Převodovka G1 a G2
Moderátor: lister
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka G1 a G2
Nebo ještě psal clubák v mém vláknu vyměnit jen páté kolečko , ale z jaké převodovky ??
díky
díky
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Převodovka G1 a G2
Na to už si asi budeš muset odpovědět sám....
Před cca dvěma roky jsem taky uvažoval o přehození převodovky, nebo výměně toho pátého převodu. Dokonce jsem si dělal i grafy, podle převodových poměrů pětky a diferenciálu, jakou rychlostí by to na tu pětku jelo při určitých otáčkách (ty grafy bych někde měl mít). Nasbíral jsem i tři převodovky, ale stejně zůstalo jenom u teorie. Zatím jsem dospěl pouze k tomu, že převodovka co mám (AUG) je poskládaná dobře, ale chtělo by to navíc přidat delší šestku a bylo by to přesně to pravé. Na tu pětku to teď totiž ještě je schopné normálně zrychlovat a i vyjet nějaký ten kopec. Když by se jenom vyměnily převody pětky za převody z 4T, tak by sice klesly otáčky při 90km/h o cca 500ot, ale už by se asi na tu pětku nedalo jezdit padesátkou po městě, moc by to nezrychlovalo a taky by byl velký přeskok mezi čtverkou a pětkou.
Dala by se asi vyměnit celá převodovka z toho GIII (např. z 2.0I, 85kW mi přijde taky dobře odstupňovaná), ale kdysi jsem se někde dočetl, že převodovka AUG by měla mít samosvor??? A je fakt, že když je auto zvednuté a zatočí se jedním předním kolem, tak to druhé se netočí opačně, jak je normální u klasických diferenciálů, ale stejným směrem.
U toho 16V by možná větší přeskok mezi tou čtverkou a pětkou nemusel tolik vadit. Prostě by ta pětka byl delší ekonomický převod na delší přesuny. Něco jako když byla čtyřstupňová převodovka GC a naprosto stejné převody, a přidanou dlouhou pětku, měla převodovka FF, která byla označovaná jako 4+E.
Před cca dvěma roky jsem taky uvažoval o přehození převodovky, nebo výměně toho pátého převodu. Dokonce jsem si dělal i grafy, podle převodových poměrů pětky a diferenciálu, jakou rychlostí by to na tu pětku jelo při určitých otáčkách (ty grafy bych někde měl mít). Nasbíral jsem i tři převodovky, ale stejně zůstalo jenom u teorie. Zatím jsem dospěl pouze k tomu, že převodovka co mám (AUG) je poskládaná dobře, ale chtělo by to navíc přidat delší šestku a bylo by to přesně to pravé. Na tu pětku to teď totiž ještě je schopné normálně zrychlovat a i vyjet nějaký ten kopec. Když by se jenom vyměnily převody pětky za převody z 4T, tak by sice klesly otáčky při 90km/h o cca 500ot, ale už by se asi na tu pětku nedalo jezdit padesátkou po městě, moc by to nezrychlovalo a taky by byl velký přeskok mezi čtverkou a pětkou.
Dala by se asi vyměnit celá převodovka z toho GIII (např. z 2.0I, 85kW mi přijde taky dobře odstupňovaná), ale kdysi jsem se někde dočetl, že převodovka AUG by měla mít samosvor??? A je fakt, že když je auto zvednuté a zatočí se jedním předním kolem, tak to druhé se netočí opačně, jak je normální u klasických diferenciálů, ale stejným směrem.
U toho 16V by možná větší přeskok mezi tou čtverkou a pětkou nemusel tolik vadit. Prostě by ta pětka byl delší ekonomický převod na delší přesuny. Něco jako když byla čtyřstupňová převodovka GC a naprosto stejné převody, a přidanou dlouhou pětku, měla převodovka FF, která byla označovaná jako 4+E.
