1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSI EVO 96kW

Příspěvek od PetrAT »

marian86 píše: Po kolika minutach se vam zahreje tenhle motor? Nebo po jake dobe je citit, ze fouka teplejsi vzduch?
.
Mě přijde, že to auto moc nechce topit (ve srovnání s jinými auty)
Resp topí někdy víc, někdy míň
Hlavně v oblastí nohou mi přijde, že je chladněji

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: 1.5 TSI EVO 96kW

Příspěvek od Pitrsman747 »

marian86 píše:Jakou jsi jel trasu?

Po kolika minutach se vam zahreje tenhle motor? Nebo po jake dobe je citit, ze fouka teplejsi vzduch?
No, mám 110kW variantu a 1.4Tsi a motor se zahřeje asi za 8 minut, na teplotu oleje 85 stupňů asi za 13 minut což je teda poměrně dost :)
Je to po městě jo takže rychlost 50kmh a foukat to začne asi po 5 minutách ale ne nějak extra horkej vzduch, spíš teplej.
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

Uživatelský avatar
Kostal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 03.10.2007 23:56

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od Kostal »

Auto mám větší chvilku a mám zatím kolem 2500km.
Po větším seznámením to cukání jde cítit. Není to nic velikého, ale přechod s dvou na čtyři malinko cukne. Nemám ani lehkou a ani těžkou nohu a dlouhodobou spotřebu mám 6,2. Bylo mě řečeno když je vyple start-stop tak za jízdy se motor nevypíná.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od srotty »

Bylo mě řečeno když je vyple start-stop tak za jízdy se motor nevypíná.[/quote] :laugh:

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

Kdyz jsem se byl s timto motorem projet, tak mi prodejce rikal, ze se behem jizdy motor nevypina vubec, protoze jak by pak fungovaly brzdy a posilovac rizeni? Tak jsem si pomyslel svoje, vzdyt jsem o tom cetl v recenzich...

Ale ted kdyz jsem trochu pohledal, tak to vypada, ze se tento motor vypina jen pokud auto ma automatickou prevodovku: https://www.volkswagen.cz/svet-volkswag ... hovy-motor" onclick="window.open(this.href);return false;
Setrvačná jízda s vypnutým motorem. Motor 1.5 TSI ACT BlueMotion disponuje další inovací, je-li kombinován se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. U tohoto pohonu lze hovořit o mikrohybridním systému. Jakmile řidič uvolní předvídavě pedál plynu nebo jede v mírném klesání, řídicí jednotka motor TSI vypne, odpojí jej rozepnutím spojky od hnacího řetězce a Volkswagen se pohybuje setrvačností. V této fázi nedochází k brzdění motorem, takže lze optimálně využít kinetickou energii vozidla. Golf při setrvačné jízdě neprodukuje žádné emise. Přechodné vypínání motoru při setrvačné jízdě snižuje v reálném provozu spotřebu paliva až o 0,4 l/100 km. Mikrohybridní systém používá elektrickou síť s napětím 12 V a kompaktní lithium-iontový akumulátor, aby byly i ve fázích s vypnutým spalovacím motorem zásobovány elektrickou energií všechny důležité systémy.
Naposledy upravil(a) marian86 dne 26.01.2019 20:19, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kostal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 03.10.2007 23:56

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od Kostal »

Mě se taky nechce věřit že motor z kopce vypíná, ale co píšou tak asi jo.

Slabší 96 kW verze má turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a pracuje v Millerově cyklu. Navíc vypíná motor i během jízdy např.při jízdě z kopce. Musí mít proto el.kompresor klimatizace a brzd. Systém ACT není,že se jen nevstřikuje benzín a svíčky nezapalují. Hlavně dojde k "vypnutí ventilů"- pomocí elektomagnetů se přesunou objímky na vačkové hřídely a ventily nejsou stlačovány. Zůstanou pořád otevřené.

