Ahoj,
během pár km v mém cabriu jsem narazila na pár problémů, které bych ráda vyřešila. Tak jestli mi třeba někdo z vás poradí, co tím?
- nejspíš mi teče do pojistkové skříňky, mechanik mi říkal, že tam je voda a mám nazelenalé kontakty u pojistek. Tak to vysuším, kontakty očistím a prostříknu kontaktorem. Musím zjistit kudy mi tam teče. Nějaký typ, kudyma se tam voda dostává?
- občas se mi stane, že když chci chcípnout auto, vypnu zapalování, vytáhnu klíček, ale motor nechcípne ...může to být zapříčiněno tou vodou v elektrice?
- při ohřátém motoru mi při jízdě mi občas začne blikat kontrolka mazání (zatím se mi to stalo jen 1x) může být načaté olejové čerpadlo (olej je nový a nalitý po max), ale jak zjistím, že je to opravdu tím čerpdlem? abych ho zbytečně nekupovala?
- stává se mi, že nejdou budíky...stačí rána do palubky a rozběhnou se viděla bych to na nějaký kontakt nebo to může být také zapříčiněnou tou vodou v elektrice??
No je to staré auto a přítel autům moc nerozmí, co se týče motorů a elektriky, tak se ptám vás
Problém v elektrice, mazání, budíky
Moderátor: lister
- x-t.y.n.a
- Profík
- Příspěvky: 1102
- Registrován: 25.11.2010 14:23
- Bydliště: Louny
Problém v elektrice, mazání, budíky
IV http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=191333" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
- x-t.y.n.a
- Profík
- Příspěvky: 1102
- Registrován: 25.11.2010 14:23
- Bydliště: Louny
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
kluci nikdo nic?
Včera jsem byla na projížďce cca 140km a zase mi začala blikat a křičet kontrolka mazání. Olej je na max, začalo to dělat při prudkém stoupání (výlet do hor), při ubrání plynu kontrolka zhasla, mám z toho celkem strach. Nenapadá vás čím by to mohlo být?
Včera jsem byla na projížďce cca 140km a zase mi začala blikat a křičet kontrolka mazání. Olej je na max, začalo to dělat při prudkém stoupání (výlet do hor), při ubrání plynu kontrolka zhasla, mám z toho celkem strach. Nenapadá vás čím by to mohlo být?
IV http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=191333" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
- areka
- VWjunior
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
Proměř si dráty mezi čidly a přístrojovkou. Je možné že jsou dráty již stářím spuchřelé (zoxidované) a při akceleraci drží jen na izolaci.
- x-t.y.n.a
- Profík
- Příspěvky: 1102
- Registrován: 25.11.2010 14:23
- Bydliště: Louny
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
no byla bych ráda, kdyby se jednalo "jen" o závadu el.charakteru no uvidíme, zkusím to nechat přeměřit. Ještě mě napadlo olejové čerpadlo, ale dle budíků funguje.areka píše:Proměř si dráty mezi čidly a přístrojovkou. Je možné že jsou dráty již stářím spuchřelé (zoxidované) a při akceleraci drží jen na izolaci.
IV http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=191333" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
dle bzučáku to zas vypadá že je někde problém...x-t.y.n.a píše: Ještě mě napadlo olejové čerpadlo, ale dle budíků funguje.
součástí budíků je tzv. "řídící jednotka dynamické kontroly tlaku oleje" aby byla tahle jednotka spokojená potřebuje při otáčkách nad 2000 tlak oleje nad 2 bary, jinak bzučí a bliká.
otáčky bere z indukčky stejně jako otáčkoměr.
ke snímání tlaku oleje používá bílý čidlo na motoru.
čidlo je v klidu rozpojený, při tlaku 1,8baru se kontakt na čidle spojí s kostrou, podle toho jednotka pozná že je tlak OK.
když je přerušený vedení mezi čidlem a budíkama, jednotka si myslí, že není tlak a nad 2000 otáček bzučí.
když jedeš do prudkýho kopce, olej se přehřívá, řídne a není schopnej udělat potřebenej tlak = bzučák
když ubereš plyn, a otáčky klesnou pod 2000, bzučák vypne, protože pod 2000 už je mu jedno jakej je tlak..
takže kontrola drátů a tlaku oleje (vw požaduje 2 bary ve 2000 otáčkách při 80°C)
možné řešení nízkého tlaku oleje:
1. ukostřit trvale drát od čidla - je to nejrychlejší a nejlevnější, vhodné při prodeji auta
2. vyměnit olej za nějakej hustší 10w60 nebo 15w50 - tyhle oleje neřídnou tak rychle s rostoucí teplotou a tak udrží tlak.
3. vyměnit olejovou pumpu a šálky
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- x-t.y.n.a
- Profík
- Příspěvky: 1102
- Registrován: 25.11.2010 14:23
- Bydliště: Louny
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
lister: super moc díky za rady a informace, děje se to přesně jak uvádíš. Zkusím dát tedy hustější olej a uvidím, jestli si ještě zabzučí, tak koupím raději nový čerpadlo.
Je vidět, že tomu fakt rozumíš
Koupím tedy olej 10w60 nebo 15w50 a norma oleje by měla být 500.00? nebo může být i jiná?
Nebo mohl bys mi poslat odkaz přímo na olej, který mám koupit?
Je vidět, že tomu fakt rozumíš
Koupím tedy olej 10w60 nebo 15w50 a norma oleje by měla být 500.00? nebo může být i jiná?
Nebo mohl bys mi poslat odkaz přímo na olej, který mám koupit?
IV http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=191333" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
http://maziva.heureka.cz/castrol-edge-10w-60-1l/" onclick="window.open(this.href);return false;
já používám tenhle olej, plní normy vw 501 01 a 505 00 a je dobrej i pro bmw, tak není co řešit
každopádně by bylo dobrý prvně zkontrolovat tu elektriku a tlak je li to možný, no a při výměně oleje bych sundal vanu a podíval se jak to pod ní vypadá - částečky kovu nebo špony na dně vany, vůle ojnic atd.
já používám tenhle olej, plní normy vw 501 01 a 505 00 a je dobrej i pro bmw, tak není co řešit
každopádně by bylo dobrý prvně zkontrolovat tu elektriku a tlak je li to možný, no a při výměně oleje bych sundal vanu a podíval se jak to pod ní vypadá - částečky kovu nebo špony na dně vany, vůle ojnic atd.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- x-t.y.n.a
- Profík
- Příspěvky: 1102
- Registrován: 25.11.2010 14:23
- Bydliště: Louny
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
ok, děkuji. Při výměně oleje zároveň budeme měnit těsnění pod olejovou vanou, tak se podíváme, jestli tam něco najdeme, doufám, že vše bude v pořádku, i když co čekat od starého auta.lister píše:http://maziva.heureka.cz/castrol-edge-10w-60-1l/
já používám tenhle olej, plní normy vw 501 01 a 505 00 a je dobrej i pro bmw, tak není co řešit
každopádně by bylo dobrý prvně zkontrolovat tu elektriku a tlak je li to možný, no a při výměně oleje bych sundal vanu a podíval se jak to pod ní vypadá - částečky kovu nebo špony na dně vany, vůle ojnic atd.
IV http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=191333" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Problém v elektrice, mazání, budíky
Vzhledem k tomu, že máš problémy s tou elektrikou budíků, tak bych začal hledat chybu tam. Ideální by bylo, kdyby byl k dispozici samostatný budík na tlak oleje, potom by bylo hned vidět, jestli je tlak OK, i když to "řve".