zadní kotouče

kola, brzdy, podvozek, převodovka a spojka

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Nymburk

zadní kotouče

Příspěvek od Mav »

Mám dotaz na více informované :)
Mám 1,5 benzín r.83 a zajímá mě jestli se dají dát vzadu místo bubnů kotouče, třeba z dvojky (jasné že včetně třmenů)
Díky

Uživatelský avatar
funkubo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od funkubo »

potvrdenu mam takuto vec. VW golf 1 cabriolet do zadu sadnu kotucez z VW scirocco 16v bez uprav.

z dvojky viem ze je to problem, skus skor hladat v komponentoch scirocco, tie podvozky su rovnake.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

jedinej problém se kterým se můžeš potkat je přebržděnej zadek, jinak tam pasujou kotoruče z G2, 3, pasata B3, 4 a vůbec všeho co VW v tý době dělal...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

protože se to řeší pořád dokola, tak to tady popíšu, přidám obrázky a budu doufat ,že už nikdo nezaloží další diskuzi na toto téma :wink:

takže asi takhle: není potřeba měnit celou nápravu, je to zbytečný a navíc nikdo nepozná od oka jestli je náprava OK nebo je ohnutá (ona moc nepotřehnbuje, stačí zatáhnou ručku, smyk do obrubníku a je to...), takže je lepší si nechat svou nápravu.

demonotáž bubnů:
zvednout auto, sundat kolo, sklepnout kladívkem víčko z náboje, vytáhnout závlačku, vyšroubovat matku, sundat buben, vyházet pakny a všechno kolem, povolit brzdovou trubku v prasátku, když to nepůjde uříznout a povolit spoj trubka na nápravě-hadice, když to nepůjde povolit spoj na druhý straně hadice (a tak dál až k hlavnímu válci :wink:, nakonec vyšroubovat 4 šrouby který drží štít brzdy a čep na nápravě.

Obrázek
takhle nějak by to mělo vypadat.

úpravy nápravy : (hotovej Mácha :wink:)
když soudruzi z NDR svařili nápravu museli pomocí nějakýho připravku vyfrézovat plochy pro montáž čepů, ale protože nefrézovali celou plochu, vznikla na nápravě hrana, která čepům pro bubny navadí, ale s čepama pro kotouč může být problém. hrana je dobře vidět na první fotce.

Obrázek
tady je vidět jak čep "leží" ne hraně, tím se rozhodí odklon i sbíhavost.

Obrázek
proto je potřeba část hrany obrousit.

Obrázek
další úpravy spočívají v navaření držáku pro hadici/trubku a v případě použití novějšího provedení brzdičů (G4,octavia a spol) je potřeba vyříznout kousek nápravy.

typy brzdičů :

Obrázek
takhle vyadá tzv. "novější typ brzdiče" má hadici připojenou průtočným šroubem (kterej právě koliduje s nápravou, proto se kus řeže), a má ovládání ruční brzdy otočný v ose pístku, je všeobecně považovanej za bezproblémovej, bývá buď litinovej nebo hliníkovej, hliníkovej (na fotce) má kvůli zpevnění žebrování, který vylučuje použití s 13" kolama

Obrázek
starší provedení brzdiče (G2,3 a spol) má oládání ručky otočný kolmo k ose pístku, sere se, dělá se jen v litině, pístky buď 36 nebo 38mm.

montáž :
na nápravu se přišroubuje čep kola s krycím plechem, 4ma šroubama M10, 60Nm, pak se na čep narazí plechová krytka gufera, potom se nasadí kotouč s vnitřním ložiskem (naplněným vazelínou) a guferem, pak se z venku nasadí druhý ložisko, podložka a matka, matka se utáhuje tak aby bylo možný pohnout s podložkou mezi matkou a ložiskem, pak se na matku dá zajišťovací korunka a zajistí se závlačkou nakone se narazí víčko. dál se našroubuje "držák destiček" s vodícíma čepama, 2ma šroubama M10x1 s imbusem (65Nm), do něj se dají destičky a nakonec se nasadí brzdiče, srouby M8 kterejma jsou přišroubovaný vodící čepy ,by se měli měnit, ale jde to i se starejma :wink:
dál zbývá propojit hydrauliku, to snad nemusím popisovat, snad jen že hadice se dají koupit (objednat) a trubky se dají použít ze škody 120-felina (mají stejný závity) takže stačí vybrat podle délky a naohýbat podle potřeby.
ještě lana - lana pro bubny se nedají použít, takže buď si sehnat lana pro kotoučový scirocco, nebo zkombinovat lanovody G2 gti a ocelový lanko v metráži s šroubovacíma koncovkama (z baumaxu :wink:

jak vyřešit přebržďenej zadek :

Obrázek
nejjednodušeji pomocí regulačních ventilů z feliny, jsou potřeba 2 , cena do 300,- za kus, dají se našroubovat do hl. válce (do okruhu zadních brzd) nebo kamkoliv po cestě k zadním brzdám. na obrázku je ventil s redukcí (samice/samice) která umožňuje vložení ventilu mezi 2 trubičky.
pokud je v autě zátěžovej regulátor, tak vyhodit, pod kobercem vedle sedaček je na obou stranách jakejsi bazmek, tak ten taky vyhodit, na jeho místo přijde právě regulační ventil s redukcí a od něj se natáhne trubička k hadici mezi kastlí a nápravou.

nějaký dotazy ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
VWendys
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: South Bohemia ale srdcem stále Pražák
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VWendys »

jen by mě zajímalo,jakej bazmek máš na mysli,kde pod kobercema,brzdový trubky vedou pod autem,pokud se nepletu,ale jestli je to jinak,rád se přiučím,než udělám nějakou hovadinu....

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

je to jednoduchý , do určitýho roku výroby jsou brzdový trubky pro zadní kola tažený po obou stranách kolem prahu uvnitř auta (pod kobercem), auta se zátěžákem mají ty trubky přerušený a mezi nima na každý straně ventil kterej je dost podobnej tomu feliňáckýmu.
novější auto mají trubky pod autem a ty ventily v motorovým prostoru.
auta bez zátěžáku nemají žádný ventily.

starší provedení : ono není vidět dělení těch trubek, ale ja tam půltrubka 6a a ventil 10+11
Obrázek

novější provedení:
Obrázek
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
VWendys
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: South Bohemia ale srdcem stále Pražák
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VWendys »

jj,díky,jak říkám,nejsem vševědoucí,a hubu mám na to abych se zeptal.

Odpovědět

Zpět na „Mechanika“