nastaveni xenonu

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

DMS píše:
Tomm píše: Ten kdo tomu rozumi :wink:
Víš o někom, kdo rozumí tomuhle jak by to šlo předělat ? Není to prd*l, odrovnat světla za 15 táců :evil:
Zkusil bych se zeptat klubaka Milana_TS, ten je pres autoelektriku machr, mohl by to umet a nebo aspon vedet kdo to umi.

Jinak podle navodu co jsem cetl (ale pro golfa) nejde o nic jinyho nez tahle redukce + upravit motorek ve svetle (prepojit 2 draty).

Jen se prosim uz neptej kde a jak na Milana najdes kontakt, zkus zapremyslet a vsadim se ze to zvladnes :wink:

Uživatelský avatar
DMS
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4941
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá VWslaw

Příspěvek od DMS »

Tomm píše:
DMS píše: Víš o někom, kdo rozumí tomuhle jak by to šlo předělat ? Není to prd*l, odrovnat světla za 15 táců :evil:
Zkusil bych se zeptat klubaka Milana_TS, ten je pres autoelektriku machr, mohl by to umet a nebo aspon vedet kdo to umi.

Jinak podle navodu co jsem cetl (ale pro golfa) nejde o nic jinyho nez tahle redukce + upravit motorek ve svetle (prepojit 2 draty).

Jen se prosim uz neptej kde a jak na Milana najdes kontakt, zkus zapremyslet a vsadim se ze to zvladnes :wink:
Ď,pošlu mu SZ a uvidí se :wink:

Uživatelský avatar
Paskal
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7640
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Paskal »

Tomm píše:2Paskal: ale ja nepsal at to udela dle tohoto schematka - viz. " Kdyz se daji najit na golfa, tak na pasika taky, ne? "
No někde to na Pašika možna na netu je...ale ještě to nájít :)
Ja mám schena zapojení org. Xenonu...tak podle toho by to snad elektrykář (ale dobrý... ne nějaky dráteník) zapojil. :) :wink:

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Paskal píše:
Tomm píše:2Paskal: ale ja nepsal at to udela dle tohoto schematka - viz. " Kdyz se daji najit na golfa, tak na pasika taky, ne? "
No někde to na Pašika možna na netu je...ale ještě to nájít :)
Ja mám schena zapojení org. Xenonu...tak podle toho by to snad elektrykář (ale dobrý... ne nějaky dráteník) zapojil. :) :wink:
No ja prijel za mym elektrikarem se steracema z octavky, at mi je predela na golfa... 4 dratky, rikam mu, at to jen prehazi do novyho konektoru a je to. A on ze ne, ze to najde - nasel a taky ze to bylo uplne jinak zapojeny :roll: takze elektrikari jsou sikovni a nez neco udelaji, tak se presvedci :D

BTW: Staci porovnat schematka xenon/obyc a je to hned.

Uživatelský avatar
DMS
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4941
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá VWslaw

Příspěvek od DMS »

Tomm píše:
Paskal píše: No někde to na Pašika možna na netu je...ale ještě to nájít :)
Ja mám schena zapojení org. Xenonu...tak podle toho by to snad elektrykář (ale dobrý... ne nějaky dráteník) zapojil. :) :wink:
No ja prijel za mym elektrikarem se steracema z octavky, at mi je predela na golfa... 4 dratky, rikam mu, at to jen prehazi do novyho konektoru a je to. A on ze ne, ze to najde - nasel a taky ze to bylo uplne jinak zapojeny :roll: takze elektrikari jsou sikovni a nez neco udelaji, tak se presvedci :D

BTW: Staci porovnat schematka xenon/obyc a je to hned.
jen kápnout na šikovnýho, jo kdo umí... :o kdo neumí pátrá :lol:

Uživatelský avatar
Alex
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Martin, Slovensko

Příspěvek od Alex »

Na Golfe sa to dá takto jednoducho prerobiť, na Passate a na Octavii NIE. Golf totiž používa v xenónoch obyčajné motorčeky, také isté ako v halogénoch. Passat a Octavia nie, tie majú v xenónoch krokové motorčeky a tie sa dajú riadiť iba originálnou RJ na svetlomete. A tá to bude robiť iba ak bude mať čidlá a všetko zapojené ako má byť. Jednu prerábku som pre seba robil, a to tak že som vyhodil xenónové krokové motorčeky a dal som tam motory z halogénových svetiel. Potom sa to dá urobiť na ovládanie "kolieskom". Ale tie motory mi tam rozhodne nezapasovali len tak, vyžadovalo si to mechanické úpravy tých motorov. Je to poriadna babračka a výsledok je diskutabilný- koliesko je podľa mňa naprd. Ak Ti môžem poradiť, zožeň si čidlá a namontuj to tak ako to má byť. Svetlá Ti budú stále svietiť presne ako majú, nie vysoko/nízko. Nebudeš mať problémy na STK a ani v zahraničí. Tá regulácia na Passatoch a Octáviách je dobrá, stojí za to mať tam čidlá. Na Golfoch je to trochu nedokonalé, tam to vyrovnávanie nefunguje tak pohotovo ako na Tvojom aute- sú tam staré naprd motory. To auto kde som to bastlil sa chystám predať, tak na to kašlem, ale keby som si ho nechával tak to prerobím na originál.

Uživatelský avatar
DMS
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4941
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá VWslaw

Příspěvek od DMS »

Alex píše:Na Golfe sa to dá takto jednoducho prerobiť, na Passate a na Octavii NIE. Golf totiž používa v xenónoch obyčajné motorčeky, také isté ako v halogénoch. Passat a Octavia nie, tie majú v xenónoch krokové motorčeky a tie sa dajú riadiť iba originálnou RJ na svetlomete. A tá to bude robiť iba ak bude mať čidlá a všetko zapojené ako má byť. Jednu prerábku som pre seba robil, a to tak že som vyhodil xenónové krokové motorčeky a dal som tam motory z halogénových svetiel. Potom sa to dá urobiť na ovládanie "kolieskom". Ale tie motory mi tam rozhodne nezapasovali len tak, vyžadovalo si to mechanické úpravy tých motorov. Je to poriadna babračka a výsledok je diskutabilný- koliesko je podľa mňa naprd. Ak Ti môžem poradiť, zožeň si čidlá a namontuj to tak ako to má byť. Svetlá Ti budú stále svietiť presne ako majú, nie vysoko/nízko. Nebudeš mať problémy na STK a ani v zahraničí. Tá regulácia na Passatoch a Octáviách je dobrá, stojí za to mať tam čidlá. Na Golfoch je to trochu nedokonalé, tam to vyrovnávanie nefunguje tak pohotovo ako na Tvojom aute- sú tam staré naprd motory. To auto kde som to bastlil sa chystám predať, tak na to kašlem, ale keby som si ho nechával tak to prerobím na originál.

zajímavý, já ještě zkusím jednu možnost přes známýho v Helle, aby se tam na to zkusil zeptat :wink:

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

2Alex: Cetl jsem clanek jak se to predelava na Golfech. Ale nasadil jsi mi brouka do hlavy s tou Octavii. Preci Golf IV a Octavia I pouzivaji stejny motorky (aspon verze bez xenonu), nebo ne?

Uživatelský avatar
Alex
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Martin, Slovensko

Příspěvek od Alex »

Golf a Octavia: halogény používajú principiálne rovnaké motorčeky (neviem či sú úplne rovnaké čo sa týka uchytenia atď- ja som použil na xenóny Octavia motorčeky z halogénov Octavia starý model (pred faceliftom) a zdá sa mi že boli iné ako na golfe, ale to je fuk)

Golf xenóny má po elektrickej stránke tie isté motorčeky ako halogénové svetlá. Preto sa to dá ľahko prerobiť.

Octávia xenóny má krokové motorčeky a nedá sa to prerobiť. Také isté motory má aj Passat a väčšina xenónových svetiel... trebars pár dní dozadu som ich videl u Mercedesa S500)

Tie "klasické" motorčeky ako v halogénoch, keď pohneš kolieskom tak im chvíľu trvá, kým prejdú z jednej krajnej polohy do druhej. Sú pomalé a vydávadú pri tom charakteristický zvuk. Pozná to každý s halogénmi a aj majitelia golfov s xenónami.

Tie krokové sú rýchle, z jednej krajnej polohy do druhej prebehnú veľmi rýchlo (možno za sekundu) keď zapnete svetlá, tak vidno že prebehnú celým rozsahom hore-dole a potom zastanú v polohe podľa zaťaženia. Majú aj iný zvuk a jedine tieto motory okamžite reagujú na zmenu polohy vozidla. Napríklad ideš do kopca, alebo prudšie pridáš a xenóny okamžite sklopia trochu dole, aby si nesvietil vysoko. Pribrzdíš a zdvihnú sa, aby si nesvietil do zeme. Robia to stále.

