Mám problémek s ukazateli teploty a plaiva...... Obodvoje ukazí zhruba poloviční hodnoty, než je skutečnost:
- teplota ukazuje při zahřátém motoru zhruba na tu druhou rysku z leva a navíc většinou ještě pořád bliká kontrola teploty motoru - někdy nepřestane blikat vůbec, někdy třeba po 5 minutách, ........
- u paliva je to to samé (samozřejmě bez kontrolky).
Občas se to chytí a ukazuje tak jak má - ale opravu jenom občas. Zkoušel jsem vyměnit oba ukazatele, prošel a pročistil veškerou elektriku v motoru a na kostřícím kabelu v motoru. Prostříkal jsem veškeré kontakty na pojistkovce a i konektor na palubce a vyměnil na palubce stabilizátor napětí.
Teď už nevím co s tím.... napadá mě jedině nějaký přechodový odpor v té folii na palubce, ale jinou palubku z bezíňaku na odskoušení nemám.....
Nesetkal jste se s tím třeba někdo? Nebo nemáte zbytečné budíky z benzínu (hranaté) - můžou být i bez otáčkoměru.
Nefunkční ukazatel teploty a paliva
Moderátor: lister
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
změř odpor čidla teploty a odpor plováku v nádrži (přímo na čidle resp. na nádrži), pak to změř na konektoru palubky (na folii je označení TEMP/TANK) no a nakonec to změř na samotný folii.
taky změř napětí za stabilizátorem napětí.
taky změř napětí za stabilizátorem napětí.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Samotné čidla to nebudou, protože obě ukazují buď blbě a nebo dobře.lister píše:změř odpor čidla teploty a odpor plováku v nádrži (přímo na čidle resp. na nádrži), pak to změř na konektoru palubky (na folii je označení TEMP/TANK) no a nakonec to změř na samotný folii.
taky změř napětí za stabilizátorem napětí.
A samotný stabilizátor to taky asi nebude, protože ten jsem měnil. Ale protože jedině ty dva ukazatele jsou spolu nějakým způsobem spojeny, právě přes stabilizátor, musí to podle mě mít souvislost s ním. Změřit jsme to nemohl, nemám teď po ruce potřebné vybavení . Podle schématu je před stabilizátorem odpor nebo dioda (z toho mého schématu to nepoznám), tak by snad mohl být problém někde tam.
Zaráží mě ale blikání té diody..... že by to mělo souvislost s nízkým napětím......
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
tobě se blbě radí, ty to znáš
přechodový odpory si můžeš zkontrolovat na čidle (nádrži), konektoru palubky a fólii, když změříš stejnej odpor je to OK.
že by byly oba stabilizátory vadný není moc pravděpodobný, ale jestli je před stabilizátorm nějaká dioda nebo co, která může stabilizátor ovlivnit, v důsledku čehož dává stabík místo 10V míň, a proto budíky ukazujiu špatně, to zjistíš jen proměřením.
dioda (blikající) s tím bude nejspíš souviset, ikdyž normálně by blikala při nízkým odporu čidla (přehřátí) nebo při přímím spojení na kostru (relé pro kontrolu hladiny)
přechodový odpory si můžeš zkontrolovat na čidle (nádrži), konektoru palubky a fólii, když změříš stejnej odpor je to OK.
že by byly oba stabilizátory vadný není moc pravděpodobný, ale jestli je před stabilizátorm nějaká dioda nebo co, která může stabilizátor ovlivnit, v důsledku čehož dává stabík místo 10V míň, a proto budíky ukazujiu špatně, to zjistíš jen proměřením.
dioda (blikající) s tím bude nejspíš souviset, ikdyž normálně by blikala při nízkým odporu čidla (přehřátí) nebo při přímím spojení na kostru (relé pro kontrolu hladiny)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Dioda normálně párkrát blikne i při každém zapnutí zapalování, takže předpokládám, že v ukazateli je i nějaká jednoduchá elektronika, která při přivedení napětí způsobí to zablikání. Otázka je jak se to chová, je-li třeba to napětí nižší, než by mělo být - jestli třeba právě neblíká pořád.....lister píše: dioda (blikající) s tím bude nejspíš souviset, ikdyž normálně by blikala při nízkým odporu čidla (přehřátí) nebo při přímím spojení na kostru (relé pro kontrolu hladiny)
Jo a mě se radí úplně stejně jako každému jinému, jenom takové základní věci, jako změřit samotné čidlo atd. se můžou rovnou přeskočit....
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
- FError
- VWagenista
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ash
- Kontaktovat uživatele:
je tam elektronika. Tuším, že je to OZ 741. Jen neznám přesnou funkci. Každopádně - blikat ti to má pár vteřin po připojení napětí, nebo v případě přehřátí. Mě tenhle problém dělalo to, že uvnitř měřáku bylo spájení vstupu z čidla na desce prasklý, vznikal přechoďák. Opravil jsem, čekám, co bude dál
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+