Dotaz na IC

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Dotaz na IC

Příspěvek od LeeBa »

porad nad tim premyslim... jakej IC ma vetsi ucinnost (vic ochladi)
jestli tenkej nebo silnej , jestli dlouhej nebo kratkej..

jestli treba ic o rozmerech (sirka*vyska*hloubka) 70*12*10 bude chladit lip nez 50*21*5....podle pohledu by clovek rek ze ten druhej lip bo ma vetsi plochu celni ale kdyz spocitam celej obsah tak zase o hodne ten prvni ... tak nevim ..porad mam takovy naky nutkani ze cim hlubsi chladic tim hur chladi .mate s tim nekdo nakou zkusenost nebo tak neco ..

jo jeste... nektere ic se delaji ze vstup i vystup ma jinej prumer .. nekde sem zaslechl ze vstup do ic by mel byt tou mensi dirou kvuli nakejm turbulencim snad nebo co .k tomu mi muzete taky nekdo neco popsat jestli vite .. 8) diky vsem

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

tak na otazku cislo dva (s tema prumerama uz odpoved mam 8) )ale muezte me nekdo utvrdit.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

podle mě - čím větší čelní plocha a menší hloubka -tim lepší chlazení, navíc dlouhej a placatej IC líp nacpeš před chladič, na druhou stranu ten "kostkoidní" IC není náročnej na prostor a když k němu přivedeš vzduch pomocí nějakejch clon, tak bude fungovat taky.

asi záleží na tom kolik máš místa pod kapotou a jak to tam dokážeš zakomponovat.

s tím průměrem vstupu a výstupu nevím, pokud je každej jinej a není tam šipka, tak bych se řídil tím, že teplej vzduch má větší objem
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

jj jenze ja mam strach ze prave hlubokej IC kdyz se "nahreje" tak prave se bude hodne spatne chladit ... ten tenkej profoukne a bude studenej ..

s tema prumerama ... dovnitr (od kompu-stlacenej) by mel jit ten mensi prumer a ven (do sani) vetsi bo ten stlacenej vzduch musi expandovat (zvetsovat objem) aby se nezahrival ... hezky ale asi na tom fakt neco bude ..ma to logiku..kdyby to bylo obracene tak se ti ten vzduch v IC bude zahrivat bo ho tam budes stlacovat .. to sou mi veci

Uživatelský avatar
manota
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: galicia

Příspěvek od manota »

a proc nedelas radiator z medenych trubek? je snadny na vyrobu a ma velikou ucinnost.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Taky bych řekl že ten tenčí... :wink:

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

...

Uživatelský avatar
Georg
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Těrlicko

Příspěvek od Georg »

...moc velký IC nedávej,u kompresoru to není tak náročné na teplotu,já u turbo motoru mám chladič z Iveca a uvažuji u menším,trochu to trvá než se mega IC naplní seriovým turbem :evil:

Uživatelský avatar
Exact
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Exact »

Já bych řek že v kompu stlačenej a ohřátej vzduch /ohřeje se tím stlačením/ větším průměrem do IC tam se ochladí zmenší objem a menším průměrem z IC dál :wink:

Uživatelský avatar
Buresmil
Závodník
Závodník
Příspěvky: 697
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: JZ od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buresmil »

o velikosti vstupu a vystupu je to podle me jasny staci se preci kouknout napr. na G2 1,6TD je takovy koleno (spise redukce) misto toho se dava IC a jedna strana je mensi a druha vetsi tak to staci dat podle toho s je to OK ne?

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

s prumerama je to vyresene (treda pro me) malym dovnitr . velkym ven .
ale co ty plochy a tloustka ... poradte

Uživatelský avatar
Petr78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

LeeBa píše:s prumerama je to vyresene (treda pro me) malym dovnitr . velkym ven .
ale co ty plochy a tloustka ... poradte
Co se týče plochy a tloušťky tak je to jasný.
Použij IC co nejtnenčí a s co největší plochou, co ti místo pod kapotou dovolí.
Tenký proto, aby chladící vzduch skrz chladič rychle prošel a velká plocha je asi jasná....
Jsem prostě POLOmaniak.

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

no..to sem chtel slyset

Uživatelský avatar
Petr78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 230
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr78 »

LeeBa píše:no..to sem chtel slyset
Tak a teď jsem zvědavej, jak to budeš realizovat.....

Ale nepřeháněj to zase moc. IC z náklaďáku asi nebude potřeba.
Jsem prostě POLOmaniak.

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

neboj ... resi to sprinter saab nebo avie :lol:

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“