Mám dotaz na více informované
Mám 1,5 benzín r.83 a zajímá mě jestli se dají dát vzadu místo bubnů kotouče, třeba z dvojky (jasné že včetně třmenů)
Díky
zadní kotouče
Moderátor: lister
- funkubo
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
jedinej problém se kterým se můžeš potkat je přebržděnej zadek, jinak tam pasujou kotoruče z G2, 3, pasata B3, 4 a vůbec všeho co VW v tý době dělal...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
protože se to řeší pořád dokola, tak to tady popíšu, přidám obrázky a budu doufat ,že už nikdo nezaloží další diskuzi na toto téma
takže asi takhle: není potřeba měnit celou nápravu, je to zbytečný a navíc nikdo nepozná od oka jestli je náprava OK nebo je ohnutá (ona moc nepotřehnbuje, stačí zatáhnou ručku, smyk do obrubníku a je to...), takže je lepší si nechat svou nápravu.
demonotáž bubnů:
zvednout auto, sundat kolo, sklepnout kladívkem víčko z náboje, vytáhnout závlačku, vyšroubovat matku, sundat buben, vyházet pakny a všechno kolem, povolit brzdovou trubku v prasátku, když to nepůjde uříznout a povolit spoj trubka na nápravě-hadice, když to nepůjde povolit spoj na druhý straně hadice (a tak dál až k hlavnímu válci , nakonec vyšroubovat 4 šrouby který drží štít brzdy a čep na nápravě.
takhle nějak by to mělo vypadat.
úpravy nápravy : (hotovej Mácha )
když soudruzi z NDR svařili nápravu museli pomocí nějakýho připravku vyfrézovat plochy pro montáž čepů, ale protože nefrézovali celou plochu, vznikla na nápravě hrana, která čepům pro bubny navadí, ale s čepama pro kotouč může být problém. hrana je dobře vidět na první fotce.
tady je vidět jak čep "leží" ne hraně, tím se rozhodí odklon i sbíhavost.
proto je potřeba část hrany obrousit.
další úpravy spočívají v navaření držáku pro hadici/trubku a v případě použití novějšího provedení brzdičů (G4,octavia a spol) je potřeba vyříznout kousek nápravy.
typy brzdičů :
takhle vyadá tzv. "novější typ brzdiče" má hadici připojenou průtočným šroubem (kterej právě koliduje s nápravou, proto se kus řeže), a má ovládání ruční brzdy otočný v ose pístku, je všeobecně považovanej za bezproblémovej, bývá buď litinovej nebo hliníkovej, hliníkovej (na fotce) má kvůli zpevnění žebrování, který vylučuje použití s 13" kolama
starší provedení brzdiče (G2,3 a spol) má oládání ručky otočný kolmo k ose pístku, sere se, dělá se jen v litině, pístky buď 36 nebo 38mm.
montáž :
na nápravu se přišroubuje čep kola s krycím plechem, 4ma šroubama M10, 60Nm, pak se na čep narazí plechová krytka gufera, potom se nasadí kotouč s vnitřním ložiskem (naplněným vazelínou) a guferem, pak se z venku nasadí druhý ložisko, podložka a matka, matka se utáhuje tak aby bylo možný pohnout s podložkou mezi matkou a ložiskem, pak se na matku dá zajišťovací korunka a zajistí se závlačkou nakone se narazí víčko. dál se našroubuje "držák destiček" s vodícíma čepama, 2ma šroubama M10x1 s imbusem (65Nm), do něj se dají destičky a nakonec se nasadí brzdiče, srouby M8 kterejma jsou přišroubovaný vodící čepy ,by se měli měnit, ale jde to i se starejma
dál zbývá propojit hydrauliku, to snad nemusím popisovat, snad jen že hadice se dají koupit (objednat) a trubky se dají použít ze škody 120-felina (mají stejný závity) takže stačí vybrat podle délky a naohýbat podle potřeby.
ještě lana - lana pro bubny se nedají použít, takže buď si sehnat lana pro kotoučový scirocco, nebo zkombinovat lanovody G2 gti a ocelový lanko v metráži s šroubovacíma koncovkama (z baumaxu
jak vyřešit přebržďenej zadek :
nejjednodušeji pomocí regulačních ventilů z feliny, jsou potřeba 2 , cena do 300,- za kus, dají se našroubovat do hl. válce (do okruhu zadních brzd) nebo kamkoliv po cestě k zadním brzdám. na obrázku je ventil s redukcí (samice/samice) která umožňuje vložení ventilu mezi 2 trubičky.
pokud je v autě zátěžovej regulátor, tak vyhodit, pod kobercem vedle sedaček je na obou stranách jakejsi bazmek, tak ten taky vyhodit, na jeho místo přijde právě regulační ventil s redukcí a od něj se natáhne trubička k hadici mezi kastlí a nápravou.
nějaký dotazy ?
takže asi takhle: není potřeba měnit celou nápravu, je to zbytečný a navíc nikdo nepozná od oka jestli je náprava OK nebo je ohnutá (ona moc nepotřehnbuje, stačí zatáhnou ručku, smyk do obrubníku a je to...), takže je lepší si nechat svou nápravu.
demonotáž bubnů:
zvednout auto, sundat kolo, sklepnout kladívkem víčko z náboje, vytáhnout závlačku, vyšroubovat matku, sundat buben, vyházet pakny a všechno kolem, povolit brzdovou trubku v prasátku, když to nepůjde uříznout a povolit spoj trubka na nápravě-hadice, když to nepůjde povolit spoj na druhý straně hadice (a tak dál až k hlavnímu válci , nakonec vyšroubovat 4 šrouby který drží štít brzdy a čep na nápravě.
takhle nějak by to mělo vypadat.
