Převodovka G1 Výměna oleje???
Moderátor: lister
- Kundoš
- Jezdec
- Příspěvky: 235
- Registrován: 18.01.2008 12:23
- Kontaktovat uživatele:
Převodovka G1 Výměna oleje???
Ahoj. Možná hloupá otázka,možná to tu někde je...ale nenašel jsem a vážně to nevím. Jak je to s výměnou oleje u převodovky G1 1,6D pětikvalt. Je tam už stálá náplň? Popřípadě jak často měnit a jakej nejlepší olej... Chodí mě lehce,vše je zatím v normálu,ale hloupýmu napověz.. Díky.
- Marus
- Jezdec
- Příspěvky: 405
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: skoro Jablonec nad Nisou
Re: Převodovka G1 Výměna oleje???
Já měnil,protože jí tam bylo už málo a dával jsem tam olej do automatických převodovek-je řidší než minerál a syntetika mi připadla drahá.(navíc mi to poradil maník ,který opravuje převodovky a myslím,že tomu rozumí )
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Převodovka G1 Výměna oleje???
já bych tam dal,to co tam patří a určitě bych se nebál minerálu,naopak bych ho doporučil do staré převodovky. Takže jakýkoliv olej třeba EP80W splňující normu GL-4,množství 1.8-2.0L
Olej do automatu ti řekl asi proto,že ho měl někde po ruce,už jsem to slyšel,ale pak ty převodovky hrčí a synchrony nestíhají a pak se člověk diví,že tam kvedlá 2,3 přes zuby.
Olej do automatu ti řekl asi proto,že ho měl někde po ruce,už jsem to slyšel,ale pak ty převodovky hrčí a synchrony nestíhají a pak se člověk diví,že tam kvedlá 2,3 přes zuby.
- Marus
- Jezdec
- Příspěvky: 405
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: skoro Jablonec nad Nisou
Re: Převodovka G1 Výměna oleje???
S minerálem jsem měl malinko problémy v zimě při řazení pětky,ale jinak v poho.A jinak ten týpek staví závodní převodovky a rozhodně nemá zapotřebí brát to co je po ruce.Na závodech jezdím vpodstatě jen 1-2-3 už 4roky s jednou převodovkou ,jezdím s ní i v normálním provozu každej den do práce a zatím je OK
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Převodovka G1 Výměna oleje???
olej v převodovce se nemění každý rok,vydrží tam celou věčnost a jsou tam jenom dva litry,takže i kdyby tam chtěl někdo plnou syntetiku (což nedoporučuju do staré vyběhané převodovky s vůlema) tak si těch max 200kč připlatím a nebudu tam lít přece olej do serva.Nevím kde na to přišel ten mechanik,že je to lepší,kdyby to byla pravda,tak by asi předběhl všechny výrobce olejů ve vývoji . Ale nikomu v tom nebráním
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Převodovka G1 Výměna oleje???
Asi mrtvé téma, ale třeba to někomu pomůže.
Měnil jsem převodový olej v Mk1 Cabriu. Dohromady s repasí a vyčištěním řadícího mechanismu to znatelně zlepšilo řazení.
Nicméně jádro mého příspěvku je spíš princip doplnění oleje pro převodovku 020. Na globálních fórech a webech jsou spekulace, že do roku 09/1987 se tam plnícím otvorem vejde jen 1,5l oleje a zbylých 0,5l se tam musí dostat jinak (klasik - jiný náklon motoru,opakující se chyba inženýrů VW). K tomu ale dodávají, že se to týká jen Mk2 a jedniček Cabrio nebo Scirocca ne. Nicméně není tomu tak - aspoň ne v mém případě a po nalití 1,5l začal olej vytékat, tak jsem to přizvednul a dolil zbylých půl litru (samozřejmě po řádném vykapání).
Technické info
Motor: 1.8 EX (je z Mk2 ale v tovární zástavbě)
Převodovka: kód 4T, typ 020 (vyrobena 23.9.1985)
Použitý olej: 2l G060726A2 (předepsáno Etkou)
Můj závěr - kdo má v autě na bázi jedničky už z fabriky motor z dvojky a přitom to není modelový rok 1987 (prý se plnící otvor přesouval o 7mm vejš), tak ten ať si na výměnu oleje připraví zvedák nebo ať pak sundá náhon tachometru a leje to tudy.
Měnil jsem převodový olej v Mk1 Cabriu. Dohromady s repasí a vyčištěním řadícího mechanismu to znatelně zlepšilo řazení.
Nicméně jádro mého příspěvku je spíš princip doplnění oleje pro převodovku 020. Na globálních fórech a webech jsou spekulace, že do roku 09/1987 se tam plnícím otvorem vejde jen 1,5l oleje a zbylých 0,5l se tam musí dostat jinak (klasik - jiný náklon motoru,opakující se chyba inženýrů VW). K tomu ale dodávají, že se to týká jen Mk2 a jedniček Cabrio nebo Scirocca ne. Nicméně není tomu tak - aspoň ne v mém případě a po nalití 1,5l začal olej vytékat, tak jsem to přizvednul a dolil zbylých půl litru (samozřejmě po řádném vykapání).
Technické info
Motor: 1.8 EX (je z Mk2 ale v tovární zástavbě)
Převodovka: kód 4T, typ 020 (vyrobena 23.9.1985)
Použitý olej: 2l G060726A2 (předepsáno Etkou)
Můj závěr - kdo má v autě na bázi jedničky už z fabriky motor z dvojky a přitom to není modelový rok 1987 (prý se plnící otvor přesouval o 7mm vejš), tak ten ať si na výměnu oleje připraví zvedák nebo ať pak sundá náhon tachometru a leje to tudy.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V