Uživatelský avatar
Kostal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 03.10.2007 23:56

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od Kostal »

I tady zmiňuje že se motor za jízdy vypíná.
https://www.stream.cz/meziplyn/10030005 ... -sportsvan" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Steefo
Člen klubu
Příspěvky: 8
Registrován: 16.12.2018 10:32

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od Steefo »

Ahoj.. Mám tento motor, 1.5 TSI EVO 96kW..manual...bluemotion....ve variantu... Najeto teprve 1100km...takže se stále seznamuju... Co se týče vypínání dvou válců, ano je to znát, ale jen když mu v režimu eco, kdy se dva válce flákaj, dupnu na plyn... Pokud klasicky přidám, v klidu, tak to člověk ani nepozná. Co se týče spotřeby, jsem dlouhodobě 6,2. Jezdím vetšinou okrskama do práce cca..25km... Ted párkrát dálnice... Nejnižší spotřebu na těch 25km jsem měl 4,8 a jel jsem dá se říct úsporným stylem ale ne zase jak čepičář... Takže spotřeba za mě o.k. a myslím že dlouhodobá pujde ještě dolu... Co se týče topení tak jsem nadšený... Při -5 se ručička teploměru odtrhne po 2km, a už je znát že topí... Topení mám pořád na AUTO na 23° a nemužu si stěžovat že by mi byla zima na nohy... Zatím jsem pořád nadšený...jak z jízdních vlastností, tak výbavy a interiéru.... :pleasantry:
VW Golf Variant ME 1,5 TSI EVO 96KW

Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od PetrAT »

Musím vyzkoušet ten automatický režim topení
Používám manuální a topí to podivně
.
Mimochodem o víkendu jsem vyzkoušel Forestera
Musím říct, že Golf VII (maraton ed. 1,5T) je co se týče řízení , podvozku "sto let za opicema "
Na to jaký je ten forester krabice se vodí po cestě parádně

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

Co myslis manualnim topenim?

Uživatelský avatar
passatb3
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od passatb3 »

Mimochodem o víkendu jsem vyzkoušel Forestera
Musím říct, že Golf VII (maraton ed. 1,5T) je co se týče řízení , podvozku "sto let za opicema "
Na to jaký je ten forester krabice se vodí po cestě parádně[/quote]

Tak co se týče podvozku Subaru obecně i kvalitě zpracování je Subaru na hony vzdálen od VAG. Kamarád má Forestra, Legacy a Imprezu, takže mohu srovnávat. Jen interiér a hlavně ovládací prvky u Sub jsou pro mě otřesný. To zase hraje pro VAG.

Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od PetrAT »

marian86 píše:Co myslis manualnim topenim?
Zítra vyzkouším, pak dám vědět

Uživatelský avatar
PetrAT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 16.07.2014 08:16
Bydliště: Beskydy

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od PetrAT »

[quote="passatb3 Tak co se týče podvozku Subaru obecně i kvalitě zpracování je Subaru na hony vzdálen od VAG. Kamarád má Forestra, Legacy a Imprezu, takže mohu srovnávat. Jen interiér a hlavně ovládací prvky u Sub jsou pro mě otřesný. To zase hraje pro VAG.[/quote]

Je to tak jak píšeš
Podvozek a řízení má Subaru skvělé a v zatáčkách s tím pohoníš spoustu aut (není problém aby krabicoidní Forester prohnal konkurenční sedany)
Ale co se týče zpracování, ergonomie za volantem , sedačky , infotaimentu ..... tady všude je subaru dinosaurus
Prostě koncernu nesahají po kotník
Navíc velmi nekvalitní lakování , Subaru za mega a nesmíš se na něj křivě podívat, hned je poškrábané
Momentálně mají v EU problém s motory, neprocházejí na emise
A už tlačí CVT do každého auto. Což já nemusím . Ale někomu to vyhovuje
Ale svezení se Subaru je parádní ;-)

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od Pitrsman747 »

Já jsem přesednul z 3 Fábie 1.2Tsi 81kW nejvyšší výbava a řízení, jako co se týče přesnost volantu tam byla excelentní, na Golfu mám pocit že jedu jak 20 letej autobusák s vymlácenýma čepama u řízení. :) a progresivní řízení na dálnici bylo taky lepší, člověk věděl že jede 130kmh, tady to ani nepoznám.
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: 1.5 TSi EVO 96 kW - zkušenosti

Příspěvek od marian86 »

S tim rizenim mi to porad neni moc jasne. Jde o to, ze je to preposilovane?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“