úpravy nápravy : (hotovej Mácha )
když soudruzi z NDR svařili nápravu museli pomocí nějakýho připravku vyfrézovat plochy pro montáž čepů, ale protože nefrézovali celou plochu, vznikla na nápravě hrana, která čepům pro bubny navadí, ale s čepama pro kotouč může být problém. hrana je dobře vidět na první fotce.
tady je vidět jak čep "leží" ne hraně, tím se rozhodí odklon i sbíhavost.
proto je potřeba část hrany obrousit.
další úpravy spočívají v navaření držáku pro hadici/trubku a v případě použití novějšího provedení brzdičů (G4,octavia a spol) je potřeba vyříznout kousek nápravy.
typy brzdičů :
takhle vyadá tzv. "novější typ brzdiče" má hadici připojenou průtočným šroubem (kterej právě koliduje s nápravou, proto se kus řeže), a má ovládání ruční brzdy otočný v ose pístku, je všeobecně považovanej za bezproblémovej, bývá buď litinovej nebo hliníkovej, hliníkovej (na fotce) má kvůli zpevnění žebrování, který vylučuje použití s 13" kolama
starší provedení brzdiče (G2,3 a spol) má oládání ručky otočný kolmo k ose pístku, sere se, dělá se jen v litině, pístky buď 36 nebo 38mm.
montáž :
na nápravu se přišroubuje čep kola s krycím plechem, 4ma šroubama M10, 60Nm, pak se na čep narazí plechová krytka gufera, potom se nasadí kotouč s vnitřním ložiskem (naplněným vazelínou) a guferem, pak se z venku nasadí druhý ložisko, podložka a matka, matka se utáhuje tak aby bylo možný pohnout s podložkou mezi matkou a ložiskem, pak se na matku dá zajišťovací korunka a zajistí se závlačkou nakone se narazí víčko. dál se našroubuje "držák destiček" s vodícíma čepama, 2ma šroubama M10x1 s imbusem (65Nm), do něj se dají destičky a nakonec se nasadí brzdiče, srouby M8 kterejma jsou přišroubovaný vodící čepy ,by se měli měnit, ale jde to i se starejma
dál zbývá propojit hydrauliku, to snad nemusím popisovat, snad jen že hadice se dají koupit (objednat) a trubky se dají použít ze škody 120-felina (mají stejný závity) takže stačí vybrat podle délky a naohýbat podle potřeby.
ještě lana - lana pro bubny se nedají použít, takže buď si sehnat lana pro kotoučový scirocco, nebo zkombinovat lanovody G2 gti a ocelový lanko v metráži s šroubovacíma koncovkama (z baumaxu
jak vyřešit přebržďenej zadek :
nejjednodušeji pomocí regulačních ventilů z feliny, jsou potřeba 2 , cena do 300,- za kus, dají se našroubovat do hl. válce (do okruhu zadních brzd) nebo kamkoliv po cestě k zadním brzdám. na obrázku je ventil s redukcí (samice/samice) která umožňuje vložení ventilu mezi 2 trubičky.
pokud je v autě zátěžovej regulátor, tak vyhodit, pod kobercem vedle sedaček je na obou stranách jakejsi bazmek, tak ten taky vyhodit, na jeho místo přijde právě regulační ventil s redukcí a od něj se natáhne trubička k hadici mezi kastlí a nápravou.
nějaký dotazy ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- VWendys
- Závodník
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: South Bohemia ale srdcem stále Pražák
- Kontaktovat uživatele:
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
je to jednoduchý , do určitýho roku výroby jsou brzdový trubky pro zadní kola tažený po obou stranách kolem prahu uvnitř auta (pod kobercem), auta se zátěžákem mají ty trubky přerušený a mezi nima na každý straně ventil kterej je dost podobnej tomu feliňáckýmu.
novější auto mají trubky pod autem a ty ventily v motorovým prostoru.
auta bez zátěžáku nemají žádný ventily.
starší provedení : ono není vidět dělení těch trubek, ale ja tam půltrubka 6a a ventil 10+11
novější provedení:
novější auto mají trubky pod autem a ty ventily v motorovým prostoru.
auta bez zátěžáku nemají žádný ventily.
starší provedení : ono není vidět dělení těch trubek, ale ja tam půltrubka 6a a ventil 10+11
novější provedení:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- VWendys
- Závodník
- Příspěvky: 546
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: South Bohemia ale srdcem stále Pražák
- Kontaktovat uživatele: