VW + LPG
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- DMS
- VWexpert
- Příspěvky: 4941
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mladá VWslaw
Re: VW + LPG
podle mě se to nevyplatí, investice min. 20 000,- za 10 let měnit nádrž a cena plynu jde pořád nahoru navíc nemůžeš s tím jezdit do podzemních garáží...G3-lower píše:Máte někdo ve VW nainstalovaný plyn (LPG) ??? Případně v jakém modelu a motoru? Jaký typ systému LPG? A jak je náročná údržba, co, jak, proč, za kolik a jak často? Díky moc za každý info
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW + LPG
no tak ze by cena plynu stoupala jsi cetl kde? Mozna cena plynu na topeni, ale plyn do auta se da sehnat okolo 15korun v pohode.DMS píše:podle mě se to nevyplatí, investice min. 20 000,- za 10 let měnit nádrž a cena plynu jde pořád nahoru navíc nemůžeš s tím jezdit do podzemních garáží...G3-lower píše:Máte někdo ve VW nainstalovaný plyn (LPG) ??? Případně v jakém modelu a motoru? Jaký typ systému LPG? A jak je náročná údržba, co, jak, proč, za kolik a jak často? Díky moc za každý info
Jinak zastancem plynu nejsem, jen si predstav co se muze stat pri mensi bouracce.
- Suny
- Jezdec
- Příspěvky: 268
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: VW + LPG
To ti můžu říct docela přesně - NIC.SakoVerife píše:Jinak zastancem plynu nejsem, jen si predstav co se muze stat pri mensi bouracce.
Neboť plnící ventil povolí naplnění nádrže max. na 1/4 atestovaný pevnosti. Takže plynový zařízení jsou při bouračce daleko bezpečnější než benzínový nádrže. Vybuchující auta po nárazu do odhozený žvejkačky jsou doménou amerických "akčních" filmů ne montáží lpg.
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW + LPG
Souhlasím se Suny, máme doma auto na plyn více než deset let a zpočátku jsem k tomu byl taky skeptický. Kdo nezkusil neuvěří, že je bezpečné.Suny píše:To ti můžu říct docela přesně - NIC.SakoVerife píše:Jinak zastancem plynu nejsem, jen si predstav co se muze stat pri mensi bouracce.
Neboť plnící ventil povolí naplnění nádrže max. na 1/4 atestovaný pevnosti. Takže plynový zařízení jsou při bouračce daleko bezpečnější než benzínový nádrže. Vybuchující auta po nárazu do odhozený žvejkačky jsou doménou amerických "akčních" filmů ne montáží lpg.
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
- alnek
- Řidič
- Příspěvky: 199
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Liberec
- Kontaktovat uživatele:
zabere sice prostor v kufru, nicméně pokud někdo řeší hlavně to, za kolik jede a ne to, že musí mít volnej kufr a je mu jedno, že mu to sníží trochu výkon(spíš akceleraci) (u aut co znám na LPG nijak výrazně akcelerace neklesla) a že je potřeba to udržovat, aby to bylo k světu, tak to zas není tak hrozná varianta. Nicméně to předělání před cca 2rokama přišlo ještě na víc než 20000Kč, ale nevím jak teď. Co se týče bezpečnosti, tak jak už bylo psáno - ta nádrž v autě je mnohem bezpečnější než ta s benzinem.
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: VW + LPG
Mam to v G3 1.8/75k. Motory 1.8, pripadne 1.6 s Monomotronicem mi prijdou na prestavbu LPG nejlepsi... Motormanagement neni prilis chytry a tak neni potreba pouzivat ruzne emulatory a oblbovace. Zastavba je stejna jako na felicii s monomotronicem (pouzije se stejny mixer). Doporucuji podtlak rizeny servem, i kdyz se to da zvladnout i levneji za pouziti obycejneho podtlaku s skrticim sroubem... Neni to ale uplne ono, a nedokonale spalovani nedela motoru zrovna nejlepe. Prestavba vyjde na cca 18 tis.
Ja mam cesky LOVTEC Tronic, ma prijemnou cenu a je to pomerne solidni vyrobek. Z jinych se da vybrat neco z Holandska (vetsinou kvalitni ale i drazsi systemy), nebo italske BRC, ktere ma sice lepe konstruovany reduktor, ale i vyssi cenu. u LOVTECu je vyhoda domaciho vyrobce a jde na to sehnat vsechno do posledniho sroubku.
