Stránka 1 z 8

1.4 TSi 90 kW vs. 1.4 TSi 103 kW - ACT

Napsal: 27.04.2013 12:22
od Savione
Uvazujem o kupe Golf 7 Highline, no neviem aky je realny rozdiel medzi verziami motora 1.4 TSI. Silnejsia verzia ma vypinanie valcov ACT, v daka comu ma aspon na papieri nizsiu spotrebu, no otazkou je ako sa to vypinanie prejavi na zivotnosti motora. Mali ste niekto moznost porovnat tieto dve verzie nazivo?

Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT

Napsal: 27.04.2013 20:20
od komar_
Chtěl jsem napsat, že 103kW se dá pořídit i bez ACT ale jak koukám do slovenského konfigurátoru, verzi bez ACT nemáte :roll: My v CZ zase nemáme možnost koupit 90kW v HL... to jsou mi věci... 8O

Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT

Napsal: 07.05.2013 00:22
od Savione
Tak som moju dilemu vyriesil tak, ze som chytil poslednu skladovku s 1.4 TSI 103kW bez ACT.

Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT

Napsal: 09.09.2013 20:02
od photoart
zrychlenie 122 ps. / 90kW :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=0dxZ7F3YfiA" onclick="window.open(this.href);return false;

:?: :?: :?:
http://www.youtube.com/watch?v=6s5iVX8FvR4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT

Napsal: 09.09.2013 22:34
od Bofors
chtělo by to aby vzal někdo tohle autí na brzdu. připadá mi, že to nemá jen 122PS/200Nm :good:

1.4 TSi 90 kW vs. 1.4 TSi 103 kW - jaký motor vybrat?

Napsal: 28.10.2013 12:52
od Jarda.6
Ahoj všem,

uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.

G VI 1,2 77 kW

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 28.10.2013 19:25
od sirdo
ked ti staci aj 77kW, tak by som siel do 90kW, naco priplacat za dalsie kilowatty navyse. temu 1.4TSI 90kW tu uz mas aj so spotrebami...

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 00:24
od Bofors
jel sem s 1,2 77kW v rapidu a teda na golfa 1,4 90kW to ztrácí fakt ranec. jediná nevýhoda 1,4 je že víc papá přední gumy :-D

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 07:57
od Jarda.6
Díky za názory, šlo mi spíš o to, že když už budu "nucen" kupovat 1.4- kvůli multilinku, vyplatí se připlatit za silnější verzi, či nikoliv. Je jasné, že 90 kw bude plně dostačovat :-).

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 08:56
od sirdo
tak predpokladam, ze testy na nete/casopisy mas precitane. skusil si navstivit nejakeho dealera, kde by mali aspon jednu z vykonovych motorizacii ako predvadzacku (staci skocit aj do Skody a vyskusat to v Octavii)? ako som uz spominal, tak 90kW temu tu mas a 103kW tu maju ak sa nemylim traja ludia Petresl, LubosBarta (uz upgradoval na GTI) a Concorde, takze ak sa nezapoja aktivne do debaty, tak ich mozes skusit kontaktovat cez PM. ja uvazujem o 103kW do kombika, ale ani 90kW variant som nezavrhol, vsetko bude zavisiet od priplatkovej vybavy, ktoru nakoniec do auta objednam (mam sebou urceny financny strop, do ktoreho sa musim vbalancovat vybavou a motorizaciou)...

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 11:21
od komar_
Taky hodně závisí, jakou uvažuješ výbavu, jelikož 103kW se už dává pouze do Highline, kdežto 90kW verzi pořídíš i do Comfortline. Pokud by si ale uvažoval o příplatcích v comfortlinu do úrovně HL, "příplatek" za 103kW už je pak imho minimální (cena 90kW comfortline s příplatky do úrovně HL vychází víceméně na stejné peníze jako rovnou HL s 103kW).

Sám jsem tohle před nákupem řešil a o 90kW jsem z tohoto důvodu vůbec neuvažoval, takže pro mne to bylo 77kW Comfortline s příplatky do úrovně HL, nebo rovnou 103kW HL. Nakonec jsem se nedokázal přenést přes klavírní černou, takže vyhrála první varianta. Každopádně 90kW Comfortline s příplatky byla naprosto nezajímavá varianta, která vycházela skoro stejně jako 103kW HL, proto mi přijde, že se prostě nevyplatí.

Ale ještě ti nasadím jednoho brouka do hlavy, protože jsem shodou okolností kladl na prodejce velice podobnou otázku, jakou máš teď ty: "vyplatí se připlatit si X CZK za 90kW verzi? nejde mi o výkon, ten mi s 77kW přijde dostatečný, jde mi o multilink". Řekl mi, že pokud mi nejde o výkon, příplatek za multilink jako takový se nevyplatí, že nové Golfy mají torzní příčku skutečně vychytanou a že sám nepozná rozdíl. (asi první prodejce co nešel po upsellu).

A další věc, kterou bych vzal v úvahu je, jestli už vyřešili problém s vrzáním zadní nápravy u 90kW verzí (i tady na fóru v servisní sekci je o tom topic, tak kdyžtak kontaktuj majitele, kteří se s tím setkali) :wink:

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 11:59
od concorde
Jarda.6 píše:Ahoj všem,

uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.

G VI 1,2 77 kW
už jsem tady :-)

ano, mám 103 kW a předtím jsem měl G VI s 90 kW - obojí v DSG
podotýkám, že to mám jen jako městské auto a pro příležitosti, kdy by Corvetta buď nevyjela (sníh) nebo byla záviděna :roll:
každopádně jestli chceš silnější motor jen kvůli multilinku, co jsem načetl a nasledoval, lepší zadní nápravu poznáš jen když budeš auto držet u krku. Jinak je to fuk. (měl jsem firemního pašíka 1,8 T se zadní pevnou nápravou (2001) a jezdil parádně a zadek držel - a to byl delší.
Takže Tě podezírám, že podvědomě chceš lepší motor - což je správné. Já osobně jsem za léta pořizování aut došel k důležitému rozhodnutí - když mám omezený rozpočet, snažím se vejít do něj s co nejsilnějším motorem - výbava se dá časem dokoupit nebo dodělat. ( i když současné navi v Golfu VII asi půjdou těžko a nebo za šílené peníze.

spotřebu své 1,4 103 kW mám kolem 8 l, ale nejsem zrovna etalon economy run. Jezdím jak motor umí, protože mě svižná jízda baví. Ale když dám na dálnici tempomat na 130, auto umí jet i za 6,5 l . Ale ten tempomat mě baví jen proto, že je adaptivní a líbí se mi, jak reaguje v provozu na ostatní auta... a že v podstatě jen držím volant a flákám se :-)
(což ovšem brzy vyhodnotí palubní počítač jako únavu a nutí mne do přestávky :lol: )

tož tak, klidně se ptej ...

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 14:59
od Jarda.6
sirdo píše:tak predpokladam, ze testy na nete/casopisy mas precitane. skusil si navstivit nejakeho dealera, kde by mali aspon jednu z vykonovych motorizacii ako predvadzacku (staci skocit aj do Skody a vyskusat to v Octavii)? ako som uz spominal, tak 90kW temu tu mas a 103kW tu maju ak sa nemylim traja ludia Petresl, LubosBarta (uz upgradoval na GTI) a Concorde, takze ak sa nezapoja aktivne do debaty, tak ich mozes skusit kontaktovat cez PM. ja uvazujem o 103kW do kombika, ale ani 90kW variant som nezavrhol, vsetko bude zavisiet od priplatkovej vybavy, ktoru nakoniec do auta objednam (mam sebou urceny financny strop, do ktoreho sa musim vbalancovat vybavou a motorizaciou)...

jasně dealera jsem navštívil, dokonce 2, předvádečky maj jen 1,2 77kW a 1.6. TDI 77 kW. Najdu někoho, kdo je má a samo to pojedu projet. Příplatkovou výbavu chci sedadla ergoActiv, metlu a mlhovky. V G VI mám sportovní podvozek, sportovní sedačky a liťáky 16". Sportovní sedačky a podvozek lze do 90 kW pouze v paketu se 17, to je za a, docela dost peněz a navíc na 17" to bude možná moc tvrdý.

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,

Napsal: 29.10.2013 15:19
od Jarda.6
concorde píše:
Jarda.6 píše:Ahoj všem,

uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.

G VI 1,2 77 kW
už jsem tady :-)

ano, mám 103 kW a předtím jsem měl G VI s 90 kW - obojí v DSG
podotýkám, že to mám jen jako městské auto a pro příležitosti, kdy by Corvetta buď nevyjela (sníh) nebo byla záviděna :roll:
každopádně jestli chceš silnější motor jen kvůli multilinku, co jsem načetl a nasledoval, lepší zadní nápravu poznáš jen když budeš auto držet u krku. Jinak je to fuk. (měl jsem firemního pašíka 1,8 T se zadní pevnou nápravou (2001) a jezdil parádně a zadek držel - a to byl delší.
Takže Tě podezírám, že podvědomě chceš lepší motor - což je správné. Já osobně jsem za léta pořizování aut došel k důležitému rozhodnutí - když mám omezený rozpočet, snažím se vejít do něj s co nejsilnějším motorem - výbava se dá časem dokoupit nebo dodělat. ( i když současné navi v Golfu VII asi půjdou těžko a nebo za šílené peníze.

spotřebu své 1,4 103 kW mám kolem 8 l, ale nejsem zrovna etalon economy run. Jezdím jak motor umí, protože mě svižná jízda baví. Ale když dám na dálnici tempomat na 130, auto umí jet i za 6,5 l . Ale ten tempomat mě baví jen proto, že je adaptivní a líbí se mi, jak reaguje v provozu na ostatní auta... a že v podstatě jen držím volant a flákám se :-)
(což ovšem brzy vyhodnotí palubní počítač jako únavu a nutí mne do přestávky :lol: )

tož tak, klidně se ptej ...


dík za info, tak pravda je, že jsem před G VI měl Tourana a před ním G V, vše mělo multilink a auta s ním na dolíkách, hrbolech, výmolech krásně držela směr a NEODSAKOVALA, což byla paráda nejen pro mě, ale i pro pasažéry vzadu. Jízda s vlečenou nápravou vzadu je sakrá znát (zkušenost Fábie a P 307). Nevím jak dalece se to podařilo vyladit na G VII, prý dobře, ale když nový auto tak ne s horší nápravou. No a ten motor, no... chci taky silnější.
G VI 90 kW se starším typem TSI EA111, prý dost žrala a "nejela", G VII s EA 211 prý je výrazně lepší. Výbava pro mě není prioritní, v základu (ComfortLine) je téměř vše co potřebuju, takže půjde jen o motor.

Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW?

Napsal: 29.10.2013 18:04
od Bofors
multilink je při jízdě víc potichu.