Jarda.6 píše:Ahoj všem,
uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.
G VI 1,2 77 kW
už jsem tady
ano, mám 103 kW a předtím jsem měl G VI s 90 kW - obojí v DSG
podotýkám, že to mám jen jako městské auto a pro příležitosti, kdy by Corvetta buď nevyjela (sníh) nebo byla záviděna
každopádně jestli chceš silnější motor jen kvůli multilinku, co jsem načetl a nasledoval, lepší zadní nápravu poznáš jen když budeš auto držet u krku. Jinak je to fuk. (měl jsem firemního pašíka 1,8 T se zadní pevnou nápravou (2001) a jezdil parádně a zadek držel - a to byl delší.
Takže Tě podezírám, že podvědomě chceš lepší motor - což je správné. Já osobně jsem za léta pořizování aut došel k důležitému rozhodnutí - když mám omezený rozpočet, snažím se vejít do něj s co nejsilnějším motorem - výbava se dá časem dokoupit nebo dodělat. ( i když současné navi v Golfu VII asi půjdou těžko a nebo za šílené peníze.
spotřebu své 1,4 103 kW mám kolem 8 l, ale nejsem zrovna etalon economy run. Jezdím jak motor umí, protože mě svižná jízda baví. Ale když dám na dálnici tempomat na 130, auto umí jet i za 6,5 l . Ale ten tempomat mě baví jen proto, že je adaptivní a líbí se mi, jak reaguje v provozu na ostatní auta... a že v podstatě jen držím volant a flákám se
(což ovšem brzy vyhodnotí palubní počítač jako únavu a nutí mne do přestávky
)
tož tak, klidně se ptej ...