Xenóny na golfe toto nerobia, aj keď sú z prvovýroby namontované. Čidlá reagujú len na dlhotrvajúce zmeny, napríklad naložený kufor a podobne. Nejaká jama alebo pridanie ho nerozhádže, na to nereaguje. Je to asi preto, že motorčeky sú príliš pomalé a nestíhali by reagovať na každú malú zmenu. A nemali by takú životnosť ak by stále behali hore-dole ako tie krokové, ktoré sú na to stavané.

Neviem prečo práve golf to má vyriešené horšie, je to škoda. Inak tie golfácke motorčeky sa zvyknú dosť kaziť. Na jednom golfe s xenónami už mám jeden menený, a na druhom takisto s xenónami už jeden tiež ide pomaly do kytek, (xenóny sú tam z prvovýroby-žiadne bastlenie, a kazí sa to :( )

Uživatelský avatar
kubiss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostravwa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiss »

TomB píše:
kubiss píše: no to bude rcite vsechno origo tj jako auto cili 6 let...jako jasnost je fakt pekna svetlo je jasne ale ten dosvit no nwevim no...na stk rikali ze jedna sviti o kapku mene...
2-3 roky, resp. cca 60-100 tkm a výbojky jsou kaput. Ztrácejí pomalu na světelném výkonu. Stálo by za to zkusit nové. V jednom světle nechat tu tvojí šestiletou a do druhýho dát novou a hned bys viděl :wink:
hm tak jsem zrovna vymenil vybojky a je to fakt nehoirazny rozdil...ty stary uz byly cele matne a bile oproti novym cirym a lesklym takze to byly asi fakt origo 6 let..znacka osram...o rozdilu ve svitu netreba psat ...takze rada: zavcas menit!! :wink:

Uživatelský avatar
Paskal
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7640
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Paskal »

kubiss píše:
hm tak jsem zrovna vymenil vybojky a je to fakt nehoirazny rozdil...ty stary uz byly cele matne a bile oproti novym cirym a lesklym takze to byly asi fakt origo 6 let..znacka osram...o rozdilu ve svitu netreba psat ...takze rada: zavcas menit!! :wink:
Šak sem ti to řikal jak sme to zkoušeli.... :gy: :) :lol:

Uživatelský avatar
kubiss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostravwa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiss »

Paskal píše:
kubiss píše:
hm tak jsem zrovna vymenil vybojky a je to fakt nehoirazny rozdil...ty stary uz byly cele matne a bile oproti novym cirym a lesklym takze to byly asi fakt origo 6 let..znacka osram...o rozdilu ve svitu netreba psat ...takze rada: zavcas menit!! :wink:
Šak sem ti to řikal jak sme to zkoušeli.... :gy: :) :lol:
jasnýýýýýýýýýýýýýý :!:

Uživatelský avatar
PeterPeto
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovensko

Re: nastaveni xenonu

Příspěvek od PeterPeto »

Caute,

Chalani ja mam iny problem.

Bol som v origo servise VW na servisnej prehliadke s vymenou oleja na Golfe V GTI.

Panáčik mi odovzdava auto a vravi, ze technikovi neslo dokoncit cez diagnostiku ´xenony do nulovej polohy' a vypisalo mu to chybu. Pisalo zopar moznych zavad, nevedel mi zopakovat ake. Jedna z moznosti bola ´prerusene vedenie alebo take cosi.

Od vtedy ked zatocim kluc do polohy 1, rozsvietia sa xenony, sklopia sa, v lavom svetle zavrci a dvihnu sa spat hore do povodnej polohy. Svietia dobre, akurat sa to chova pri starte inak ako predtym a v lavom svetle zavrci ked pride do spodnej polohy.

Predtym po zatoceni kluca na 1 za rozsvietili a po nastartovani sa sklopili a znova dvihli hore. Fungovali bez problemu.

Vyzera to tak ze lave svetlo ked sa sklopi dolu, ako keby nezoplo nejaky koncovy spinac/snimac a nedalo riad. jednotke informaciu ze prisiel do spodnej koncovej polohy. Ak je vo svetle koncovy spinac na nulovu polohu tak v nom moze byt problem, alebo v kabli ak ide samostatne signal von zo svetla.

Ked som to reklamoval, servisak skontroloval aj naklony a tie fungovali. Na viac sa nezmohol ;)

Poprosim moznosti, co a kde skontrolovat. Zaoberam sa elektronikou ale k autu nemam schemu.
- konektory som vytiahol a zastrcil spat, vyzerali ok.
- ak mate, poslite zapojenie kde merat impulz od snimaca nulovej polohy
- ak mal niekto zozobrate svetlo, tak by mi pomohla foto kde sa snimac/spinac nachadza aby som ho opravil alebo vymenil.


Dakujem vopred za rady

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“