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka G1 a G2
No upřímně , díky za info , já po městě budu jezdit tak 2% z celkových jízd které za rok možná najedu
Tak že mě nějak nevadí jak rychle to bude zrychlovat atp , spíš budu jezdít delší trasy , tak že spíš to vidím na tom , vyzkoušet to v reálu a prostě to zkoušet přehazovat .
Jinak jsem koukal do Etky a AUG je
Golf + Jetta US 89 - 91
Polo Classic 95 - 96
Golf Cabrio 89 - 93
Scirocco 89 - 92
Tak že jí sehnat možná bude trochu problém
*
Jinak pro porovnání by mohlo být dobré třeba toto :
Golf 2 4T
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf 1 FM:
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FM má na pětku : 0,912 , 4T má 0,745 a na čtyřku má : 0,909
Tak že defacto to co jedu ted na pětku FM bych u 4T měl cca jet na čtyřku , což by tak nevadilo , pětka by byla na dálnici
.
Tak že mě nějak nevadí jak rychle to bude zrychlovat atp , spíš budu jezdít delší trasy , tak že spíš to vidím na tom , vyzkoušet to v reálu a prostě to zkoušet přehazovat .
Jinak jsem koukal do Etky a AUG je
Golf + Jetta US 89 - 91
Polo Classic 95 - 96
Golf Cabrio 89 - 93
Scirocco 89 - 92
Tak že jí sehnat možná bude trochu problém
*
Jinak pro porovnání by mohlo být dobré třeba toto :
Golf 2 4T
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf 1 FM:
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FM má na pětku : 0,912 , 4T má 0,745 a na čtyřku má : 0,909
Tak že defacto to co jedu ted na pětku FM bych u 4T měl cca jet na čtyřku , což by tak nevadilo , pětka by byla na dálnici
.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Převodovka G1 a G2
Jenomže ty dvě převodovky nemají stejný stálý převod, takže to nejde jenom tak přímo porovnávat jednotlivé rychlosti, ale musíš si to přepočítat.
Jako rozumný kompromis mezi FM a 4T bych viděl FF, FN, FH, FJ....
Jako rozumný kompromis mezi FM a 4T bych viděl FF, FN, FH, FJ....
- Martin S.
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 07.04.2008 21:53
- Bydliště: Frýdlant
Re: Převodovka G1 a G2
To co tam mam je to samy co v G1, g2
Klasika + 100 mm unasece
Takže výměnná kus za kus
Já bych do jedničky nic extra dlouhýho necpal
Co ja pamatuju tak 4t by dala teoreticky přes 250..
A na co, ze jo. .
Já s 8mi ventilem kterém má dřív omezovac udělám 215 na pětku ( podle tachometru )
Si myslím že to je tak akorát
Klasika + 100 mm unasece
Takže výměnná kus za kus
Já bych do jedničky nic extra dlouhýho necpal
Co ja pamatuju tak 4t by dala teoreticky přes 250..
A na co, ze jo. .
Já s 8mi ventilem kterém má dřív omezovac udělám 215 na pětku ( podle tachometru )
Si myslím že to je tak akorát
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Převodovka G1 a G2
no to by sis moc nepomohl, jednak tyhle převodovky jsou o chlup kratší něž 4T (v podstatě stejný) dost starý a navíc nemají "samosvor"Peťas píše: Jako rozumný kompromis mezi FM a 4T bych viděl FF, FN, FH, FJ....
asi bych se podíval po nějaký mk3 1,6 100ps, nebo 2,0 8v, mám CHE (2,0 8v) a spokojenost.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka G1 a G2
Tak já nevím přesně , ale tak aspon 3tis otačeklister píše:možná bude jednodušší říct kolik chceš točit otáček při 130km/h a něco vybereme..
to Martin : 250 fakt nepojedu , teda né v jedničce
Co jsem četl na MK1 foru DE , tak jí davají taky a nebo 2Y
ta AUG má samosvor jak psal Petas ?? Koukal jsem že se sehnat dají , tak že by to taky nebyl problém.
