multitronic vs manual

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vladdo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 252
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pezinok

multitronic vs manual

Příspěvek od Vladdo »

Panove poradte mi: idem kupit druhe auto, ale neviem sa rozhodnut ci manual alebo automat multitronic. Cenovo je to narovnako, ale kedze som v automate nejazdil tak neviem ocom to je.
Skuste sem hodit zopar tipou preco manual alebo preco multitronic. Jedna sa o audi a4 avant 1,9tdi alebo 2,5tdi. a to je dalsi problem aky motor??? :? :?

Uživatelský avatar
new666
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Čermná ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od new666 »

Manual
+ dá se s ním pořádně zablbnout
+ "levnější" opravy
- kolony ( furt za 1 a pak vyřadit)

multitronic
+ kolony
+ když si přehodíš z D na +- tak si zablbneš i stím :D
- ale zas když se ti něco po*ere tak to stojí hafo peněz

sice nevím jakou A4 chceš ale pokud uvažuješ o 2.5TDI 110kW tak to radši nekupuj...podle toho co sem o něm četl na forech tak je to moc těžké na přední nápravu a jedeto na prd... :cowb:

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od čapik »

chtěl jsem se zeptat, ten multitronic je DSG jen s jiným názvem, nebo je to úplně něco jiného? Pokud je to něco jiného, uvítal bych něčí postřehy, kdo s tím měl tu čest :wink:
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od šimek »

čapik píše:chtěl jsem se zeptat, ten multitronic je DSG jen s jiným názvem, nebo je to úplně něco jiného? Pokud je to něco jiného, uvítal bych něčí postřehy, kdo s tím měl tu čest :wink:
Multitronik je vlastně variátor, takový "nekonečný"kvalt.

Citace: Multitronic je bezestupňová převodovka, která je nabízena pro luxusní vozy v rámci koncernu VW, zejména pak pro vozy Audi. Tato převodovka v sobě spojuje výhody manuálních převodovek s komfortem automatických. Multitronic je elektronicky řízený variátor se speciálním článkovým řetězem s možností plynulé volby převodového poměru na základě přesného vyhodnocení jízdního stavu pomocí řídicí jednotky převodovky. Plynulá volba převodového poměru zcela odstraňuje některé doprovodné jevy klasického řazení. Doplňkem převodovky Multitronic je možnost manuálního řazení šesti pevně definovaných rychlostních stupňů přesouváním páky voliče dopředu a dozadu.

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od čapik »

dík :wink:
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od šimek »

čapik píše:dík :wink:
JZ

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od Žížal »

Když vezmu že se obecně doporučuje vyhnout 2,5TDi 110kW a taky automaty od AUDI (kromě DSG) jsou problémové víc než by bylo hezké, tak jejich kombinace může být absolutní peklo pokud se začne kazit. Obojí pokud se zkazí (a to dělá rádo) se neskutečně prodraží, ale pokud to bude fungovat tak to bude stát zato.
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
new666
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Čermná ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od new666 »

čapik píše:chtěl jsem se zeptat, ten multitronic je DSG jen s jiným názvem, nebo je to úplně něco jiného? Pokud je to něco jiného, uvítal bych něčí postřehy, kdo s tím měl tu čest :wink:
DSG je dvou spojková převodovka...tzn. že na na levé straně převodovky jsou nachystané liché kvalty a na pravé straně zase ty sudé...např. když jedeš máš tam třeba 5 tak řídící jednotka převodovky určí jaký kvalt nachystat na náhradu té 5tky...když zrychluješ chystá se 6tka a zase když brzdíš tak už se chystá 4...hlavní výhodou je že při jízdě nepoznáš to přeřazení protože jsou kvůli plynulému chodu chviličku zaplé oba kvalty :wink: takže je to rychlejší a zároveň úspornější na spotřebu...sice né nějak moc :D

Uživatelský avatar
Fandy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 337
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od Fandy »

V motoru 2.5 TDI bych problém neviděl,pokud má odpovídající servis.S multitronikem je to horší,tam je plánovaná životnost cca 200tkm,pak je třeba repase kuželů+řetěz.Bůhví kolik to stojí :? Alternativou je tiptronic,ten snese mnohem víc.

Uživatelský avatar
new666
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Čermná ve Slezsku
Kontaktovat uživatele:

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od new666 »

tak s tím 2.5 TDI jen říkám co sem slyšel a četl na různých forech...prý jsou ty motory moc těžké...a s tím tiptronicem máš pravdu...ale i tak podle mě nemá na DSG :wink:

Uživatelský avatar
Fandy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 337
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od Fandy »

Jo,DSG je hlavně rychlá,bez řízeného prokluzu.Akorát ve 180tkm se mají měnit obě spojky,asi to bude slušný ranec :roll: .Řešil to už někdo?

vitansen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 21.10.2009 23:16

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od vitansen »

Nechci vam do toho kecat akle dsg je absolutni shit mezi prevodovkama
180 - 200 tis km jasne obe spojky ano bude to stat ranec jo a zapomeli ste na malickost s nazvem dvouhmotovy setrvacnik takze dalsi ranec,vymena jan ty spojky v setu je stejne draha jako repase tipronicu
a mezi nama pri rozjizdeni je dsg velmi nehorabany a trhavy nemlune o tom kdyz clevek potrebuje pracovat s plynem a v zapeti s brzdou ta prevodovka si to nepobere a doba odezvy je neuveritelna

takze smekam pred klasickou automatickou prevodovkou vyvinutou soudrhy v MB jelikoz koncer VW to pouze obslehl a momentalne to sou nejspolehlivesi prevodovky a nejsou neohrabane

hawk

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od Peťas »

Tak to je dobrý blud. A úplný skvost je ten úlet o převodovkách od MB.... :laugh: :laugh: :laugh:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od 11mAjA11 »

Když drtivou většinu samočinně pracujících skříní vyvíjí a vyrábí ZF..

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: multitronic vs manual

Příspěvek od yessmen »

multitronic (CVT - řetízek kužely bez převodů atp)
tiptronic ("klasický" automat hydroměnič atp)
s-tronic = DSG (dvouspojka "počítačový manual")
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“