Nefunkční ukazatel teploty a paliva

exteriér, interiér a elektro

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Nefunkční ukazatel teploty a paliva

Příspěvek od Peťas »

Mám problémek s ukazateli teploty a plaiva...... Obodvoje ukazí zhruba poloviční hodnoty, než je skutečnost:

- teplota ukazuje při zahřátém motoru zhruba na tu druhou rysku z leva a navíc většinou ještě pořád bliká kontrola teploty motoru - někdy nepřestane blikat vůbec, někdy třeba po 5 minutách, ........

- u paliva je to to samé (samozřejmě bez kontrolky).

Občas se to chytí a ukazuje tak jak má - ale opravu jenom občas. Zkoušel jsem vyměnit oba ukazatele, prošel a pročistil veškerou elektriku v motoru a na kostřícím kabelu v motoru. Prostříkal jsem veškeré kontakty na pojistkovce a i konektor na palubce a vyměnil na palubce stabilizátor napětí.

Teď už nevím co s tím.... napadá mě jedině nějaký přechodový odpor v té folii na palubce, ale jinou palubku z bezíňaku na odskoušení nemám.....

Nesetkal jste se s tím třeba někdo? Nebo nemáte zbytečné budíky z benzínu (hranaté) - můžou být i bez otáčkoměru. :wink:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

změř odpor čidla teploty a odpor plováku v nádrži (přímo na čidle resp. na nádrži), pak to změř na konektoru palubky (na folii je označení TEMP/TANK) no a nakonec to změř na samotný folii.

taky změř napětí za stabilizátorem napětí.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Peťas »

lister píše:změř odpor čidla teploty a odpor plováku v nádrži (přímo na čidle resp. na nádrži), pak to změř na konektoru palubky (na folii je označení TEMP/TANK) no a nakonec to změř na samotný folii.

taky změř napětí za stabilizátorem napětí.
Samotné čidla to nebudou, protože obě ukazují buď blbě a nebo dobře.

A samotný stabilizátor to taky asi nebude, protože ten jsem měnil. Ale protože jedině ty dva ukazatele jsou spolu nějakým způsobem spojeny, právě přes stabilizátor, musí to podle mě mít souvislost s ním. Změřit jsme to nemohl, nemám teď po ruce potřebné vybavení :wink: . Podle schématu je před stabilizátorem odpor nebo dioda (z toho mého schématu to nepoznám), tak by snad mohl být problém někde tam.

Zaráží mě ale blikání té diody..... že by to mělo souvislost s nízkým napětím......
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

tobě se blbě radí, ty to znáš :wink:

přechodový odpory si můžeš zkontrolovat na čidle (nádrži), konektoru palubky a fólii, když změříš stejnej odpor je to OK.

že by byly oba stabilizátory vadný není moc pravděpodobný, ale jestli je před stabilizátorm nějaká dioda nebo co, která může stabilizátor ovlivnit, v důsledku čehož dává stabík místo 10V míň, a proto budíky ukazujiu špatně, to zjistíš jen proměřením.

dioda (blikající) s tím bude nejspíš souviset, ikdyž normálně by blikala při nízkým odporu čidla (přehřátí) nebo při přímím spojení na kostru (relé pro kontrolu hladiny)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Peťas »

lister píše: dioda (blikající) s tím bude nejspíš souviset, ikdyž normálně by blikala při nízkým odporu čidla (přehřátí) nebo při přímím spojení na kostru (relé pro kontrolu hladiny)
Dioda normálně párkrát blikne i při každém zapnutí zapalování, takže předpokládám, že v ukazateli je i nějaká jednoduchá elektronika, která při přivedení napětí způsobí to zablikání. Otázka je jak se to chová, je-li třeba to napětí nižší, než by mělo být - jestli třeba právě neblíká pořád.....

Jo a mě se radí úplně stejně jako každému jinému, jenom takové základní věci, jako změřit samotné čidlo atd. se můžou rovnou přeskočit.... :lol: :lol:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Peťas »

Tak teď to zase tři dny bez problémů - se z toho :budo:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FError »

je tam elektronika. Tuším, že je to OZ 741. Jen neznám přesnou funkci. Každopádně - blikat ti to má pár vteřin po připojení napětí, nebo v případě přehřátí. Mě tenhle problém dělalo to, že uvnitř měřáku bylo spájení vstupu z čidla na desce prasklý, vznikal přechoďák. Opravil jsem, čekám, co bude dál :-)
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Odpovědět

Zpět na „Karosérie“