Zítra ještě změřím ty unašeče a uvidím kolik tam má ta 4T
.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Převodovka G1 a G2
Tak jsem si vytáhnul ty moje starší propočty a máš pravdu, už jsem si to nepamatoval přesně.....lister píše:no to by sis moc nepomohl, jednak tyhle převodovky jsou o chlup kratší něž 4T (v podstatě stejný) dost starý a navíc nemají "samosvor"Peťas píše: Jako rozumný kompromis mezi FM a 4T bych viděl FF, FN, FH, FJ....
asi bych se podíval po nějaký mk3 1,6 100ps, nebo 2,0 8v, mám CHE (2,0 8v) a spokojenost.
No když se tak na to dívám, tak ta CHE, která se dávala např. do těch GIII, 2.0I (jak jsem psal), je tak nějak uprostřed mezi 4T a AUG:
na 5 st.
2000 ot.
AUG 64,22 km
CHE 70,56 km
4T 76,21 km
3000 ot.
AUG 96,33 km
CHE 105,84 km
4T 114,31 km
4000 ot.
AUG 128,44 km
CHE 141,12 km
4T 152,42 km
Jak je to doopravdy s těmi samosvory by mě taky zajímalo. Jak to má třeba ta CHE....
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka G1 a G2
Jestli to tedy dobře chápu , to druhé je rychlost jakou by to mělo při těch otáčkách že ??Peťas píše:
2000 ot.
AUG 64,22 km
CHE 70,56 km
4T 76,21 km
3000 ot.
AUG 96,33 km
CHE 105,84 km
4T 114,31 km
4000 ot.
AUG 128,44 km
CHE 141,12 km
4T 152,42 km
.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Převodovka G1 a G2
žádná sériová 020 nemá samosvor, někdy v polovině 80 let přidali inženýři od vw do diferáku bronzový konický kroužky a pružiny který mají vymezit vůli a snížit hlučnost, vedlejší efekt je, že se se obě kola točí ve vzduchu stejným směrem, ale samosvor to není.
podle mýho kalkulátoru, jede FM s 165/35r17 ve 3000 na jednotlivý kvalty:
23 38 55 70 87
na omezovač v 6800
52 85 125 160 198
4T se 165/35r17 3000
24 43 66 93 113
4T se 165/35r17 6800
55 98 149 210 257
FM s 0,75 (4T) pětkou pojede ve 3000 107km/h
FM s 0,71 (FF) pštkou pojede ve 3000 112km/h
delší pětka už není, takže to bude chtít delší stálej převod, nebo vyšší profil pneu
podle mýho kalkulátoru, jede FM s 165/35r17 ve 3000 na jednotlivý kvalty:
23 38 55 70 87
na omezovač v 6800
52 85 125 160 198
4T se 165/35r17 3000
24 43 66 93 113
4T se 165/35r17 6800
55 98 149 210 257
FM s 0,75 (4T) pětkou pojede ve 3000 107km/h
FM s 0,71 (FF) pštkou pojede ve 3000 112km/h
delší pětka už není, takže to bude chtít delší stálej převod, nebo vyšší profil pneu
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka G1 a G2
hmmm dobrá laborace
Tak že zítra změřím unašeče kolik mají na té 4T a pak se bude když tak shnánět jiná nebo se možná o trošku zvýší profil pneu
Moc děkuji
.
Tak že zítra změřím unašeče kolik mají na té 4T a pak se bude když tak shnánět jiná nebo se možná o trošku zvýší profil pneu
Moc děkuji
.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Převodovka G1 a G2
Ty na to máš nějaký prográmek?lister píše:podle mýho kalkulátoru....
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Převodovka G1 a G2
si piš
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Převodovka G1 a G2
je to tabulka ve formátu OpenOffice, v druhým řádku se vyplní průměr disku, šířka pneu, index a otáčky.
- Přílohy
-
- přev.zip
- (21.88 KiB) Staženo 179 x
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Převodovka G1 a G2
A já se s tím počítám podle nějakého vzorečku......
Dík.
Dík.