nízká svítivost předních světel
Moderátor: lister
-
- Řidič
- Příspěvky: 164
- Registrován: 31.05.2011 10:54
nízká svítivost předních světel
Ahoj, hledal jsem tady téma o svítivosti předních světel. Přijde mi že origo světla v noci strašně mizerně svítí s těma H4 žárovkama. Neřešili jste někdo jak si víc posvítit? Díky za tip
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: nízká svítivost předních světel
Problém je v tom, že se " po cestě ztrácí napětí". Není nic vyjímečného, že na světlech při běžícím motoru naměříš pod 12V. Zkus při zapnutých dálkových světlech lechce přitáhnout páčku, jako by jsi chtěl jenom bliknout a rozdíl svítivosti je krásně viditelný. Je to proto, že plus pro světelnou houkačku vede jinudy, než pro trvalé zapnutí dálkových, jsou menší ztráty a na světlech v tu chvíli naměříš víc.
Řešení jsou v podstatě dvě.
1) Buď dáš nějaké žárovky s větším světelným tokem (např. Osram night breaker), kdy to pak svítí dobře.
2) Můžeš taky upravit zapojení světel vložením relátek. To jde udělat min. dvěma způsoby.
a) nabastlíš to nějak šíleně v motoru, dáš tam relátka pojistky a plus vezmeš přímo z baterky (Na světlech je přímo napětí baterky)
b) koupíš dva originální držáky relátek na pojistkovou skříňku, přepojíš vedení od tlumených a dálkových světel přes relátko tak, aby zůstala zachována funkce stávajících pojistek. Plus vezmeš přímo od přívodu do pojistkovky. (Na světlech je o cca 0.8V míň než na baterce)
Tak si můžeš vybrat. A taky ještě můžeš udělat obě varianty.
Řešení jsou v podstatě dvě.
1) Buď dáš nějaké žárovky s větším světelným tokem (např. Osram night breaker), kdy to pak svítí dobře.
2) Můžeš taky upravit zapojení světel vložením relátek. To jde udělat min. dvěma způsoby.
a) nabastlíš to nějak šíleně v motoru, dáš tam relátka pojistky a plus vezmeš přímo z baterky (Na světlech je přímo napětí baterky)
b) koupíš dva originální držáky relátek na pojistkovou skříňku, přepojíš vedení od tlumených a dálkových světel přes relátko tak, aby zůstala zachována funkce stávajících pojistek. Plus vezmeš přímo od přívodu do pojistkovky. (Na světlech je o cca 0.8V míň než na baterce)
Tak si můžeš vybrat. A taky ještě můžeš udělat obě varianty.
-
- Řidič
- Příspěvky: 164
- Registrován: 31.05.2011 10:54
Re: nízká svítivost předních světel
Ty jo tak to bylo hodně vyčerpávající, děkuju moc!
Máš to řešený pomocí těch relátek?Asi půjdu cestou jinech žárovek,až mi jedna těch co tam mám teďka rupne třeba. Jinak ty "Osram night breaker" jsou taky normálně H4?
Máš to řešený pomocí těch relátek?Asi půjdu cestou jinech žárovek,až mi jedna těch co tam mám teďka rupne třeba. Jinak ty "Osram night breaker" jsou taky normálně H4?
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: nízká svítivost předních světel
Ty relátka mám doma připravené už nějaký ten rok, ale zatím tam mám jenom ty žárovky. Svítí to dobře a nijak mě to nenutí s tím něco dál dělat. Ale na několika předchozích GI jsem měl tu variatnu s relátkama u pojistek.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: nízká svítivost předních světel
k čemu je ti super žárovka, když je v patici 9 voltů...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: nízká svítivost předních světel
Tak málo jsem tam nikdy nenaměřil..... A pokud někdo ano, tak to už znamená nějaký větší problém v konektorech, nebo kabeláži.
Pokud mám žárovky z vyšší svítivostí (a u těch zminěných Osramů ten rozdíl je patrný), tak ta vyšší svítivost částečně kompenzuje úbytek napětí. Takže pokud naměříš víc než 12V, tak to bude svítit zhurba jako klasická žárovka. A protože GI svítí, aspoň podle mě, hodně dobře, tak toto řešení plně dostačuje.
A lehce nižší napětí (o cca 1V) taky není na škodu, protože se tím zase prodlužuje životnost samotné žárovky.
Pokud mám žárovky z vyšší svítivostí (a u těch zminěných Osramů ten rozdíl je patrný), tak ta vyšší svítivost částečně kompenzuje úbytek napětí. Takže pokud naměříš víc než 12V, tak to bude svítit zhurba jako klasická žárovka. A protože GI svítí, aspoň podle mě, hodně dobře, tak toto řešení plně dostačuje.
A lehce nižší napětí (o cca 1V) taky není na škodu, protože se tím zase prodlužuje životnost samotné žárovky.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: nízká svítivost předních světel
chtěl jsem říct, že než kupovat "lepší" žárovky, je postarat se o to aby bylo v paticích potřebný napětí...
BTW taky mám relátka (pod palubkou), ale paradoxně to nepotřebuju, jezdím jen přes den
BTW taky mám relátka (pod palubkou), ale paradoxně to nepotřebuju, jezdím jen přes den
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: nízká svítivost předních světel
To máš pravdu, určitě je lepší když je tam napětí jaké má být.