezdi na kole,nebo pěšky.

Uživatelský avatar
TDiBora
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Benešov

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od TDiBora »

Rostlinej olej. Ten je docela good. Ale nesmí být teplota vzduchu pod +5stupnu. Jinak kamarad to leje do supa 2.5TDI 114kW Najel na to v letě nějakejch 60 000km a žádnej problém. No a já jsem párkrát zkusil LTO a nebyl s tím taky žádnej problém až na filtry. :|

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od molczik »

V Power Diesel to asi nebude... takže nic pro mě. 8)
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od jenda »

Rostlinný olej není špatný ale nesmí zůstat v autě dlouho nebo začne rosolovatět a pak by ucpal všechno. Průšvih může nastat už po třech týdnech, takže ten kdo vyjede nádž za týden, si ho v létě může dovolit.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Stug
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2272
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od Stug »

jenda píše:Rostlinný olej není špatný ale nesmí zůstat v autě dlouho nebo začne rosolovatět a pak by ucpal všechno. Průšvih může nastat už po třech týdnech, takže ten kdo vyjede nádž za týden, si ho v létě může dovolit.
To je dobrý vědět. Jeden z mála hodnotnejch příspěvků v tomhle topicu :wink:
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.

Uživatelský avatar
Deivid
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1804
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od Deivid »

všechno špatně.Musí být předehřev pro olejík,potom no problem,nic netrpí a má lepší vlastnosti než nafta kucíí.Něco si přečtěte na tom netu.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od jenda »

Předehřev je potřebný pro používání oleje v chladném období, ale proces polymerace se tím spíš urychlí, proto se olej upravuje na methylester který polymeruje podstatně pomaleji (asi za 3 měsíce) proto se dnes metylester přidává do nafty až při stáčení a v rafineriích se skladuje čistá nafta.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
Deivid
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1804
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od Deivid »

jenda píše:Předehřev je potřebný pro používání oleje v chladném období, ale proces polymerace se tím spíš urychlí, proto se olej upravuje na methylester který polymeruje podstatně pomaleji (asi za 3 měsíce) proto se dnes metylester přidává do nafty až při stáčení a v rafineriích se skladuje čistá nafta.

Jistě,ale pokud je olej předehřátý,tak netrpí čerpadlo,vstřiky a nic z palivové soustavy.

Uživatelský avatar
RADA3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.10.2007 21:42
Bydliště: Hradec Králové-Semily

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od RADA3 »

Dík za příspěvky,asi dám předeřev a začnu jezdit na ten stolní olej.Pište klidně dál,rád si přečtu ruzný názory a třeba si to ještě rozmyslím

Uživatelský avatar
RADA3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.10.2007 21:42
Bydliště: Hradec Králové-Semily

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od RADA3 »

Tak nikdo nemá žádné zkušenosti.Začal sem dávat do 10l nafty 3l oleje a zdá se,že to snad jezdí líp než na čistou naftu.

zedd.x
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 27.10.2007 21:31
Bydliště: Ostrava

Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI

Příspěvek od zedd.x »

Autentické zkušenosti kolegy s 1.9 PD/ 74 Kw (a s čipem) v Octavce po 2 letech provozu na rostlinný olej.

Nejprve začal tankovat olej vždy před delší jízdou (alespoň 200Km) přímo do nádrže předem zahřáteho auta. Posléze se otrkal, nainstaloval předehřev a začal tankovat čistý "tesco" olej trvale. Ovšem při startu studeného motoru se děly ale podivuhodné věci... Nainstaloval teda předehřev, trojcestný ventil a druhou "nádrž". (Plast. kanystr od oleje do prostoru před chladič. Podotýkam že do deformační zóny... fuj.) Systém se poměrně osvědčil, vždy přepnul až po zahřátí, před vypnutím propláchl a motor šlapal jak švýcarský budík. Ukázalo se ovšem že seriová palivová souprava je absolutně nevhodná pro trvalý provoz olejem. Pokud se to často proplachuje naftou, tak budiž, ale pokud je to trvale olejové tak brutálně trpí podávací čerpadlo a především se za*írají pal. filtry které je třeba měnit až co 2tis. km. Dále ačkoli má Octa PD chladič nafty (vracečka z čerpadla) tak předehřev udělá své a v létě se při delší jízdě tak ohřeje olej v nádrži až se prohne dno. (cesta do chorvatu...) Po těhle zkušenostech se rozhodle nejprve celý aparát vytrhat, nicméně rostoucí ceny nafty ho odvrátily. Celý systém předělal, seriovou pal. soupravu nechal původní, přidělal druhou nádrž teď už do kufru, hrubé hadice se spec. pal čerpadlem a s vlastním vyhřívaným pal. filtrem na olej.

Chtěl jsi zkušenosti tady jsou.

a) Stojí to za *ovno pokud se to bude pytlíkovat. Zní to jako klišé, ale vždy se něco posere když to nejmíň čekáš a kdy se ti to nejmíň hodí. Zkus třeba měnit pal. filtr v kravatě, bílé košili, na D1 v zimě za tmy, kdy navíc za 20 min máš důležité jednání. Příšerná zkušenost. Nebo když autem jela tvoje manželka a volá ti že někde nemůže nastartovat... Pak budou problémy které za to opravdu nestojí.
b) Co za to stojí je úspora když přestavbu uděláš opravdu kvalitně. (připrav si tak 14tis Kč) Po ujetí dalších cca 100000 na řepák na motoru není poznat nějaká zvláštní opotřebení, navíc díky (bohužel) podfouknutému těsnění byla dole hlava a po obávané polymerizaci ani stopa.
c) Příjemné je že dieslák na olej nekouří (...kouří ale téměř to není vidět, ne jak na ropu...)

Dlouho jsem se smál že šetřím a nemusím se takhle trápit (jezdil jsem na LPG), časem jsem změnil názor. Teď mám nově pašíka TDi a nepřemýšlím ani chvilku jestli přestavovat nebo ne. Přece jen je rozdíl jestli 14l/100 LPG u 1.8T, nebo 7.5/100 oleje u 1.9TDi.

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“