Motory 1.6/100k, novejsi 1.6/75k i 2.0 maji slozitejsi motormanagementy a tam by se vic hodil vstrik plynu. Cenove zacina montaz na cca 30tis, takze je dobre potreba rozmyslet navratnost. LOVTEC vyrabi system Magic2, cenove vychazi prijemne a jsou s nim co vim dobre zkusenosti.
Co se tyce nakladu na udrzbu, tak by mela byt jednou rocne revize za nejakych 200Kc. Jednou za cca 40tis nebo dle potreby je potreba vymenit membrany v reduktoru(material cca 1000Kc), jednou za cas filtr plynu (cca 100Kc), to se vetsinou dela u revize. Jinak neni vice-mene zadny rozdil. Jak nekdo zminoval, nadrz ma platny atest na 10let, ale to je vec, ktera treba me moc netrapi... za 10let to auto mit uz asi nebudu )
Ja mam cesky LOVTEC Tronic, ma prijemnou cenu a je to pomerne solidni vyrobek. Z jinych se da vybrat neco z Holandska (vetsinou kvalitni ale i drazsi systemy), nebo italske BRC, ktere ma sice lepe konstruovany reduktor, ale i vyssi cenu. u LOVTECu je vyhoda domaciho vyrobce a jde na to sehnat vsechno do posledniho sroubku.
Motory 1.6/100k, novejsi 1.6/75k i 2.0 maji slozitejsi motormanagementy a tam by se vic hodil vstrik plynu. Cenove zacina montaz na cca 30tis, takze je dobre potreba rozmyslet navratnost. LOVTEC vyrabi system Magic2, cenove vychazi prijemne a jsou s nim co vim dobre zkusenosti.
Co se tyce nakladu na udrzbu, tak by mela byt jednou rocne revize za nejakych 200Kc. Jednou za cca 40tis nebo dle potreby je potreba vymenit membrany v reduktoru(material cca 1000Kc), jednou za cas filtr plynu (cca 100Kc), to se vetsinou dela u revize. Jinak neni vice-mene zadny rozdil. Jak nekdo zminoval, nadrz ma platny atest na 10let, ale to je vec, ktera treba me moc netrapi... za 10let to auto mit uz asi nebudu )
- Passta
- VWexpert
- Příspěvky: 3096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Tišnov, Deblín
- Kontaktovat uživatele:
Mám plyn v Passatu B3 1,8 monošpric a naprostá spokojenost. Auto jede stejně jak na benzín. A kdo neví, že mám plyn, tak nepozná. Ani při delším stání na slunci, nebo při jízdě není plyn cítit. A místo v kufru? Passat má 500l a nějakých 350 ještě zbývá. Spotřeba před zavedením bodovýho systému 9,5l(průměr). V zimě na trase Brno-Trutnov a zpět při dodržování rychlostních limitů jsem to udržel na 6litrech. Najezdím ročně tak 30-35 tisíc a na nákladech je to znát. Taky jsem dřív nebyl zastáncem LPG, ale ceny benzínu mě přesvědčili. Dojíždím do práce 35km a je rozdíl dát měsíčně 5táců za benzín nebo 3 za plyn.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Teplice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem o tom uvažoval.. ale nakonec jsem z toho ustoupil bo sekvenční vstřikování stji okolo 35-45tis podle výrobce....jine jsem am nemohl mít mam plastové saní a nikdo mi to tam nechtěl namontovat to levnější....
zase na druhou stranu ta sekvence je dobrá v tom že spotřena je 1:1 a výkon dolu nejde....nebo pokud chcete bezpečné auto na plyn tam zemní plyn tam jsou ty bomby dělane něja spešl že nebouchnou ale jen prasknou....a vyhoří ale pořizovací cena je někde okolo 80tis a čerpaček je málo....
zase na druhou stranu ta sekvence je dobrá v tom že spotřena je 1:1 a výkon dolu nejde....nebo pokud chcete bezpečné auto na plyn tam zemní plyn tam jsou ty bomby dělane něja spešl že nebouchnou ale jen prasknou....a vyhoří ale pořizovací cena je někde okolo 80tis a čerpaček je málo....
- mplic
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele: