Má někdo představu, jak moc velký oj*b je vymontovat pedálovou konzoli? Urval se mi držák spojkového lanka, tak ji musím dostat ven, aby se to mohlo přivařit.
Co jsem se tak díval, tak ta konzole drží snad jenom na třech šroubech, kdy matky jsou v motoru, ale tam zavazí táhlo od posilovače řízení. Takže předpokládám demontáž, nebo aspoň povolení a odsunutí posilovače řízení. Potom je v té konzoli ještě uchycená trubka od volantové tyče - tam to ale vypadá, že je zajištěná jenom nějakým plechem, který by mohl jít odcvaknout a mohlo by to z té tyče jít vysunout.
Uvítám každou radu, jak na to.
Pedálová konzole demontáž / výměna
Moderátor: lister
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Pedálová konzole demontáž / výměna
už je to nějakjej pátek co jsem to dělal..
3 matky pod konzolí posilovače brzd, přístup hroznej ale není potřeba demontovat posilovač a hl.válec z auta.
volantová tyč je zajištěná plechem, ten jde sice vycvaknout, ale volantová tyč bude překážet, takže musí ven.
tím se dostáváme ke šroubům který drží volantovou tyč, etka je nazývá "šroub s trhací hlavou" takže příjde na řadu vrtání, řezání nebo sekání ,dle vkusu každého soudruha.
3 matky pod konzolí posilovače brzd, přístup hroznej ale není potřeba demontovat posilovač a hl.válec z auta.
volantová tyč je zajištěná plechem, ten jde sice vycvaknout, ale volantová tyč bude překážet, takže musí ven.
tím se dostáváme ke šroubům který drží volantovou tyč, etka je nazývá "šroub s trhací hlavou" takže příjde na řadu vrtání, řezání nebo sekání ,dle vkusu každého soudruha.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Pedálová konzole demontáž / výměna
S tím sloupkem jsi mě moc nepotěšil.......
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Pedálová konzole demontáž / výměna
Tak jsem se, teď v pátek, konečně pustil do výměny té pedálové konzoly.....
Přístup k matkám co ji drží v motorovém prostoru je opravdu příšerný. Drbal jsem se s tím hodně dlouho, ale povedlo se. Sice se při tom trochu natrhnula ta ochranná manžeta mezi posilovačem a konzolí, ale naštěstí to bylo jenom trochu a pár kapek vteřiňáku to vyřešilo.
Volantová tyč ven nemusela, jde to z ní "vykroutit". Kdybych si sundal, ještě na autě, pedál spojky, asi by to bylo ještě o trochu jednodušší. Zpátky už to ale bylo horší, protože na volantové tyči je takový plastový kroužek s osazením, který se musí do pedálové konzoly správně nasadit. Nakonec se povedlo..... Časově to ale asi vyšlo nastejno, jako když by se ta volantová tyč sundala, protože jsem to pod volantem stejně všechno odstrojil a to vč. té "traverzy" pod palubovkou co tam mají Cabria (takže ven musel i středový tunel). V podstatě už mi stačilo jenom vyndat ty zalamovací šrouby a volantová tyč by byla volná. Kdyby se ta "traverza" nesundávala, ušetřilo by to celkem dost času. Ale zase by tam bylo o poznání míň místa a možná by tam na vyndání té pedálové konzoly nebylo ani dost místa (to už ale teď zkoušet nebudu.
Nová (druhá) konzola byla už předem připravená a držák lanka spojky patřičně vyztužen, takže k prasknutí tady už určitě nedojde - znovu bych to absolvovat nechtěl. Na vymontované původní konzoli jsem zjistil i příčinu prasknutí. Svár na držáku lanka spojky byl špatný a necelá polovina sváru nedržela - a ten zbytek to už po těch letech prostě nezvládnul.....
Přístup k matkám co ji drží v motorovém prostoru je opravdu příšerný. Drbal jsem se s tím hodně dlouho, ale povedlo se. Sice se při tom trochu natrhnula ta ochranná manžeta mezi posilovačem a konzolí, ale naštěstí to bylo jenom trochu a pár kapek vteřiňáku to vyřešilo.
Volantová tyč ven nemusela, jde to z ní "vykroutit". Kdybych si sundal, ještě na autě, pedál spojky, asi by to bylo ještě o trochu jednodušší. Zpátky už to ale bylo horší, protože na volantové tyči je takový plastový kroužek s osazením, který se musí do pedálové konzoly správně nasadit. Nakonec se povedlo..... Časově to ale asi vyšlo nastejno, jako když by se ta volantová tyč sundala, protože jsem to pod volantem stejně všechno odstrojil a to vč. té "traverzy" pod palubovkou co tam mají Cabria (takže ven musel i středový tunel). V podstatě už mi stačilo jenom vyndat ty zalamovací šrouby a volantová tyč by byla volná. Kdyby se ta "traverza" nesundávala, ušetřilo by to celkem dost času. Ale zase by tam bylo o poznání míň místa a možná by tam na vyndání té pedálové konzoly nebylo ani dost místa (to už ale teď zkoušet nebudu.
Nová (druhá) konzola byla už předem připravená a držák lanka spojky patřičně vyztužen, takže k prasknutí tady už určitě nedojde - znovu bych to absolvovat nechtěl. Na vymontované původní konzoli jsem zjistil i příčinu prasknutí. Svár na držáku lanka spojky byl špatný a necelá polovina sváru nedržela - a ten zbytek to už po těch letech prostě nezvládnul.....